Loopt ze achter?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stampertje, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik krijg iedere keer comentaat dat Whitney nog niets kan en dat ze achterloopt.

Ze kan zitten
    Ze kan achteruit tijgeren
    Ze kan rollen
    Ze kan rondjes draaien als ze op haar buik licht
    Ze kan gaan staan als ik haar een hand geef
    Ze kan zelf stukjes fruit en brood eten.
    Ze kan uit rietjes drinken

Maar nee ze kan niet zelf zitten
    Ze kan niet kruipen
    Ze kan niet zelf gaan staan
    Ze kan niet aan de tafel staan en rond de tafel lopen.
    Dus laat staan zelf lopen (wat blijkbaar normaal is met 8 maanden :( )
    Ze kan niet zelf uit haar fles drinken als ze zit

Ik vind dat ze genog kan en dat ze niet achterloopt. Vind het ook knap dat ze zelf eet en uit rietjes kan drinken maar dat hoor je nooit iemand zeggen. Ze klagen alleen maar over wat ze niet kan.

Vinden jullie dat ze achterloopt of vinden jullie het ook wel meevallen?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als ik dat zo zie doet ze het hardstikke goed! Ze is 8 maanden! Jelle kon al die dingen die jij noemt nog niet, hoor... Die kon net blijven zitten al sik hem neerzette, en moet je hem nu eens rond zien hollen... :)

Gewoon lekker trots zijn op wat je meisje al kan en laat je vooral niet gek maken door moeders die zeggen dat hun kindje Harry Potter leest op zijn 1ste verjaardag... :) :)

(ik overdrijf hier een beetje hè? Dat moge duidelijk zijn)

O ja, en Jelle kan nog steeds niet uit zijn fles drinken als hij zit, hij snapt gewoonweg niet dat hij dat ding omhoog moet houden om er wat uit te krijgen...

3. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Je moet je niet teveel aantrekken van wat andere mensen daar over te zeggen hebben. Ieder kindje ontwikkeld zich op zijn of haar eigen tempo. Mijn dochter is net iets jonger en kan lang niet alles van wat jij beschrijft.. komt vanzelf!

Hier op het forum zijn veel topics over 'wat mijn baby allemaal kan', heel hard negeren!

4. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Jouw dochter klinkt precies als die van ons! Inderdaad ook heel zelfstandig met eten, maar flesje zelf vast houden ho maar... Veel makkelijker als dat voor je gedaan wordt!
    Toen Iza ruim elf maanden was, kroop ze ineens en op dezelfde dag trok ze zich op aan de tafel om te gaan staan. Kort daarna liep ze ook langs de tafel en bank. En Iza loopt echt niet achter hoor!

Maak je geen zorgen, vind dat je meisje het heel goed doet!

5. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Als jou dochter achteloopt dan loopt mijn zoon helemaal achter.
    Hij is net zo oud als jou dochter, maar hij kan nog niet tijgeren en ook niet lopen aan de hand en echt heel stevig zit hij ook niet.
    Wat ik veel belangrijker vind is dat hij steeds nieuwe dingen bij leert in zijn eigen tempo en dat hij vrolijk en tevreden is.
    Ik ben supertrots op hem en het kan me niet schelen wat andere mensen zeggen.
    Ik ken trouwens ook geen enkel kind die met 8 maanden al liep...

6. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Een hele gezonde baby van 8 maanden! ;)
    Ik vind dat ze eigenlijk al best veel doet...

Lekker van genieten, na een jaar gaat het ineens zo hard!

7. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Dan zou Justin helemaal achter lopen.........

Kan nog niet zitten
    Kan nog niet tijgeren
    Kan nog niet zelfstandig staan.
    Heeft nog geen tanden

Niet te druk om maken ;)
    Komt vanzelf allemaal goed

8. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Volgens welke regels is het normaal dan dat een kindje loopt met 8 maanden .. sara was met alles wat langzamer , kruipen heeft ze in totaal 3 weken gedaan en toen begon ze te lopen , maar toen was ze wel al 14 maanden .. dus laat je niet te gek maken , kinderen doen alles in hun eigen ritme ..

9. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Je meisje loopt echt niet achter hoor. Zo te zien ontwikkelt ze zich prima! En voorzover ik weet is het echt niet zo dat kindjes met 8 (!) maanden lopen. 15 maanden schijnt gemiddeld te zijn.

10. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ben je gek meid, jouw kindje loopt helemaal niet achter als ik zo lees wat ze allemaal al kan.
    Even ter vergelijking: mijn zoon begon pas te kruipen met 11 maanden, staan met 15 maanden en lopen doet hij pas sinds 3 weken (toen was hij ruim 20 maanden). En ook bij mij liep men vreselijk te zeuren over zijn trage ontwikkeling. Daarentegen praat hij wel erg goed voor zijn leeftijd.

Ik probeer me niets aan te trekken van alle commentaar. Maar ik kijk gewoon naar Daan en zie dat hij zich in zijn eigen tempo toch heel hard ontwikkelt.
    Zoals anderen ook al zeiden: laat je niet gek maken, je ziet zelf het beste of je kindje zich ontwikkelt.

Groetjes, Wendy

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Op die leeftijd kon Thijmen ook heel veel dingen niet hoor! Hij kan pas sinds 10,5 maand kruipen en pas sinds 11 maanden zich goed optrekken. Nu pas begint een beetje het stappen langs iets. Hij kan alleen zelf drinken als ie ligt, de werking van rietjes ontgaat hem volledig en los lopen is er helemaal nog niet bij.

Ik vind dat ze helemaal niet achterloopt! En lopen met 8 maanden is echt niet normaal hoor! Dat is extreem vroeg!

12. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Ben je al een beetje gerustgesteld door al die reacties?
    Arend is ruim 15 maanden oud en kan nog niet zelfstandig lopen. Kruipen deed hij pas net voor zijn eerste verjaardag, dus laat je niet gek maken door al die "superkinderen", zij beseffen daar helemaal niks van, het zijn de ouders die zo moeilijk doen.

13. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Toen ik je stukje las dacht ik: Nou dat meisje ontwikkeld zich prima!
    Maar ik zie dat iedereen al zo gereageert heeft. Dus hopelijk ben je nu gerustgesteld. Vertrouw op je kleintje en geniet ervan. Alles komt vanzelf. Het ene iets eerder dan het andere en wat ze nu allemaal kan is helemaal prima!

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Je meisje ontwikkelt zich prima hoor! Maak je geen zorgen! Laat die mensen maar kletsen!

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Als zij achterloopt, loopt Alyna ook achter. ;)
    Alyna kan zo ongeveer alle dingen uit je eerste lijstje (behalve uit een rietje drinken), maar ook nog niks uit het 2e lijstje. ;) (behalve dat ze wel blijft zitten als ik haar neerzet, maar zelf gaan zitten ho maar. ;) )

Dus, ik denk helemaal niet dat je kleintje achterloopt!
    Snap ook niet dat mensen zoiets durven zeggen. :(

16. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    je kindje ontwikkeld zich prima hoor, niks aantrekken van wat anderen zeggen. ze doet het prima :D

groetjes, Miranda

17. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik vind het heel knap wat je meisje al kan! :D Mijn meisje drinkt nog niet uit een rietje en weet niet hoe ze zelf haar broodje moet eten.. ;)

18. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Maak je niet druk meid!

Mijn dochter is bijna 14 maand
    Ze staat niet, kruipt niet, laat staan lopen
    Ben benieuwd wat het consternatie bureau erover te zeggen heeft volgende week ;)

Dat zou een doorverwijzing worden naar de KA ;)

19. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Die van ons kruipt en staat. En doet stapjes. Maar zelf uit een fles drinken doet ie nog niet hoor. Denk niet dat jou kindje achterloopt. Denk wel mooi op schema. Misschien heel iets qua zitten.

20. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Haha, gekkie, volgens mij loopt je kindje zelfs een beetje voor met een aantal dingen. Of die van mij loopt echt achter :), dat kan natuurlijk ook. Nee hoor serieus, volgens mij doet ze het heel goed. hier wordt in ieder geval nog niet getijgerd, of gestaan aan de hand. Rollen en zitten als we hem rechtop zetten (dus nog niet uit zichzelf) dat is het wel zo'n beetje. Maar ik maak me echt geen zorgen en dat hoef jij ook echt niet te doen. En trek je inderdaad niks aan van de opscheptopics hier ;) .

Deel Deze Pagina