Foutje?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MamaMiaatje, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Per ongeluk heb ik vanochtend een banaan gegeten die er prima uit zag, niet overrijp, maar gewoon precies goed.
    Alleen toe ik het laatste stukje op had gegeten bleek er toch een heel klein bruinig vlekje aan de binnenkant van de schil en dus waarschijnlijk ook aan de banaan zelf te zitten. Kan dit kwaad voor het kindje qua listeria en toxoplasma? Eten jullie weleens rijpe bananen met hier en daar een plekje?
    Maak me een beetje zorgen. Misschien om niks, maar ik ben nou eenmaal snel bezorgd.

2. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    maak je niet sappel.. het is maar 1 banaan die je gegeten hebt en eerlijk gezegd lust ik niet eens bananen die niet rijp zijn........ er zit toch altijd wel een plekje hier of daar op de banaan......
    nee hoor kan geen kwaad en zal me er ook geen zorgen om maken als ik jou was :D
    fijne zwangerschap verder nog !

3. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik wist niet dat we geen banaan meer mochten eten?

4. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Nog nooit gehoord dat plekjes in bananen gevaarlijk kunnen zijn. Terwijl wij vroeger op school wel hebben geleerd over welke producten voedselvergiftiging ed op kunnen leveren. Volgens mij is plantaardig voedsel bijna nooit gevaarlijk (tenzij het giftige planten zijn, natuurlijk). Gevaarlijk is vlees uit de bio-industrie, dat zit vol ziektes, hormonen, anti-biotica, medicijnen en dat soort troep. Die banaan zou ik me geen zorgen over maken.

5. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Dit is echt nieuw voor mij: ik eet elke dag wel een banaan en geloof me, ze hebben flink wat bruine plekjes. (heb ik tijdens de zwangerschap van mijn dochter ook gedaan).

Heb je ergens gelezen dat dat niet zou mogen? Ik ben wel benieuwd hoe je aan deze informatie komt. (dan moet ik er zelf ook op gaan letten).

Marla

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    gewoon eten!

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    bananen zijn juist het lekkerst als ze een beetje te rijp zijn,
    lekker zoet!!! hihi

8. Trees

Trees Niet meer actief

Ik eet ook gewoon bananen met bruine plekjes en al. Ik zou niet weten waarom dit niet zou mogen eigenlijk?!?

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ik eet op dit moment een hele lekkere rijpe banaan.

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    jaaaaaaa hooor.. mogen we nou ook al geen gedeukte bananen meer? :$

Nog ff en we leven op droge crackers :D

11. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wordt steeds gekker allemaal. bananen met bruine plekjes hebben echt geen toxo of listeria hoor. meid leef en geniet. je bent zwanger. niet ziek!

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    meid, gewoon eten..
    niks aan de hand.. niet te druk maken hoor, je bent niet ziek..

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

ontstaat ook als je ze in een tas laat zitten of er iets zwaars op legt, niks aan de hand hoor, ik eet altijd bruine bananen hihi (aangezien ze bij mij altijd tussen de boodschappen belanden :p)

Deel Deze Pagina