dames van 1.59 meter welke mamafiets hebben jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanpoppetje, 29 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Hi dames !

Titel zegt het al!
    Ik heb nu 1 van 28 inch en frame 52 cm maar ik vind hem te hoog. Gevolg op en af stappen gaat moeizaam en ik durf er niet echt op te fietsen. Nu wil ik meer gaan, boodschappen doen en woon werk etc fietsen. Ik heb er totaal geen verstand van. Maar welke fietsen hebben jullie en zijn stabiel?

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Leest mee. Ik heb ook een te grote fiets waar ik niet op durf te fietsen met de kids. Fiets dan ook nooit :(.

Ik ben 1.55 m.

3. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ik ben 151 cm en framehoogte 48.. het mag zelfs nog kleiner hihi maar dat is goed te doen :) gewoon gazelle trouwens

4. mamavanpoppetje

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Heb je dan wel gewoon 28 inch banden?

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ben ik ook benieuwd naar. Hoeveel inch banden is het beste geschikt voor dames van onze lengte?

6. Ik heb dacht ik een batavus mambo. Het paste net. Ik ben 1.56 maar korte benen.

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Ik ben 1.56m, en heb een gazelle grace. Niet echt een moederfiets maar wel erg fijn om mee te fietsen. Kom alleen net niet aan de grond, dan moet ik een kinderfiets:/

8. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Ik kom ook niet met de benen aan de grond! Maar ik zal eens kijken hoeveel inch banden die heeft

9. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Sparta amazone?

10. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Sparta amazone 4 life. Ben 1,63 en heb de fiets daarop gekocht..maar weet niet meer welke maat. Fuetswinkel kan daar wel bij helpen

11. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    De banden zijn 28 inch ja..

12. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier een Batavus diva plus besteld met framemaat 50... Standaard type, weet geen doorsnede van de banden...

13. mamavanpoppetje

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Bedankt dames

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik ben 1.62 en heb toen bij een goede fietsenwinkel een moederfiets gekocht. Framemaat weet ik niet zeker meer, maar weet wel dat ik een 26" had. Ik heb ook op een 28" gereden, omdat ik die 26 een beetje op een kinderfiets vond lijken:) Fietsenmeneer had me al gezegd dat hij wss veel te groot voor mij was en dat bleek ook zo te zijn. Ik voelde me er absoluut niet veilig op, laat staan met 1 of 2 zitjes erop.. Ik had echt het gevoel dat die fiets met me aan de haal ging.

Je kunt het beste naar een goede fietsenwinkel gaan en je benen op laten meten. Daarna gaan proeffietsen. Dat laatste is echt de beste manier om een goede fiets te kunnen kopen..

Overigens had ik een Gazelle Bloom..

15. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    ik ben 1 .58 en heb een paar dagen geleden een fiets gekocht van gazelle is die met 48 frame fietsbanden weet ik niet en die fietsenmaker heeft er een ander zadel in gezet voor me dat die nog lager kan haha ik zou gewoon naar je budget kijken en naar een fijne fietsenmaker/verkoper gaan

16. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    heb zelf een laag frame gehad en 26" banden. helaas hebben ze die gejat en heb ik nu een gepimpt kinderfietsje wat nu een ATB is :') ben zelf trouwens 153

17. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#17 Polletjepiek, 29 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 nov 2014
    Hoi, ik ben 1,57m en heb een Montego Liberty 7.

*rent naar de schuur voor de framemaat*

*edit, ik vermoed frame maat 49 maar weet niet zeker. Iig de kleinste die er toen was. De fiets is van 2010.

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier een Giant Mio in maat M. Ik ben ca. 1.64 en het zadel staat niet op de laagste stand. Wellicht dat maat S iets voor je is? Kun je vast op google vinden ;)

19. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Batavus mambo deluxe, frame-maat 48, en ik ben 1.60m. Het voordeel is dat deze fiets gewone wielen heeft. Ik had ook naar een bepaald type gazelle gekeken, maar in deze kleine frame-maat kreeg je dan ook kleinere wielen. Dan lijkt het mij te veel op een kinderfiets ;)

Deze heb ik: Batavus Mambo Deluxe 2015 Dames - Fietsenwinkel.nl

Wel even opletten: als je kiest voor een fiets met een verend zadelpen, moet je echt een kleiner frame-maat kiezen. Door die verende zadelpen komt het zadel ongeveer 4cm hoger te staan! Dat scheelt erg veel, zeker als je al "op het randje" zit.
    Het zou zonde zijn als je een duurder model koopt, met verend zadelpen, en er dan niet op kan fietsen. Dan kan er wel een ander zadel + zadelpen op gezet worden, maar dan kan je net zo goed een goedkopere fiets zonder vering kopen. ;)

20. mamavanpoppetje

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Ben nog even naar de fietsenmaker geweest idd benen opgemeten en ik moet frame maar 48 hebben en hij raadde ook 26 inch. Nu kan ik gaan shoppen voor een fiets woehoe. Ik heb al mooie voorbij zien komen hier.

Deel Deze Pagina