OMG! Ik was net echt in shock.. Mijn moeder had mijn dochter vanochtend uit school gehaald. Komt ze haar weer thuis brengen, zegt mijn dochter 'stomme kut' tegen haar! Ik wist echt niet wat ik hoorde. Ok, ik ben me er van bewust dat ze 'verkeerde' dingen leren van andere kinderen, maar hallo zeg.. hier was ik toch even niet op voorbereid.. Ik heb heel rustig, doch streng gezegd dat ze dat absoluut niet weer mocht zeggen, dat dat niet netjes is. Wil er niet te ingewikkeld over doen, dan is het natuurlijk alleen maar 'spannend'.. Zijn jullie kids wel eens met iets thuisgekomen waarvan je dacht.. 'dus........' ??
hmm tja.. heel stiekem.. je dochter heeft natuurljik geen idee wat de gradatie is qua schelden als je dat zegt maareh.. denk na 3 dagen school... "heb je geen oreh! ofzoow!" echt plat rotterdams... nou dat leert ze thuis echt niet hoor. wij lachen overigens slap van het lachen... maar daarna toch even vriendelijk doch dringend uitgelegd dat het toch niet de bedoeling is dat ze het veel vaker gaat zeggen
ja hoor dochter leert op school ook woorden die ze thuis absoluut niet heeft geleerd en die ik ook zeker niet wil horen. Ze scheld mij of andere mensen er niet mee uit, omdat ze prima begrijpt dat ze het niet mag zeggen. Meestal gaat het als volgt: mama x zei vandaag ****** dat is niet netjes he?! En dan vraag ik of ze weet wat het betekent en dan zeg ik dat het een lelijk woord is voor ..... . En dan is het klaar voor haar. Wel zit ze sinds dat ze op school zit in de poep/plasfase ook heel fijn!
Nee, zowaar valt dat reuze mee, eigenlijk zelden foute dingen gehoord. Ze had het wel heel snel over 'vet cool' en dat soort uitdrukkingen, haha, maar dat zijn natuurlijk geen scheldwoorden, klinkt wel grappig.
Nee nog niet. Gelukkig niet. Het is niet een school waar veel (nog nooit gehoord) wordt gescholden dus ik hoop dat dit ook nog heel lang weg blijft.
Nee die kent ze volgens mij niet, hier is het meer overal poep voor plakken. En qua rijmen vindt ze altijd wel iets om op poep uit te komen en als ik dan opmerk dat het woord helemaal niet rijmt dan ligt ze in een deuk. Of dan roept ze lachend het woord + poep of poep op het woord en dat rijmt dan wel.
Ja hier van de week het woord k*tzak....?!?!? Mijn god hij was aan het vertellen over dat er een mama was gekomen bij de bso en dat zij een baby bij zich had en dat Thomas (ken m niet) zei dat die baby een k*tzak was?!?!?!?!! Mijn god... Ik vroeg hem; wat zei Thomas? Toen zei hij het nogmaals want ik hoopte dat ik het niet goed gehoord had...maar helaas! Ik heb hem uitgelegd dat het een heel stout woord is en dat het echt niet netjes is om te zeggen. Dat grote mensen dat woord niet eens mogen zeggen. Dat Thomas dat ook vast niet mag zeggen van zijn mama! Ik heb ook gezegd dat ik niet boos was op hem omdat hij het nu gezegd had maar wel uitgelegd dat hij het nu niet meer mag zeggen. Ik heb het niet meer gehoord. Zo ook al eens het woord sukkel langs horen komen....zelfde uitleg gegeven en nooit meer thuis gehoord gelukkig. Nu maar hopen dat hij het ergens anders ook niet gebruikt...
Hier af en toe wel woorden, die ikzelf nooit gebruik. Dus die heeft ze dan van de juf of kindjes van de psz. Maar meestal vind ik dat nogal hilarisch Laatst zei ze opeens 'zitten jullie nou alweer te tuttenbollen?!' Ze heeft wel een viezewoordenfase gehad toen ze net 2 was. Maar dat was mijn eigen schuld *oeps*. Heb dr toen ook gewoon geleerd dat ze dat niet mag zeggen. Dat weet ze nu heel goed. Ze corrigeert mij nog wel eens Poepenplasfase heeft ze nog niet gehad. Gisteren waren we bij mijn nichtje+neefje, nichtje (bijna 5) vindt dat wel hilarisch en dr broertje doet daarom ook een beetje mee. Dochter vond t wel grappig, maar ik hoop dat we die fase overslaan.
Hier nu ook de poep en plas fase. Gaat vast wel over Super duper is echt een school woordje. Verder gelukkig geen gescheld, heb 1x shit gehoord.
Hier komen af en toe ook de scheldwoorden mee naar huis, kut en lul schijnen favoriet te zijn. Maar ze hebben het zelfs over loser op de meest vage momenten, daaruit blijkt overigens naar onze mening dat ze niet eens weten wat ze nou eigenlijk zeggen. Maar het ergste vond ik toch eigenlijk wel dat ze thuis kwamen en allemaal onverstaanbaar zaten te brabbelen. Wat bleek, ze waren 'turks' aan het praten want dat doet *naam* ook want die komt uit turkije. Ze deden enkel klanken, geen woorden ofzo, maar dat vind ik dus echt vreselijk, heb ze hierop aangesproken en heb het na een paar keer niet meer gehoord, gelukkig was hier de lol snel vanaf zeg.
@hanneke: daar kan ik ook niet tegen inderdaad... Gevolg is dat ik dus laatst in de apotheek stond te praten met iemand met een hoofddoekje... En ineens "mam! Praten jullie wel(!) Nederlands!" Halve apotheek lag in een lachstuip Vooral toen ze daarna bleef volhouden dat we Engels spraken....
Not to mention dat ze nu regelmatig aan wildvreemden vraagt wat voor talen ze spreken (en bij ons in de buurt sta je nog weleens voor verrassingen wat dat betreft )
o wat een verhalen!! Ik bereid mij vast voor. 1 keer kwam ze van het kdv (vorig jaar) en toen liet ze mij iets zien, ik zei: ik zie niet wat je bedoelt?? Zegt ze: dan moet je je ogen open doen!
Wacht maar tot ze in de laatste groepen van de basisschool zitten Dan geloof je soms je oren niet. Dombo. Ettenbakken. Puisten kop.. Worden niet getolereerd. En wat dacht je er van bijvoorbeeld nu met zoon lief van papa houd je bek. Dan sta ik ook zo Wat zeg je. Dan kan hij meteen ze kamer in. Zonder pardon denk maar even na wat je zegt.:x
Ik zie dat ik me nog gelukkig mag prijzen... Jelle is hier alleen nog maar thuis gekomen met: Potverdoriedekonijnenkeutels! Dat had de juf een keer gezegd toen ze het in de klas echt te bont hadden gemaakt. Hij zegt ook wel een sukkel of sufferd, maar dat vind ik dan niet echt scheldwoorden. Dat heeft hij van mij, dat ik het eens tegen hem of Jitte zeg, als ze zich gestoten hebben: "Oh, wat ben je ook een sukkeltje" Hij heeft ook wel eens verdomme gezegd, dat vind ik ook niet goed, maar vaak zit het hem ook in de toon waarop je iets zegt, en hoe je het bedoelt.
@bluesky: hier zei papa vanochtend dat hij een sukkel was Nou daar kwam een stevige reprimande van dochterlief als antwoord. "papa, dat mag je NIET zeggen en als je dat nog een keer zegt dan blijf ik de hele dag(!) boos!"
Eva is nog niet met erge dingen thuis gekomen. Wel grappige dingen. Vandaag zong ze verjaaardagsliedjes voor oma en zong toen: ei ei ei en we zijn zo blij, en alle koekjes zijn voor mij. En daarna: happy birthday to you, in de wei staat een koe. Moet hier wel om lachen Ze heeft wel eens iets gezegd als dat iemand dom en stom is, maar dat heb ik gewoon uitgelegd en vind ik niet zo erg. Scheldwoorden zou ik echt niet leuk vinden. Verder alles met super en mega ervoor. Grappig is dat Lisa dat nu ook zegt. Als Eva hard gaat met de loopfiets: woooooh Eva gaat wel superhard!!!
het is mij ook overkomen met me zelf toen ik nog jong was... me moeder schrok zich kapot om het woordje kut.. me oom en tante waren er ook en opeens zei me oom (uit verhalen gehoord dan) sam kut mag je zeggen maar geen havenmoutbekje als je dat zeg ooooh dan word mama boos... en ja hoor kut was verleden tijd en havenmoutbekje tegenwoordigetijd heb het maanden gezecht... dus misschien een handig om het ook te gaan proberen bij mij heeft het geholpen... Verbieden vinden kinderen leuk dus maak er wat anders van en zeggen dat ze kut lul enz mogen zeggen en een woord verzinnen zoals havenmoutbekje dat ze niet mogen zeggen....
Happy birthday to you In de wei staat een koe En die koe zegt I love you Happy birthday to you. Is het hele liedje