Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik na mijn zwangerschapsverlof geen vaste aanstelling krijg. Verlof en einde contract zijn dezelfde datum. Nu heb ik een super leuke vacature gezien bij een bedrijf wat nog moet opstarten. Ik ben officieel tot 1-12 in dienst van mijn huidige werkgever en kan nu dus nog niet gaan solliciteren, maar omdat dit bedrijf nog opgestart moet gaan worden dacht ik, waarom niet. Ik weet alleen niet wanneer dit bedrijf van start gaat. Dit staat niet in de vacature en ook niet op de site. Het is al even geleden dat ik heb moeten solliciteren en ben nog een beetje zoekende in hoe het allemaal werkt. Mijn vraag is, kan ik hier nu toch op solliciteren?
Solliciteren kan altijd, zou het gewoon proberen. Maar denk wel dat je weinig kans zal maken, maar wie weet!
Haha lees het al wel. Bedankt voor de schop onder mn kont. Die had ik even nodig! Morgenochtend gaat de mail er direct uit
Goed zo! Enne, solliciteren mag altijd hè. Ook als je nog een lopend contract hebt. En zelfs als er niet eens een vacature is, kun je een open sollicitatie versturen.
Gewoon de kans wagen nee heb je, en ja kun je misschien krijgen. En zie je het met de tijd toch niet zitten, dan kun je altijd nog nee zeggen
Ik zou ook zeker solliciteren. Wie weet wordt je uitgenodigd voor een gesprek. Je kan dan altijd nog kijken hoe en wat. Anders krijg je misschien achteraf spijt dat je het niet hebt geprobeerd. Niet geschoten is altijd mis.
Nog bedankt voor jullie aanmoediging. Ik ben vandaag gebeld of ik morgen op gesprek kan komen. Ben wel heel benieuwd hoe ze reageren als ze zien dat ik ( 30 weken) zwanger ben
Super! Veel succes morgen. Inderdaad spannend hoe ze daar op reageren. Maar goed je brief viel in de smaak, dus verkoop je zelf maar goed in dat gesprek.
Hoe bedoel je dat? Ik solliciteer nu op een vacature voor een functie die nog moet ontstaan. Maar ik kan toch moeilijk reageren op vacatures die per direct vervuld moeten worden terwijl ik nog 5 maanden in dienst ben? Tevens zit ik tot 14-11 in mijn zwangerschapsverlof. Had er nog nooit van gehoord, maar vertel eens?
Bij iedere baan heb je een opzegtermijn van 1 of 2 maanden. En iedere nieuwe werkgever weet dit. Dus als je vandaag wordt aangenomen, dien je je ontslag in bij je huidige werkgever, en moet je 1 of 2 maanden uitwerken. Daarna ga je met ontslag. Als je morgen wordt aangenomen, meld je gewoon bij je huidige werkgever na je bevalling dat je na je verlof niet meer terug komt. Officieel kun je per 1 augustus of 1 september weg, maar een nieuwe werkgever gaat je nooit in je verlof aannemen.