Bandenpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door COG, 13 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. COG

    COG Lid

    10 jul 2019
    50
    12
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal :)

    Ik ben inmiddels 20 weken zwanger van ons eerst kindje. Ik heb gedurende mijn zwangerschap bijna altijd wel last gehad van een zeurende onderbuik (bij inspanning) en eigenlijk denk ik zelf dat het bandenpijn is.

    Ik vond het altijd best lastig deze pijn, ik heb er ook regelmatig over gesproken met mijn verloskundige en die geeft ook aan dat het groei van mijn baarmoeder is/bandenpijn.

    De afgelopen twee dagen heb ik hier geen last meer van..je zou denken dat ik nu helemaal gelukkig ben maar eigenlijk maak ik mij hier nu weer zorgen over (heel erg haha). Ik had altijd zoiets van: ‘Vervelend die bandenpijn maar het komt omdat mijn kindje/baarmoeder groei’ daarom voelt het nu ergens onprettig dat ik het niet meer voel al weet ik met mijn verstand dat het niks zegt over de conditie van het kindje.

    Ik voel niet de behoefte om de verloskundige te bellen want heb maandag nog een mooie echo gehad.

    Ik ben eigenlijk gewoon benieuwd naar de ervaringen van andere vrouwen..

    Groetjes,

    COG
     
  2. jipje

    jipje Fanatiek lid

    9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Bij mijn vorige zwangerschappen had ik het ook echt niet iedere dag. Nu weer zwanger, nog pril, maar ook nu weer wisselend qua buikpijn.
    Geen zorgen maken dus ;)
    Zou wat zijn als je baarmoeder continue en iedere dag zou groeien hihi :p
     
  3. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Ik snap je gedachtengang! Soms voel je liever kwaaltjes want dan zal het wel goed gaan. Maar niks voelen zegt niet dat het NIET goed gaat. ;)

    Ik had vooral de 1e zwangerschap ook last van bandenpijn. Dit komt inderdaad door het groeien van je baarmoeder en dus je kindje. Maar deze pijn kwam in periodes. Afhankelijk van de groei van je kindje en de inspanning van jouwzelf.
    Ik zou mij geen zorgen maken als je verder geen klachten hebt.
     
  4. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    ooooh wacht maar :cool::cool: Ik ben nu bijna 29 weken en heb het gevoel dat mijn banden op knappen staan. Had het heel erg rond de 12 weken, rond de 18 weken en daarna met 24 weken. Maar zoals het nu is, is het nog nooit geweest. Ik slaap nu standaard op mijn linker zij, vannacht was ik op mijn rechter zij gedraaid, wilde terug draaien, en dat ging niet. Zodra ik kracht zette, kreeg ik zoveel pijn rechts onderin mijn buik, dat ik direct moest stoppen met proberen om te draaien. Uiteindelijk mijn vriend wakker gemaakt, die heeft me geholpen met draaien :roflmao: Konden er achteraf wel goed om lachen samen, maar op het moment zelf was het echt niet leuk!
    Dus niet getreurd, het komt wel weer terug :D
     
  5. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.003
    284
    83
    Ja hier ook met periodes hoor. Nu even een dag of 5 niet, fijn na een periode van flinke steken rond mn buik en mijn zij.
     
  6. Maaike87

    Maaike87 Actief lid

    23 sep 2015
    490
    496
    63
    Hier denk ik ook last van bandenpijn, in ieder geval al een paar dagen flink last van mijn onderbuik. Vooral bij inspanning en soms ook in rust ineens venijnige steken. Maak me er een beetje zorgen om, maar wil ook niet voor niets de verloskundige bellen.. Lastig hoor:confused:
     

Deel Deze Pagina