Hallo, Vanmorgen een echo gehad. Helaas is het vruchtje veel en veel te klein en geen hartactie. Wederom een miskraam. In februari ook een miskraam gehad, alleen toen zagen ze geen vruchtje op echo's. ben toen nog aan een BBZ geopereerd, maar dat was het ook niet. Uiteindelijk kwam het vruchtje er wel uit. Nu dus wel op de goede plek, maar veel te klein. We kunnen niet korter zwanger zijn. Zou nu 7 weken en 2 dagen zijn. Volgende week maken ze voor de zekerheid nog een echo. Maar voor 99% kans dat het mis gaat. Zo oneerlijk. We zijn al ruim 5 jaar bezig om een kindje te krijgen en nu vlak voor de eerste behandelingen toch spontaan zwanger. Het voelde zo goed. Kan dus niet op mijn lichaam vertrouwen.
och wat is dit weer zo'n uiterste verdrietig berichtje. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Er zitten heel veel lieve mensen op het forum. Ik hoop dat hun reacties als een warme deken om je heen geslagen kunnen worden!
Hey Hartewens... ik zit jammer genoeg in precies hetzelfde schuitje als jij. Gisterenavond heb ik mijn eerste echo gehad - volgens de berekeningen zou ik 7w5d moeten zijn - en het vruchtje is veel te klein (gynaecoloog zei 6w), er is ook geen hartactiviteit. Ik moet dinsdagavond opnieuw een controle-echo laten doen. Bij mij zei de gynaecoloog dat "de kans dat het mis is, groter is dan de kans dat het goedkomt". Een percentage zei ze er niet bij, dus ik schrik van je 99%. Ook ik heb eerder dit jaar al een miskraam gehad, toen was er op de echo bij mij ook geen vruchtje te zien. Ook ik had er deze keer wél een positiever gevoel bij... Ik neem aan dat je je exact even rot voelt als ik, en dat is héél rot hé? Ik zei in de auto nog tegen mijn man toen we onderweg waren: ik hoop dat het ofwel goed is, ofwel ineens slecht. Maar zoiets tussenin en nog maar eens afwachten, dat was mijn ergste nachtmerrie, vooral dan omdat je weet dat het vast toch slecht afloopt. Als het dan toch mis moet gaan, dan had ik het liever ineens achter de rug gehad, kunnen we gelijk verder doen. Maar nee hoor.... Klamp jij je - tegen beter weten in - toch ook niet stiekem een héél klein beetje vast aan die éne percent?
he meiden wat erg weer. ik heb ook vorige week een mk gehad waarschhijnlijk. Mijn vruchtje enzo was ook veel te klein. ha dik deze week controle echo bleek alles verdwenen te zijn. Wel een raadsel en vervelend dat het weer fout was gegaan, maar ben wel blij dat het zo gegaan is. Hoef nu niet naar de gyn voor een curretage. Maar ik hoop natuurlijk dat het bij jullie wel goed afloopt en begrijp precies met welk gevoel jullie nu zitten. ik wens jullie heel veel sterkte. xxx joyce
ik wil je ook even een hart onder de riem steken zolang het nog niet zeker is moet je vertrouwen houden in je lichaam maandag krijg ik te horen of het goed zit of niet al heb ik dan wel een hartje zien kloppen maar ook dat zegt niks heb twee keer een miskraam gehad het zet je leven op z'nkop mensen begrijpen je niet en gaan heel snel weer door met leven. maar ik ben ook positief tot ik zeker weet dat het over zou zijn dat moet jij ook hebben. en nu ik veel verder ben denk ik het is niet valen van mijn lichaam die twee miskramen ik ben gezegend dat ik zo'n gezond lichaam heb dat het een niet levensvatbaar kindje afstoot dus ooit komt het zover dat je ook zo kunt gaan denken. tot die tijd heel veel sterkte en je bent niet alleen
lieve hartewens, ik hoop dat jullie volgende week toch positief nieuws gaan krijgen. Ga heel hard voor jullie en je kleintje duimen dat het gewoon iets kleiner is maar toch een hartritme. Onze dochter was van begin ook klein maar alles ws toen toch goed verlopen.
Bedankt voor de reacties. Hoop is er niet echt meer, daar waren ze wel duidelijk in. 99% is natuurlijk veel. Het vruchtje moest eigenlijk 4 keer groter zijn en zeker al hartactie hebben. Ook al zou het een week schelen, dan nog is het te klein en had er hartactie moeten zijn. Ik voel lichamelijk niks van een aankomende miskraam. Voel me verder goed. Geestelijk voel ik me verdoofd. We zijn al ruim 5 jaar bezig om kinderen te krijgen en vorig jaar in de mmm beland. Beide keren wel spontaan zwanger geraakt, dus dat kan nu opeens wel. Nu alleen nog zwanger blijven. katleen, zelfde situatie dus. Laat je weten hoe het was maandag?
Hey Hartewens, ik moet nog tot dinsdagavond wachten... Heb jij vandaag het definitieve verdict? Ik denk aan je meid! Lieve groeten.
Lieve iedereen! Bedankt aan allen die voor mij hebben geduimd, ik wou even laten weten dat het weldegelijk succes gehad heeft. Ben gisteren met een klein, klein hartje naar de gynaecoloog geweest voor de beslissende echo, en.... vruchtje is spectaculair gegroeid tegen vorige week, het hartje klopte stevig en snel! Volgens de gynaecoloog zag alles er prima uit! Volgende echo op 19/10, ik wacht nog even af tot dan vooraleer ik écht begin te zweven, maar wou jullie al mijn (voorlopig) goede nieuws meedelen. Aan allen die even een tegenslag hebben gehad: ik duim voor jullie allemaal, blijf hopen, volgende keer is het wellicht zover! Lieve groeten, Katleen
wat een fijn nieuws te horen dat bij jullie alles goed is verlopen. Verblijf nu wel lekker 9 maanden op je roze wolk he
Kathleen wat super zeg! Kan helaas niet meer zeggen dat het me moed geeft. SInds gisteravond een heel klein beetje bruinverlies en vanmorgen ook weer wat. Denk dus dat het nu echt door gaat breken. We zullen het morgen wel zien in het ziekenhuis.