En ik doe altijd nog mijn eigen onderzoek daarnaast. Het aantal foute of deels niet juiste/nodige/onvolledige antwoorden dat ik van artsen en dergelijke heb gehad, is schrikbarend. Het is gewoon pertinent niet waar dat een toxoplasmose infectie pas gevaarlijk is als je die oploopt vanaf een bepaalde termijn. Sterker nog, hoe vroeger in de zwangerschap je de infectie hebt, hoe gevaarlijker. Ik wil niet meteen zeggen dat je dan dus maar niets meer kan doen vanaf het moment dat je zwanger wilt worden, maar het kan geen kwaad om je wel bewust te zijn van de risico's. De meeste artsen en verloskundigen zeggen zulke dingen ook nog eens omdat ze óf niet beter weten, óf omdat ze mensen niet onnodig ongerust willen maken. Dan moeten ze namelijk straks iedere zwangere die nog een biefstuk op heeft, preventief antibiotica gaan geven .
Dat ben ik met je eens, wij hebben ook wel eens bijzondere en verschillende adviezen van artsen gehad. Achteraf bleek het soms echt klinkklare onzin. Niet dat ik informatie van een forum nou 1:1 overneem, maar wel fijn om te lezen hoe het nou mogelijk echt zit met een mogelijke besmetting, hoe klein die kans ook is. Want of het nou bewust of onbewust gebeurt maakt voor je lijf natuurlijk niet uit als het besmet raakt.