Foute opmerkingen van andere ouders....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fem, 14 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Deze redenering wilde ik ook zeggen. Onze zoontje heeft dit precies hetzelfde. Een erg snelle ontwikkeling is ook niet altijd leuk dames! Wat je gewoon moet doen is zoveel mogelijk genieten en niet luisteren wat anderen zeggen. Gewoon je gevoel achterna gaan het is tenslotte jou kind en niet van een ander. Uiteindelijk kunnen ze het toch wel allemaal alleen hoeft dat niet persee snel te zijn :D

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik schaam me soms ook wel een beetje om iets te vertellen wat alyssa al kan omdat sommige kindjes van haar leeftijd dat nog niet kunnen ofzo.

zo had alyssa al met 4maanden 2 tanden en sinds gisteren zijn tandje 5 en 6 er door.
    een kennis van me heeft een zoontje die 2weken jonger is en die heeft nog heel geen tandjes.
    ik schiet dan eigenlijk gelijk in de verdediging en plak er maar achteraan dat alyssa heel snel is met tanden en dat haar zoontje met andere dingen weer snel is.

ik ben lekker trots op mn meisje en of ze iets nu snel kan of dat ze juist laat is met iets kan me niets schelen.
    al wordt ik soms wel eens onzeker door alle dingen die ik om me heen hoor.

liefs doris

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, en hoeveel van die kinderen zijn dat als volwassenen ook daadwerkelijk? Ga maar eens even je omgeving rond. Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat die vlieger vaak niet op gaat. Net als kindertjes die wat minder snel in de ontwikkeling waren. Het zegt zo bar weinig.

4. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ dorisn: Niets om je voor te schamen hoor meis ;) Zoals al eerder gezegd ieder kindje is anders ;)

@ Tim: hihi hele verhalen zie ik hier voorbij komen over mijn zoon :)

@ goedbedoelde adviezen: Vaak neem ik die met een hele vaat zout tegelijk in..
    Tim was 1,5 week oud ongeveer en huilde veel, advies van CB: Laat maar huilen 15 minuten dan naar hem toe aai over de bol en weer weg gaan.. Als ik daadwerkelijk geluisterd had naar het cb destijds had ik nu geen Tim meer gehad waarschijnlijk :confused: (Tim heeft namelijk een leveraandoening en zag er op gegeven moment meer dood uit dan levend :( )

@ Vergelijken: Onbewust doen we het inderdaad allemaal.. In positieve of negatieve zin..
    Zo kreeg Maricha (dochter van kvptje) een fikse verkoudheid toen Tim weer eens in het ziekenhuis lag. En zei kvptje tegen mij: Oh die verkoudheid van Maricha stelt eigenlijk niets voor vergeleken met de ellende die jij steeds hebt met Tim :eek: Waarop ik haar antwoordde: Hey, ho stop! Voor jou is de verkoudheid van Maricha wel erg, het gaat tenslotte om je eigen kind! Hoe erg je het ook voor mij mag vinden wat voor ellende ik ook heb met de gezondheid van Tim, jouw meisje is voor jou belangrijk! Tuurlijk vind ik het fijn als je met me meeleeft, maar je moet nu niet gaan vergelijken en denken dat een verkoudheid niets is, omdat mijn kindje steeds in het ziekenhuis ligt!
    Daar was ze het eigenlijk ook wel mee eens gelukkig ;)

En zo heeft Tim inderdaad qua groei een heel eind achter gelegen, en maakt hij nu een fikse inhaalslag qua groei.. En ach dat hij niet praat nog? Tja, jammer, zou het leuk vinden als hij dat wel deed, moet altijd wel lachen namelijk als ik hoor wat Maricha allemaal zegt als ik kvptje weer eens uuuuuuren aan de telefoon heb.. Is gewoon leuk om zo'n kletsend meisje op de achtergrond te horen ;) En als mensen mij vragen: Hoe oud was je zelf toen je dat deed? antwoord ik heel simpel: Geen idee, kan 't moeilijk aan mijn overleden moeder vragen :( (mijn vader heb ik geen contact meer mee)

En ach dan is hij maar wat langzamer met sommige dingen, prima, ik vind namelijk dat hij boven verwachting al heel snel is juist omdat hij door zijn leveraandoening een fikse achterstand had opgelopen ;)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@mobielfreak ik wilde al roepen dat ik over ej aan het roddelen was.. maar je bent niet op msn *sniffel*

6. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

goh heel herkenbaar..
    onze dochter is nu bijna 7 maand en heeft nog geen tandjes.. krijg dan ook weleens de vraag.. "heeft ze nog steeds geen tandjes"?
    eerder dacht ik oh is dat echt niet normaal dan?
    maar nu weet ik wel beter.. ze komen vanzelf..
    heb mijn moeder gevraagd wanneer ik tanden kreeg en ze zei rond de 8 maanden.. onze dochter is 1 maand te vroeg geboren dus ze zal wel nog wat later ermee zijn.. nou met of zonder tanden ben ik ontzettend trots op onze kleine mooie meid :)

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik was vandaag helemaal trots toen onze dochter langs de tafel liep, belde mijn vriendin egen wie ik het vol trots vertelde zegt ze; 'Oh joh, wat laat, dat deed die van mij al met 8 maanden!'

NOU EN? Al doet ze het pas op dr 4e, IK ben trots, en terecht.

Toch?

We moeten ons gelukkig prijzen met onze gezonde kindjes en ach of ze nou iets doen met 2 of met 18 maanden, dat doet er dan toch eigenlijk niet toe?

8. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    gelijk heb je fem, gefeliciteerd met deze mijlpaal en haal je gympies maar uit de kast haha

Deel Deze Pagina