Lampe Berger

Discussie in 'De lounge' gestart door TempusFugit, 19 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

De titel zegt 't al, wie heeft er een Lampe Berger? Ik overweeg al een tijdje om er eentje aan te schaffen, maar schrik van de prijzen, dus ik wil wel zeker weten of het het geld waard is. Hoe lang doen jullie met zo'n navulfles en hoe vaak gebruiken jullie het?

Ik las trouwens online ook iets over (een?) Lampair, zou een soortgelijk iets moeten zijn maar ik twijfel een beetje. Dadelijk koop ik dat ding en is het toch niet echt vergelijkbaar met een Lampe Berger, dan ben ik natuurlijk nog veel meer geld kwijt ;)

2. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik heb van een ander merk, Ashleigh & Burwood. Volgens mij is het idee verder wel hetzelfde? Sommige geurtjes zijn te sterk dus altijd neutraal erbij kopen zodat je kan mengen tot je het goed vind.
    Ik vergeet hem vaak aan te zetten voor de lekkere geur alleen, maar gebruik hem wel altijd voor geur neutraliseren, als bijv de frituurpan aangaat. Neutraliseren lukt hem niet wanneer de pan aanstaat want dat is te sterk nog, maar na de tijd merk je wel echt verschil hoelang je nog frituur ruikt met wel de lamp aan en niet de lamp aan.
    Ik vind het in ieder geval heel fijn want geurkaarsen kan ik niet tegen, en tegen zo'n lamp wel.
    Hoelang je doet met een fles durf ik niet te zeggen, ik heb hem dus niet vaak aan maar ik doe hem nooit lang aan want hier geen grote ruimtes maar iedere week meerdere keren aan gok ik een maand of 2? 3 heel misschien.

3. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Ik heb een lampe berger en ben er erg blij mee.
    Mijn buren komen uit Sri Lanka en koken graag en uitgebreid(beginnen dus vroeg in de ochtend al) en dan ruikt ons hele huis. De eerste weken leuk, inmiddels (na jaren) storend.
    Mijn lampe berger werkt echt goed. Binnen no time ruikt t hier blijvend lekker, is me met wierook, etherische olie enzo nooit gelukt.
    Ik vind t leuk om de geuren echt passend uit te zoeken, ben nu erg blij met harvest season.

4. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben er al jaren 1! Superding! Zijn geld meer dan waard! Van de week had de hond diarree in huis, ding aangezet en de geur was zo weer weg! Ben er echt heel blij mee ondanks dat hij niet elke dag aanstaat ofzo! ;)

5. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.088
    204
    63
    NULL
    NULL
    Wij doen trouwens heel lang met een fles want we hebben een stuk of 8 geurtjes voor verschillende seizoenen enzo! ;)

We zetten hem ook maximaal een half uur open en dan heb je de hele dag geur!

6. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Hier ook goede ervaring met de lampe berge, we hebben hem niet dagelijks aan, meer als het stinkt in huis door t koken of als ik het gewoon niet zo lekker vind ruiken in huis, heerlijk zo'n frisse geur

7. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hoe werkt zo'n lampe berger?

8. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Geld meer dan waard. Heb er al jaren 1 en ben er heel blij mee.

9. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ideaal!!!! Weg nare geurtjes

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Begrijp ik goed dat het een geurbrander is?
    Ik heb ff snel gegoogeld, maar het was me nog niet helemaal duidelijk?

11. tikigo

tikigo Bekend lid

16 okt 2012
    595
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook! Wij zijn er zo blij mee! Bij ons komt er niks anders meer in huis. Het haalt echt alle nare geurtjes weg, en als je het lampje uit doet komen deze geurtjes dus ook niet terug!

@ klarinet
    Het is een soort flesje, die je in allerlei kleuren vormen hebt zeg maar. Hier doe je een soort olie / vloeistof in, vervolgens heb je een steentje met daaraan een lange lont. De lont hangt in de vloeistof en het steentje laat je branden voor 2 minuten. Zodra je deze uitblaast blijft het steentje warm waardoor de vloeistof blijft verdampen.

Voordeel is dat het de luchtjes uit huis haalt en niet maskeert

12. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Mooi, maar wat zijn die dingen duur zeg!

13. TempusFugit

Vind ik ook Bonnie, maar zo te zien is het toch wel ideaal.

Bedankt voor de reacties tot nu toe! Erg positief dus allemaal. :D

14. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ipv lampe berger is er van Scentchips ook zo'n brander ( google op Scentoils ) zelfde principe , brander is goedkoper maar vloeistof eigenlijk net zo duur as lampe berger :)

en er is ook een website van Pure Lampe zelfde idee maar ook weer goedkoper alleen zelfde vloeistof die wel weer voordeliger is , alleen weet ik niet hoe die geuren zijn :)

dus je kan de vloeistof van Pure Lampe en Scent Oils ook open en in de Lampe Berger doen of Lampe berger vloeistof in een brander van Scentoils of Pure Lampe doen :p

Snappie t nog hahahha

15. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ik ben ook een Lamper berger Fan trouwens :) vooral nu van de perzik geur .... zooo lekker :D

16. TempusFugit

Oh, dat zou wel ideaal zijn eigenlijk. Werkt het echt precies hetzelfde? Ik ga het zo eens opzoeken, want ik zag voornamelijk op tegen de aanschaf van de lamp zelf! Zo'n groot bedrag in één keer..

17. Novy4

Novy4 Actief lid

21 mrt 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ik heb een giftset gekocht voor 39 euro , met 2 flesjes vloeistof dan kan je meteen branden :)

Deel Deze Pagina