Wat zien op eerste termijnecho

Discussion in 'Zwangerschap' started by Daphne, Jun 11, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Regelmatig lees ik hier dat tijdens de eerste termijnecho de baby flink bewegelijk is. Nu hoorde ik van een vriendin dat je tijdens de eerste echo nog bijna geen beweging ziet en dat dat pas is met 20 weken.

Nu vraag ik me dus af: hoe bewegelijk was jullie kleintje tijdens de eerste echo en wat zie je dan? Zie je echt de armpjes en beentjes bewegen of niet?

2. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Als je met 20 weken nog geen beweging ziet dan is er toch echt iets niet goed hoor!

Mijn termijnecho had ik met 10 weken en je zag al duidelijk beweging. De week erna had ik in het ZH een echo en die konden ook inzoomen (de VK niet) en toen zag je duidelijk 'armpjes' en 'beentjes' zwaaien! Aangezien jij nu al 11 weken bent denk ik dat je echt wel beweging ziet!

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik denk dat je verkeerd leest :) Mijn vriendin zei dat je tijdens de eerste echo nog bijna geen beweging ziet en dat dat pas is met 20 weken (dat je dus wel beweging ziet).

Maar jij zag dus wel armpjes en beentjes bewegen de eerste keer. Ik ben heel benieuwd, woensdag mag ik!

4. mad

mad Fanatiek lid

Oct 31, 2005
    1,682
    0
    0
    hai,

wij hadden de eerst echo met 9,5 week. bij ons spartelde de baby voornamelijk met de beentjes en af en toe met de armen.

suc 6 woensdag met jou echo!

:)

5. sweetangel100

Ah zo! ja als je alleen een termijnecho en een 20weken echo hebt gehad kan het zijn dat je bij de eerste echo nog niet veel zag en dan is het verschil sowieso supergroot met de 20weken echo!! Als je bv je termijnecho hebt met 6 weken zwangerschap zie je volgens mij alleen een vruchtzakje, maar met jou 11 weken zie je al een echt mensje hoor!!
    De baby groeit in die periode ook vreselijk hard, want ik heb met 10,11 en 14 weken een echo gehad en daar was elke keer weer een groot verschil te zien!

Dit was mijn echo toen ik 11 weken was:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=EFYOK3EM

Je ziet zelfs al de kaakjes enz. Ik vond het wel een groot verschil in het ZH of bij de VK. Met 14 weken had ik weer een echo bij de VK en die vond ik minder duidelijk dan in het ZH, omdat mijn VK niet kan inzoomen! Van in het begin vond ik de echo in het ZH het mooist!

Veel plezier bij de echo en geniet ervan om je kindje de eerste keer te zien!!

6. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

Jul 26, 2005
    3,281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ligt er net aan wanneer je je eerste echo hebt.
    Een kindje beweeg in het begin niet ( lees eerste ontwikkelingen).
    Het kindje groeit dan alleen nog maar, maar tussen de 8 en 9 weken gaat het spontaan bewegen.
    Dus als je bijvoorbeeld net twee dagen te vroeg zou zijn dan beweegt je kindje nog niet, terwijl als je twee dagen later weer zou komen het best kan zij ndat je een heel druk bewegend kindje ziet!!

Als je nu de echo zou krijgen, zie je een heel mooi bewegend kindje, en nu ook al met armpjes en beentjes, helemaal compleet.
    Ze zouden je nu zelfs waarschijnlijk de hersentjes kunnen laten zien ( had ik nl wel)

Dus tegen de negen weken begint het kleintje spontaan te bewegen, net zo wonderbaarlijk als dat het hartje zomaar ineens begint te kloppen.

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Wat raar dan dat mijn vriendin zegt dat het nog niet echt beweegt met de armpjes en beentjes. Zij heeft gewoon een echo rond de 13 weken gehad namelijk.

Ik heb er wel heel veel zin in en ben nu helemaal benieuwd.

8. Door

Door Bekend lid

Dec 7, 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik heb een echo gehad met 9 weken en een met 11w3d...

Ik kon het verschil echt supergoed zien, de eerste echo lag er alleen een beebje, geen beweging, bij de tweede echo was ons kindje echt aan het koppeltje duiken!

Ik kan me voorstellen dat niet elk kindje beweegt, omdat het een moment opname is en als het kindje net rustig ligt zal het niet bewegen...
    )Deed het bij ons op het moment van de foto ook niet meer....

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    ze lieten mij bij de eerste echo ik was toen 10 weken precies even flink hoesten. Toen begon ons beebje heel mooi te bewegen.

10. nijn

nijn Lid

Apr 28, 2006
    99
    0
    0
    Mijn VK gaf aan dat dit nog erg verschilt.
    In principe kun je het kind vaak zien bewegen vanaf 9 a 10 weken.
    Ze zijn echter ook momenten rustig, en als je dan net de echo hebt. :(
    Bij ons was de kleine "hyperactief".
    De echo was met 11,3 weken.
    De echoscopiste kan zelfs maar moeilijk goede afdrukken maken.

Wilde echo hier neer zetten, maar het uploadprogramma loopt vast.
    Misschien later nog.[/img]

11. nijn

nijn Lid

Apr 28, 2006
    99
    0
    0
  12. sweetangel100

Als de kleine stil ligt en de kleine is al 10/11 weken oud en je hoest even zoals pinguin72 ook al zei dan gaat ie meestal bewegen. Bij mijn 14weken echo lag de kleine ook te slapen, maar na een flinke nep hoestbui was ze toch heel wakker!

13. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    bij mij bewoog die ook heel erg, en ze wees de armpjes en beentjes aan. ook liet ze de kaakjes en oogkasjes zien. steeds als ik lachen moest, vloog die een stukje de lucht in, dat was wel raar. maar op een gegeven moment draaide die zich om, en weigerde verder te bewegen. waarschijnlijk sliep die toen.
    dus dat kan natuurlijk ook, dat je beeb slaap tijdens de echo. maar dat vertellen ze je allemaal wel hoor.
    veel plezier, want over een paar dagen mag je al he

14. Sanne

Sanne Fanatiek lid

Sep 18, 2005
    3,691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik heb mijn eerste echo gehad met 8 weken. Ik zag wel wat bewegen maar niet zoveel. denk bij mijn volgende echo dat het meer is

15. Moontje

Moontje Bekend lid

Jan 9, 2006
    848
    0
    0
    He,

Ik heb met 10,4 weken een echo gehad en toen bewoog hij volop! Omdat ze niet alles goed kon zien, heb ik er met 11,5 week nog een gehad en toen bewoog ie bijna niet. Ze zei dat ie sliep. Misschien was dat ook wel zo bij je vriendin? Af en toe zag je dan een armpje of beentje bewegen, maar hij was toen niet echt beweeglijk. Vandaag hebben we de 20 weken echo gehad en was hij ook vrij rustig. Dus dat verschilt nogal. Ik hoop voor je dat ie lekker wakker is en veel beweegt, want het is geweldig om te zien!!

Liefs,

Moontje

16. Tacha87

Tacha87 Bekend lid

May 28, 2006
    692
    0
    0
    Wauw wat een prachtige echo :confused:

17. Snoepie

Snoepie Lid

Jan 20, 2006
    32
    0
    0
    Het kan elke keer weer anders zijn, sommige babietjes bewegen gewoon wat minder en andere zijn heel beweeglijk. Bij mijn pretecho bij mijn vorige zwangerschap moesten ze mijn dochter ook even wakker schudden!

18. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ben woensdag al geweest, maar wilde er toch nog even over vertellen. De kleine was behoorlijk bewegelijk. Het leek wel of hij aan het touwtjespringen was. Hij sprong iedere keer een stukje omhoog.

Verder ging hij steeds in de verkeerde houding liggen om goed te kunnen meten. Dan moest ik hoesten en begon hij weer te bewegen. Je zag dan ook de armpjes en beentjes bewegen. Soms lag er dan een handje naast het hoofdje en soms lag het armpje weer langs zijn lichaam. Was echt super om te zien.

Woensdag de 21ste mag ik weer :)

19. wendytje

wendytje Lid

Jan 10, 2006
    17
    0
    0
    interieurverzorgster
    breda
    hoi daphne
    ik denk dat het bij iedereen verschilt hoe beweeglijk het kind is in de eerste weken
    bij mijn eerste kindje had ik mijn eerste echo bij de 10 weken er was vrij rustig
    nu heb ik vorige week mijn eerste echo gehad van de 2de en deze was erg beweeglijk hoor
    je kon ook al van alles zijn
    armpjes,beentjes en hartje horen kloppen ook al was het maar 4,5 cm groot
    veel s6 van de week met je eerste echo

20. Niet meer actief

Mijn echo was met 11-12 weken en mijn kindje bewoog ook al lekker met de armpjes en beetjes, plaatje ervan staat in mijn album

Share This Page