Pregnyl/ovitrelle vs. utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door papillons, 12 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Hoi!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met pregnyl/ovitrelle versus utrogestan.
    Dus jullie voordelen en nadelen van beide.

Ik gebruik nu 4 maanden utrogestan en tijdens de 2 weken gebruik ben ik diep ongelukkig (met als cadeautje bij de laatste keer een schimmelinfectie. Oh joy). Ik twijfel aan de overstap van medicatie om mijn luteale fase te verlengen. Mits de gynaecoloog mee wil werken.

(Wordt ovitrelle trouwens ook gegeven als ondersteuning bij de luteale fase of alleen pregnyl?)

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb geen ervaring met Ovitrelle, ik heb altijd Pregnyl gespoten. Zowel tijdens de IUI-behandelingen als tijdens de ICSI's heb ik extra Pregnyl gehad om mijn luteale fase te ondersteunen. Ik spoot 10.000 IE Pregnyl om de eisprong op te wekken of 5000 IE ter voorbereiding van de punctie. Vervolgens moest ik op dag 5, 7 en 9 na de eisprong/punctie nog 1500 IE Pregnyl extra spuiten. Onze dochter is het resultaat van een ICSI met extra Pregnyl.

Later werd het in ons ziekenhuis standaard om Utrogestan te gebruiken. Ik had met Utrogestan veel meer last van bijwerkingen, ik vond het een geklieder, gedoe met menstruaties die niet op gang wilden komen, enz. Ik had dus veel liever de extra Pregnyl!

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb twee rondes met pregnyl onderteuning gespoten (icm met Menopur en pregnyl 5000 sowieso). Toen had ik er al wel een aantal rondes met Clomid en Menopur op zitten maar die sloegen niet aan of juist té goed. Mijn ervaringen:

Eerste keer
    Snelle menopur ronde, dosis was 25IE, sloeg goed aan. Op 3, 6, 9dpo dus extra pregnyl 1500IE. Exact een week na de laatste ondersteuning werd ik ongesteld. Jammer maar helaas.

Tweede keer
    Weer meno 25IE. Wat een drama. Na 32 dagen spuiten eindelijk dan de pregnyl. Omdat ik al zon lange ronde had mocht ik op 2, 4 en 6 dpo de extra pregnyl zetten. Maar helaas begon ik vanaf 4dpo (huhhh?) al te bloeden. Op 10dpo nog een extra echo gehad maar mijn slijmvlies was nog steeds dik. Tóch op 12dpo ongesteld geworden. Was er helemaal naar van want dit was echt een afschuwelijke ronde.

De ronde waarbij het wél lukte
    Gelijk maar weer door. Moest weer met 25IE starten maar begon zelf gelijk al met 50IE. Sloeg goed aan en ben die ronde zelf een beetje gaan dokteren omdat ik niet weer zon lange ronde wilde. Op het eind spoot ik wel zo'n 100IE maar omdat ik toen elke dag terug moest komen voor een fm durfde ik het wel aan.
    Toen pregnyl 5000 en op eigenlijk initiatief dit keer met utro. Moest ik vanaf eisprong tot 8wk gebruiken. 2x2 bollen p dag vaginaal.
    Wat een wondermiddel bleek want de eerste keer met utro werd ik zwanger en zie banner vh resultaat.
    Ik ben met 8wk overigens niet gestopt, maar wel gaan afbouwen (op eigen houtje, dat wel). Hoewel ik de utro vanaf dat moment niet meer via de gym kreeg, deed mijn huisarts gelukkig niet moeilijk. Met 12 wk was ik er wel klaar mee. Voor mij dus de uitkomst.

Bijwerkingen
    Pregnyl: geen.
    Utro: moody, snel boos enz maar het geklieder met bolletjes vond ik erg meevallen. Oké, zorg dat je altijd inlegkruisjes bij je hebt maar het was goed te doen. Verder geen nare bijwerkingen. Enkel eerste dagen wat hoofdpijn en beetje dizzy maar dit verdween na een dag of 3.

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    @papillons, ik herken wat je schijft, ik wil ook gaan vragen om iets anders. Ik gebruik de utro sinds augustus en ik ben het echt zo zat. Depressieve buien, vermoeidheid, concentratieverlies, algemeen lichamelijk instabiel gevoel, echt akelig.

Deel Deze Pagina