Advies over mijn situatie. Na twee jaar werkloos te zijn, heb ik een baan gevonden op een school. Moet nog naar de arbeids voorwaarden gesprek gaan. Begindatum 1 januari. Heb twee dochtertjes van 1 en 3. Geen van beide gaan naar een crèche. Ik en mijn vriend zijn allebei werkeloos. Nu ik ga werken. 3 jarige moet naar een special school ivm taalachterstand en 1 jarige heb ik nu pas ingeschreven in een crèche. (We zijn ook aan het verhuizen). 3 jarige dochter is aangemeld, dus ik weet nog niet wanneer ze kan gaan starten maar er is plek.Hoe kan ik alles alleen regelen. Dus kinderen brengen waar ze moeten gaan en ik naar mijn werk?(School en de crèche zijn loopafstanden van ons woning) Want aan mijn vriend heb ik echt niks. Ben een beetje radeloos.
Je vriend een schop onder zn h... geven. Het zijn ook zijn kinderen. Nu alvast plannen en dingen bespreken over de kinderen. Hoe vindt hij het dat je weer gaat werken? Gefeliciteerd trouwens.
Are you serious?! Je vriend een flinke schop onder z'n luie r..t geven inderdaad. Van de zotte dat je je dáár druk om moet maken terwijl die zak van je werkloos thuis zit. Doet hij óók alles wat hij kan om aan het werk te komen trouwens?! Jij gefeliciteerd met je baan, succes!
je kinderen naar de creche terwijl je vriend gewoon thuis zit? tijd voor je vriend om volwassen te worden en verantwoordelijkheid te nemen en tijd dat jij hem eens flink de waarheid vertelt
Je betaald ook de volle pond he voor de creche als 1 thuis is. Dan ben je praktisch voor niks aan het werk. En idd, aanpakken die vriend!
Sluit me bij bovenstaande aan waarom moeten ze naar de creche als je vriend gewoon thuis is? Je gaat idd volle mep betalen en dan moet je wel een donders goede baan hebben wil je er financieel leuk aan overhouden.
Ik denk dat ts met de crèche eenderde psz bedoeld. Maar dan nog als je vriend thuis is kan hij ze halen en brengen en zou jij je er theoretisch niet druk om hoeven maken. Misschien dus toch maar even een gesprek aangaan hierover met hem.
Je man instrueren door middel van plaatjes over hoe hij een broodje smeert, drinken maakt, een luier verschoond en alles in kleine stapjes zoals ze in groep 2/Sesamstraat ook doen met daarbij de tekst: ik doe het expres voor in een langzaam tempo, je hebt nog 5 weken de tijd om volwassen te worden, de crèche is al afgezegd. Jij gaat hier de boel regelen. En maak een weekplanning wat betreft de huishouding; want ik zie dat nu ook wel mis gaan
Soms snap ik niet dat er vrouwen zijn die dit pikken van hun mannen/ vriend. Een trap onder zijn kont geven en hem duidelijk maken dat het ook zijn kinderen zijn. Vreselijk dat soort mannen. De hele dag thuis zitten en dan niet eens voor zijn kinderen willen zorgen.
Ben het met bovenstaande reacties eens, ik denk dat je eens een hartig woordje met je vriend moet praten, het zijn ook zijn kinderen en als hij werkeloos thuis zit mag hij zich wel om hun bekommeren. Hij mag een gat in de lucht springen dat je een baan gevonden hebt en dat er dan wat meer geld binnenkomt. Helaas als hij zich niet bekommert om de kinderen dan ben je al je geld kwijt aan de opvang en werk je vrijwel voor niks
Met hem gaan praten? Als je kindje naar de dag opvang moet als jij gaat werken, en hij werkloos is, kan je net zo goed niet werken. opvang is gewoon duur. kinderopvang toeslag krijg je alleen als jullie beiden werken.
ik zou hem inderdaad een hele harde trap onder zn kont geven, tijd om volwassen te worden.. Ik zou hem nu al wat dingen laten doen omtrent de kinderen kan hij er mooi aan wennen.. Anders werk jij straks inderdaad voor niks dat zou zonde zijn!
Serieus?? Geef die kerel een schop onder zijn kont en hup! Creche is prima maar je krijgt geen toeslag, dus wil je werken om de creche te betalen? Maar echt, laat hem lekker de kinderen weg brengen. Tis toch een volwassen kerel??
Inderdaad slecht gelezen Maar dat zou inderdaad van de zotte zijn. Dan werk je het grootste deel voor de opvang te betalen omdat je geen ko toeslag krijgt.
Als je niets aan je vriend hebt, waarom heb je m dan? Als je er toch niets aan hebt, kun je t net zo goed alleen doen? Toch? Doe je immers nu ook al? Misschien wel hard, maar zo denk ik erover. Ik zou zo niet kunnen leven. Wat voor voorbeeld wil jij aan je kinderen geven? Dat dit normaal is? Speelt hij wel met ze? Ervoor zorgen, eten, luiers en dergelijke? Kun jij een dagje weg en de kinderen bij hem achterlaten? Waarom brengt hij die kinderen niet weg? Heeft hij daar op zijn minst een reden voor? Of hij is lui en echt dan moet je gaan nadenken of dit is wat je wil de komende twintig jaar, alles alleen doen. Of er speelt meer: ziek, depressief, of iets anders. Werkloos thuis zitten en geen baan kunnen vinden kan wel iets met je doen. Dan wordt het advies aan jou ook anders dan wanneer hij gewoonweg lui is. Of het is gewoon iets concreets: vervoer bijv. Te ver weg om te lopen en geen auto/fiets. Die vraag kan alleen jij beantwoorden. Dit kun je niet uit een post opmaken. Praat met hem, waarom brengt hij zijn kinderen niet weg? Wat zegt hij dan? Het antwoord van hem kan je al verder helpen in hoe te handelen.
Ik snap niet dat je met zo iemand kinderen op de wereld zet. 1 is al veel, maar goed het kan nog dat je toen zn ware aard nog niet in de smiezen had... Wat een zak hooi.
Inderdaad...schop onder z'n hol! Zie het hier aan de overkant ook. Vrouw werkt, 2 kids, man is nog te lui om zich fatsoenlijk aan te kleden elke dag. Zij loopt der eigen uit de naad om de kids naar school te brengen en gaat daarna werken en komt vaak 's avonds pas terug. Op zaterdag is zij vrij, neemt ze de kinderen mee in de auto om boodschappen te gaan doen en hij blijft thuis om te gamen. En dan zie ik haar ergens tussendoor ook nog schoonmaken. Trieste situatie als je het mij vraagt! Echt gelijk mee aanpakken hoor! Als je het eenmaal toelaat dat hij niks met de kinderen hoeft te doen straks dan ben je zelf de pineut en ga je er zelf aan onderdoor.