Dag dames, Tegenwoordig zie ik op facebook bijna alleen maar 'Jantje vindt een foto leuk'. 'Marie vindt een status leuk'. Dit is allemaal leuk en aardig, maar ik zie liever alleen de foto's en statussen van mijn eigen vrienden ipv hun vrienden en gelikete pagina's. Kan je dat uitzetten of heb ik pech?
Vervelend he, heb daar nu ook weer heel veel last van. Zie ik gewoon foto's van voor mij vreemden van pasgeboren baby's, trouwpartijen en pas van iemand die overleden was. Heb ik dus ook totaal geen behoefte aan. Uitzetten heb ik niet gevonden maar vorige keer toen ik dit had heb ik constant op de pijltje rechts naast het bericht geklikt. Je kan dan kiezen om dit soort berichten minder te zien en dat hielp wel. Of die "vreemde" blokken.
Aahh balen. Ik zie inderdaad pasgeboren baby's en trouwfoto's van mensen die ik totaal niet ken en ik lees daardoor sneller over dingen van mijn eigen vrienden heen. Ik begin facebook wel echt steeds minder leuk te vinden zo.
Ja, vind ik ook. Heb ook het idee dat sommige dingen van mijn vrienden niet meer op mijn tijdlijn komen door al dat geneuzel.
Hier ook hoor... het is allemaal zo volgegooid met commerciële rommel en eerlijk is eerlijk, bijna iedereen (ook ik) doet eraan mee.. En daarnaast een hoop bangmakerij, ranzige plaatjes en verdrietige plaatjes waar ik helemaal geen behoefte aan heb..
Dat viel mij ook al op! Vind er ook niks aan inderdaad. Al die onbekende mensen, dat interesseert mij echt totaal niet. Geef mij maar gewoon een lijst met de updates van mijn vrienden.
En wat ik me dus afvraag. Ik mijn facebook afgeschermt staan, alleen vrienden kunnen alles zien. Maar als een vriend van mij nu reageert op een foto of vind ik leuk aanklikt. Komt het dan alsnog bij zijn vrienden ook op hun facebook??? Dus zien vreemden dan ook mijn dingen??
Inderdaad heel irritant. Ook vind ik al die like en winacties ontzettend irritant. Je kunt wel aangeven dat je soortgelijke berichten niet meer wil ontvangen.
Waar je ook op moet letten is dat als je in een openbare groep zit, iedereen je berichten daar kan lezen en een update daarvan krijgen op hun tijdlijn. Een oudcollega van mij had dat ook. Ik zag opeens een reactie van haar verschijnen dat ze had gereageerd in wen groep mommy's to be ofzo. Daarin had ze iets gezegt over dat ze weer negatief getest had. Ik wist dus gelijk dat ze bezig waren voor een tweede kindje, en al haar vrienden dus ook. Heb haar er toen ook maar even op gewezen
Nee dan kunnen ze dat niet zien. Wat ze wel kunnen zien is als jij een status of foto plaatst en daar iemand in taged die zijn profiel openbaar heeft. Dan is die status/foto dus wel zichtbaar voor anderen.
Nee, je kunt kiezen wie jouw foto's en berichten ziet. Ik heb alles afgeschermd en krijg eigen nooit dingen op mijn tijdlijn die mijn vrienden leuk vinden of op hebben gereageerd. Enkel de commerciële pagina's die door mijn vrienden is geliked of gedeeld.
Je moet maar eens opletten dat die foto's van vreemden die je voorbij ziet komen allemaal openbaar zijn. (dat zie je aan het wereldbolletje naast de status). De foto's verschijnen in alle nieuwsoverzichten van de mensen die die foto liken. Ik like soms expres geen foto's omdat mensen ze openbaar hebben staan. Anders zien al mijn vrienden die foto op hun tijdlijn. Kun je niet uitzetten. En dat irritante is tegelijkertijd ook juist weer de kracht van social media. Je kunt op die manier je foto (stel het is een reclame foto) bij veel mensen terecht laten komen. En inderdaad ik zie ook vrienden van mij reageren op openbare statussen van groepen als "pregnant and beautiful". Inside details over de bevalling typen ze dan. Niet wetende dat dat allemaal in alle nieuwsoverzichten van hun vrienden verschijnt. * Auch* Altijd kijken naar het wereldbolletje dus! Als er poppetjes naast de status staan dan kun je gerust reageren dan zien alleen de vrienden van diegene het en niet je eigen vrienden.
Ik zal wel 1 van de weinigen zijn die het niet heel irritant vind. Het maakt me vaak nieuwsgierig als een vriend op iemand heeft gereageerd (afhankelijk van de status) en heb ik als ik me verveel wat rond te snuffelen. Niet alle statussen interesseren me wat hoor. En zelf heb ik mijn fb afgeschermd. Dus bij mij zullen anderen dat niet hebben..