Foute opmerkingen van andere ouders....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fem, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robijntje82

5 nov 2008
    64
    0
    0
    Bij mijn zoontje zeiden ze altijd jeetje nog steeds aan de tiet?.. Ik zei ja heerlijk he ga net zolang door totdat hij naar school gaat

2. Robijntje82

5 nov 2008
    64
    0
    0
  3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Nou, ik denk niet meteen dat dat de oorzaak is(kan wel hoor, maar ik denk het niet), ze heeft een hele tijd medicijnen gehad (Zantac en Gaviscon) en toen ging het prima, die hebben we afgebouwd en toen bleef ze nog een hele tijd doorslapen, 't is pas sinds ze tien maand is dat ze niet meer doorslaapt. 't Was overduidelijk van Ana-Lucia dat ze (verborgen) reflux had, haar adem rook zo zuur, haar keel en slokdarmpje waren verbrand, je hoorde haar ook echt veel slikken terwijl het een hele tijd geleden was dat ze nog gegeten had (dat is nu dus nog steeds).

Ik zal zien wat de kinderarts de volgende keer zegt ivm dat onderzoek, of ze het echt nodig vindt of niet. Als Ana-Lucia pijn zou hebben, dan zou ik de arts niet met rust laten voor ik weet wat er aan de hand is, maar pijn heeft ze dus niet. Misschien kan ik wel eens proberen om haar een lepeltje Gaviscon te geven voor ze gaat slapen, als ze dan wel doorslaapt, dan weet ik wel meteen hoe het zit en kan ik die foto nog laten maken.

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Jaaa, die hoor ik ook zo vaak: "Hoelang ga je daar nu nog mee doorgaan?" Tsja, zolang mijn meisje het wil... zij hebben er toch geen last van zeker!

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Bij Dano begonnen deze klachten pas met ruim 8 maanden. Als ze inderdaad geen pijn heeft is het goed. ik zat elke nacht met een krijsend kind en werd elke keer weer naar huis gestuurd met 'er is niks aan de hand' dan wordt je gek hoor echt. nu eindelijk bevestiging en de juiste medicatie

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Echt verschrikkelijk he als de artsen niks willen doen en je telkens weer afwimpelen. Gelukkig weet je nu wel wat er aan de hand is en word je geholpen.

Bij Ana-Lucia begon het toen ze goed drie weken was, enkele weken later stond het al vast dat ze reflux had, dus we waren er relatief snel bij, eerst wel nog te weinig medicatie, maar na een paar weken stond die ook op punt, moest wel regelmatig aangepast worden dan.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@angel eyes: ik vraag me dus altijd af he
    anne heeft ook reflux
    en wij hebben dagen EN nachten met haar rondgelopen zonder dat we wisten wat ze had
    alle goedbedoelde adviezen ten spijt... NIETS hielp

achteraf niet zo heel gek.. ze had namelijk verborgen reflux

maar wat ik me dan altijd afvraag.. stel ik had haar laten huilen al die tijd
    had ik haar dana niet stiekum, per ongeluk en geheel onbedoeld meteen met 2 maanden oud geleerd dat ze bij pijn op zichzelf aangewezen is?

nu ishet een heerlijk kroelmeisje.. maar wat als we dr gewoon hadden laten huilen?

maar dat is toch wel het vervelendste wat ik gehoord heb so far
    goed bedoelde adviezen van mensen zonder enige clou van hoe een huilbaby aanvoelt bij papa en mama
    of wildvreemden in de supermarkt (achter de kassa ofzo) "goh heeft ze nou alweer honger?"
    :)

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.865
    113
    Oh, ik heb daar ook zo'n hekel aan.

'loopt hij nou nog niet?', zegt hij nog niet eens papa en mama? Slaapt hij nog niet door?

Hier trouwens ook een huilbaby en hoe vaak ik die mensen wel niet heb horen zeggen, lekker laten liggen, je verwent hem alleen maar. Gelukkig heb ik me daar niks van aangetrokken, ik weet namelijk zeker dat jesper op dat moment pijn had en ik laat mijn kindje toch niet in zijn eentje pijn liggen hebben?

Grr, die goedbedoelde adviezen en dat gepocht, misselijk wordt ik ervan hoor. Laat ieder kindje toch lekker zijn eigen tempo volgen zeg.

9. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Meest foute opmerking is geplaatst toen ik nog zwanger was van de eerste, ik deed mee aan een marktonderzoek (over de nieuwe maxi cosi) en jawel ik was natuurlijk weeer de jongste.

Ik kreeg van een typje ik-kan-alles-beter als eerste de sneer toen ik een vraag stelde over 2 stoeltjes naast elkaar, ach dat zal bij jouw wel nog lang niet gebeuren (euh ik ken je net, hoezo zou ik geen 2 kindjes mogen krijgen?)
    en daarna nog de opmerking toen ik wat vroeg over het wisselen van auto's omdat we dat elke 2 jaar ong. deden, haha hoeveel auto's heb je dan al gewisseld 1? met je 20ste pfffffffffffffffff

nu heel vaak, loopt hij nog niet? maar daar trek ik mij niks van aan, hij zal alles wel op zijn tempo doen ;)

10. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Precies om wat Saskia zegt heb ik Ana-Lucia ook nooit laten huilen en nog steeds niet. Ik wou dat ze wist dat mama en papa er altijd voor haar zijn, als ze pijn heeft, als ze zich gewoon niet lekker voelt of als ze bang is.

Ik heb hier al bakken kritiek op gekregen van mijn familie (langs vaders kant), zij zijn daar echt voorstander van laten huilen :(

Maar... ik heb nu een heerlijk kroelmeisje, zoals Saskia zo mooi zegt, en ik krijg heel vaak te horen (alweer van mijn familie) dat zij wel superlief is en dat ze het jammer vinden dat hun meisjes bijlange niet zo lief zijn en nooit willen knuffelen. Dus ik denk dat we er heel goed aan doen om ons kids niet te laten huilen :D

11. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    heb niet alle antwoorden gelezen, maar heel herkenbaar....

Mijn zoontje is ruim 8 weken te vroeg geboren, dus ontwikkelt zich vanzelfsprekend wat langzamer (op z'n minst 2 maanden dus...). Alle kindjes van zijn kalenderleeftijd kunnen dan al van alles, behalve die van mij. En is ie ook nog eens niet zo'n initiatiefnemer (maar meer een observator ;) ), dus het kruipen laat/liet erg op zich wachten. Nu is hij er mee bezig; tijgert en oefent met kruipen. Ik ben zo trots als een pauw en wilde eens dat alle anderen ophielden met continu vragen of hij al kruipt... Ik zal een bord om mn nek hangen als ie zo ver is!

En ook moe wordt ik van al die verhalen van : "nou die van mij liep al langs de tafel met 8 maanden" Gefeliciteerd zou ik zeggen....
    Mijn mannetje heeft een moeilijke start gehad en heeft nu ook veel lastige dingen (zoals veel spugen/reflux-achtige problematiek en benauwdheid waarvoor 2 puffers). Hij heeft het dus ook erg druk met andere dingen terwijl alle op tijd geboren, gezonde kindjes lekker onbezorgd hebben kunnen starten met hun leventje!

Zo GRRRRR dat moest er even uit (hoezo gefrustreerd ;) )

12. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,

Ik denk ook wel dat andere moeders het helemaal niet vervelend bedoelen maar toch, het knaagt weleens als een andere ouder WEER een keertje zegt; 'Nou die van mij deed dat al met 4 dagen' (bij wijze van dan he), soms zit er een heel verhaal achter, zeker als ik jullie reacties zo lees!

Ik vind die opmerkingen over BV ook zo fout (dat ze 'nog steeds' van de tiet zouden drinken) verschrikkelijk, ik heb weleens verhalen van vriendinnen van mij gehoord over kinderen die tot hun 21e BV kregen, dus wat dat betreft ;) (en dit zeg ik als FV mama), ik krijg juist de opmerkingen; 'Nog steeds de fles?', ja hallo, wat moet ik dan geven? Ze is 1! Ze is nog geen 18 (gelukkig nog niet zeg) ;).

Wij hebben allemaal lekker observerende kindjes denk ik dan maar ;) en daar is helemaal NIKS mis mee!

xxx

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

VErvelend dat mensen nooit eens gewoon kunnen zeggen: Wat goed!

Altijd maar weer beter/mooier en duurder ;)

Hier ook van die onbedoelde adviezen.. de eerste 4 maanden een huilbaby.. lekker laten huilen :confused: Uhm.. wie ben jij om dat te bepalen :rolleyes: Ze heeft erg gevoelige darmen en dus veel last van krampen gehad..

Het ene oor in en het andere oor uit.. En als mensen het dan nog niet door hebben een keer goed boos worden :) ..

14. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Tja, je kan er soms doodmoe van worden. Vooral in het begin trok ik het me erg aan.

Liep in de supermarkt, Merel had net gegeten, schone luier enz. Ze huilde. Bij de kassa allerlei goedbedoelde adviezen. Ze heeft honger... NEE, zheeft een vieze luier... NEE en dan nog meer verzinnen. Zo moe van.....Merel was een huilbaby, had veel pijn vanwege koemelk allergie. Hoe vaak vooral familie heeft gezegd:"laat toch huilen, jullie verwennen haar nu al". Net als ik hiervoor al las....wat zou ze dan zijn geweest? En in zichzelf gekeerd kind, dat steun zoekt alleen bij zichzelf omdat wij er niet waren voor haar? Nu is het een meisje dat altijd vrolijk is en lacht en weet dat als er iets is, haar papa of mama er voor haar zijn.....

Dan familie die het niet kon goedkeuren dat ik zwanger was want mijn man en ik konden elkaar pas 2 jaar :evil: . Waar mensen zich toch mee bemoeien hé!

Nu loopt Merel sinds ze bijna 1 jaar was los, maar op haar tenen. Ook daar moet telkens een opmerking over gemaakt worden. En als we haar dan nog eens een fles geven 's nachts (vooral tijdens sprongetjes) dan is helemaal het huis te klein.....

Ik heb me van alles nogal eens wat aangetrokken, maar ik ben heel blij dat we het doen (en gedaan hebben) zoals we doen, want we hebben een heerlijk kind. Voor anderen is het toch nooit goed genoeg, er MOET blijkbaar altijd wat aan te merken zijn. BAH.

15. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Nou inderdaad.... al die goedbedoelde adviezen, ze zijn goedbedoeld (anders heet het niet zo he ;)) alleen lijkt mij dat je jouw eigen kind het beste kent. En je kind laten huilen dat is altijd nog JOUW keuze...

Van de week lag Sharon ook heel erg te huilen, toen had ze dus een koortsstuip (heb ik ook een topic over geopend) wat nou als ik haar had laten huilen? Juist.

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ohw zo herkenbaar!
    Ik maak me totaal niet druk, maar soms.....
    Ik krijg ook al regelmatig de vraag en loopt hij al, uhh nee hij staat nog niet eens, en dan die blikken die je krijgt, sjemig zeg!

Weet je wat het is, ze kijken niet naar wat je kindje al wel kan maar alleen maar naar de dingen die ze niet kunnen.

Verschrikkelijk irri kan ik je zeggen.

Onze kleintjes moeten al zoveel leren en krijgen al zoveel te verduren.
    Prikjes, alles voor het eerst leren, vallen stoten.
    Onze kindje heeft ook reflux en allergien ik vind het wel prima zo hou hij alles doorstaat. Dat vind ik al een presatie op zich, maar dat zien de mensen dus gewoon niet

17. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    haha, ik kwam toen mijn zoontje bijna een half jaar was een man tegen in de trein. En mijn zoontje is redelijk snel met zijn ontwikkeling maar de kinderen van die man waren nog veel sneller. Die liepen al bij een half jaar en weet ik veel wat. :)
    Ik heb er later maar om gelachen.

Bij mij beginnen mensen die ik helemaal niet ken in de supermarkt ineens over een tweede... :S

18. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

ja, ook zo iets..

Vragen of het niet eens tijd wordt voor een broertje of zusje :confused: nou volgens mij ben ik dan altijd nog de gene die zwanger moet zijn en bevalling en dat maak ik ( tot op zekere hoogte) altijd zelf nog wel uit ;)

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.865
    113
    @mamavanesmee: hoe vaak ik die vraag wel niet krijg, zo irritant, waar bemoei je je mee? En misschien lukt het wel niet.

Mijn oude baas vroeg dat ook eens aan een collega van ons, hij gaf toen aan dat ze wel wilden, maar dat het nog niet lukte. Tja, dat is dan toch ook knap lullig als je dat vraagt.

Mijn schoonmoeder is trouwens ook verschrikkelijk. Volgens haar sprak mijn man met 1 jaar al de volgende zin: eerst nog even in mijn bedje bijten (hij beet in de rand van zijn bedje) en meer van dat soort dingen, maar daar geloof ik dus helemaal niks van he. En maar vergelijken.

20. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Dat vergelijken, daar wordt je knettergek van! Ik liep met 10 maanden, nou en, dat zegt toch niks over mijn dochter. Want dat vragen mensen ook vaak he; 'Loopt ze al? Nee, oh, jij liep zeker ook laat?', nee, met 10 maanden dus en mijn moeder was er helemaal niet zo blij mee hoor, kon ze nog meer achter me aanrennen! ;)

Deel Deze Pagina