DNA onbekend: 12 maand zwanger?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door juenco, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai,

een meisje in DNA onbekend zegt dat haar tante 11 maand zwanger is geweest en een ander familielid 12 maanden :$:(

Dat kan toch helemaal niet of ben ik nu gek? Is dit medisch gezien mogelijk???

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja hoorde ook net zoiets. nee lijkt me ook niet echt natuurlijk

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

ja dit gebeurd echt in armere landen ;) Wist dit ook niet.
    Dit komt omdat ze vaak niet weten wanneer ze zwanger zijn geraakt en ze niet echt volledig naar controle gaan. De artsen laten ze daar ook echt gewoon lopen totdat de bevalling vanzelf begint. Schrok hier eigenlijk ook wel van :$ vind het ook raar met moeder natuur zo.

4. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Oh ja? Bizar....groeit dat kindje dan nog in die 3 maanden? Dan wordt bevallen echt onmogelijk.

Ik wist niet dat de natuur zo in elkaar zat.

Ik ben zelf ingeleid, mevrouwtje wilde er niet uit. Misschien was ik dan ook wel 12 maanden zwanger geweest (als het aan mijn dochtertje had gelegen ;))

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    huh maar dan is de placenta toch op een gegeven moment gewoon op en sterft het kind?

6. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    ja lijkt mij ook...:(

7. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    jee dat wist ik ook niet

8. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Of ze weten t gewoon niet precies en gokken maar wat? Dat het eigenlijk gewoon 8 of 9 was, maar dat dénken dat het 11 was?

9. adi

adi Niet meer actief

over welke zender hebben jullie het nu? ;)

10. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Was op Ned 1 geloof ik.

Ik denk ook dat ze gewoon niet zo goed kunnen tellen ;)

11. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

ik geloof het ook niet, maar ik ken ook iemand die beweert dat de uitgerekende datum bijna 2 maand voor de daadwerkelijke bevallingsdatum lag. Gaat dan wel over zo'n 40 jaar geleden. Weet ook niet of ik dat moet geloven hoor.

12. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    :$ 11 en 12 maanden zwanger :( Heel bijzonder!

Caroline Tensen ziet een gat in de markt. Langere series van Babyboom! :p

13. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Het kan wel hoor, met die datums. Tegen mijn moeder hadden ze gezegd dat ze in februari was uitgerekend en ik kwam in april8). Ze wisten het toen ook niet zeker.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wow, 11 of 12 maanden lijkt me wel heel veel! Maar het hoeft een bevalling niet moeilijker te maken natuurlijk, je hebt ook kleine (dysmature) kindjes die dan misschien juist wel goed op gewicht zijn ;).

Mijn tante is ruim 43 weken zwanger geweest van mijn nichtje, dus 10 maanden kan ik nog wel inkomen... maar 11 of 12?

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hmmm ik vond mijn 10 maanden al lang :D (laatst ongesteld op 23 oktober 2005 , positieve test op 24 november 2005 en geboren op 20 augustus 2006);)

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    vroeger waren er geen echos en extra controles. als je niet meer ongesteld werd dan was je zwanger en ongeveer 9 maanden later komt er een kind. als je een cycles hebt van 45 of 60 dagen en je toch rekend vanaf de 1e dag menstruatie en dan ook nog is uitloopt tot 43 wk dan zit je al snel op 11 maanden zwangerschap.

vroeger deden ze ook niet aan inleiden. kind kwam als het kwam. te vroeg of veel te laat met alle gevolgen van dien. denk ook dat er daarom vroeger en nu nog in ontwikkelingslanden zoveel vrouwen en kinderen sterven bij de geboorte.

vroeger keken ze niet zo nauwkeurig. mijn oma was zeker niet zwanger want dat zeiden de testen. toch kreeg ze een kindje

17. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Heb net even de aflevering gekeken. Was helemaal vergeten dat dit namelijk op tv kwam. Deze aflevering gaat over mijn collega :)
    Ik heb het met hem hier heel lang over gehad (deze opnames zijn al gemaakt april/mei) het had opzich wel van hem kunnen zijn. Ze hadden de data enz.. wanneer zij het met Tim en met de ex gedaan hebben. Zat niet veel verschil tussen. Toch is zij later dan 9 maanden bevallen. Zij is er in Oktober achter gekomen dat ze zwanger was maar is pas midden augustus bevallen! Vind het wel grappig om mijn collega zo te zien. Hij is echt gek op die kleine. Zo schattig en stuurt echt veel schattige kleertjes enz.. voor haar op :D Hij ziet haar zo vaak hij kan. Hij wilt hier de opleiding afmaken zodat hij daar het bedrijf van zijn vader kan overnemen. Maar het kan dus echt veel langer lopen dan wij gewend zijn. Wij moeten ook niet vergeten dat wij grotere baby's in verhouding krijgen dan waar zij woont. Levensomstandigheden zijn daar toch anders.

Deel Deze Pagina