welke vk kiezen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sab85, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

    sab85 VIP lid

    24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hallo meiden,

    in mijn woonplaats zijn 2 verloskundigen,
    1 grote praktijk en 1 kleine praktijk,

    ik weet niet welke ik moet kiezen?
    maakt het sowieso iets uit?
    waar moet je op letten?
    wat zijn jullie ervaringen en hoe hebben jullie de keuze gemaakt?

    graag wat reacties:)

    liefs sab
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als eerste waarom ik voor mijn verloskundige praktijk heb gekozen is omdat mijn nichtje bij deze verloskundige was (de verloskundigen hier zijn overigens wel 1 man en 1 vrouw in een praktijk.) En ik vond die man echt hele toffe gast! om het zo te zeggen. En de vrouw schijn ook erg fijn te zijn, maar haar heb ik nooit gehad. Dus ik ben daar heen gegaan. Maar na de eerste controle moest ik naar de gynaecoloog en had ik dus nix meer te kiezen.

    maar even voor jou, waar je naar kunt kijken bij het kiezen.
    Bij de grotere praktijk zijn waaarschijnlijk meerdere verloskundige en bij de kleine minder. Je hebt dan volgensmij bij de grotere praktijk meer kans dat er een verloskundige bij je bevalling is die je niet zo goed kent. Verder kun je kijken naar mensen in je omgeving waar die geweest zijn en hoe het is bevallen. Kijken of de verloskundige mannen of vrouwen zijn (mocht je liever een vrouw ofzo hebben, is dat fijn om ff te checken.) De praktijkhuisvesting vind ik ook altijd belangrijk, niet alles oud en aftans zegmaar. Maar netjes, schoon en onderhouden. Verder kan ik eigenlijk niks bedenken. Even wachten op andere reakties. Groetjes.
     
  3. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm ik heb gewoon het advies van mijn huisarts opgevolgd uiteindelijk

    via hem kwam ik terecht bij een praktijk met 5 vk's.
    ze rouleren de bezoekjes zodat je bij je bevalling altijd iemand heb die je al kent.

    vanmiddag.. ga ik omdat ik verhuisd ben voor het eerst naar een nieuwe vk
    deze praktijk heeft slechts 2 vk's en 1 assistente.
    Dus een heel ander formaat :)
    en je hebt daar dus ook altijd dezelfde vk ipv dat het gerouleerd word.

    het is net wat je prettig vind

    en inderdaad.. uiterlijk doet ook wat
    als je een oud aftands vies pand hebt.. tja wil je daar dan geholpen worden?
    of liever door iets moderners.. of misschien "ouderwets schoon"
    het is net waar je je prettig bij voelt

    en het is lastig kiezen...

    na de verhuizing moest ik wederom kiezen en heb uiteidnelijk mijn keuze laten bepalen door meningen van andere mensen
    officieel ook niet goed natuurlijk.
    maar meteen het eerste telefoontje was leuk en gezellig en bovendien spontaan en oprecht geinteresseerd.
    en vanmiddag ga ik zien of ze op de afspraken even vriendelijk is :)

    maar gezien het feit dat ze er op stond dat ik deze week nog langs zou komen ter kennismaking
    en bovendien ook meteen een nieuwe huisarts voor me heeft geregeld.. doet me vermoeden dat ik wel goed zit :)
     
  4. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik zit bij een kleine praktijk met 3 jonge meiden. er hangt daar een vreselijk lieve en ontspannen sfeer! ik ben bij hun terecht gekomen omdat zij de enige zijn die een badbevalling begeleiden in groningen, dus de keus was wat dat betreft simpel, maar ben blij dat ik daar ben hoor!
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    ah hier nog even over gister.. afspraak bleek met iemand anders
    degene die ik aan de lijn had had "dienst"

    ze kwam even later nog wel even binnenrennen om kennis te maken maar was even snel weer weg omdat ze nog naar wat hechtingen moest kijken bij iemand :)

    al met al wederom natuurlijk lading folders mee gekregen
    en tot jobs grote plezier een nieuw tubetje meridol tandpasta
    (nog even kijken waar je dat kan kopen.. maar het is ERG fijne tandpasta vonden wij)

    ook de vk (net als de gyn. waar ik was geweest woensdag) vond dat het "kleine" van de babybeer wel meeviel

    gezellige spreekkamer met een klein terrasje dat uitkeek op een speelpleintje
    overal geboortekaartjes en ook op het bureau van de vk zelf wat speledingetjes voor mensen met kids
    toch een erg andere sfeer

    veel meer ongedwongen.
    het andere was meer eh. klinisch
    ondanks dat ik me daar oko prima thuis voelde.. vind ik dit toch leuker :)
     
  6. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik heb gekozen voor degene die dicht bij huis is.
    Later in de zwangerschap moet je steeds vaker op controle, uiteindelijk zelfs elke week, terwijl je misschien niet meer zo mobiel bent.
     

Deel Deze Pagina