te lage hb bij 28 + weken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door sjmmie, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

ben vandaag bij de vlos geweest en had een te lage hb (6,2) heb geen tabletten gekregen, maar vond m zelf wel erg laag.

vanavond dus maar spinazie op het menu, en van de week maar even veel groene groenten inslaan.

ik slaap al heel lang slecht dus voelde het ook niet echt aankomen.

zijn er meer die hier ook last van hebben en wie heeft er tips?

2. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Mijn hb is met 24 weken gecheckt (omdat ik binnen een jaar zwanger ben van de tweede) en die kwam uit op 6.3. Of dat laag is of gemiddeld, ik heb geen idee, maar er werd niets van gezegd, alleen dat het goed was. Ik voel me verder ook prima, dus als ze zeggen dat het goed is, dat geloof ik het meteen.
    Nou moet ik ook zeggen dat mijn bloeddruk altijd belachelijk laag is (ook voor de zwangerschappen), misschien dat het logisch is dat mijn hb dan ook laag (tenminste jij noemt 6.2 laag, ik heb geen flauw idee ;)) is, ik weet het niet.

Wat is dan eigenlijk de gemiddelde hb-waarde?

3. Dithje

Dithje VIP lid

19 sep 2009
    5.506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Voor een laag hb-gehalte heb ik als tip gekregen om veel groene groenten te eten en daarna vitamine C. Dit bevordert de opname van ijzer in je bloed. Dus bijv spinazie eten en dan ipv vla/yoghurt (houd de opname tegen) een kiwi of sinaasappel toe eten.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb een bloedziekte en mijn hb-gehalte schommelt erg maar 6.2 is laag maar niet extreem laag, dus vandaar dat je nog geen tabletten hebt gehad. Zelfs toen mijn hb-gehalte onder de 4 was had ik nog geen tabletten. Je kan beter gewoon ijzer rijk voedsel eten dan die tabletten slikken... raak je alleen maar verstopt van...

5. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Voor in een zwangerschap is een hb van 6.2 te laag of net op het randje. Je kunt klachten hebben als, duideligheid, moe, bleekheid en kortademigheid. Tips?

*Groene groenten
    *Roosvicee ferro
    *Floradix
    *Vitamine c bevorderd de opname van ijzer, melk produckten daarentegen doen het tegenovergestelde
    *Rood vlees (maar dat mag weer niet in de zwangerschap)

Je vk doet er goed aan om over een aantal weken weer het hb gehalte te meten.

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    bij een hb gehalte van 6.1 of lager geven ze pas tabletten.. 7.5 zou mooi zijn tijdens de zwangerschap.. Mijn hb zat na 20 weken op 5.8 dus kreeg tabletten en een drankje.. 6.1 is de grens tijdens de zwangerschap zeg maar.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    je zit volgens mij ook wel op het randje. Maar omdat je je er goed bij voelt, gebeurd er nog niets waarschijnlijk.
    Zelf voelde ik me bij een hb van 6.8 al erg beroerd, maar ik heb normaal een hb van 8.8 zo'n beetje.
    Mij werd daarom in eerste instantie geadviseerd goed de vitaminepreperaten te blijven slikken (een complete mama-vitaminepil zeg maar) , of floradix . Floradix durfde ik niet aan: Ik ben nogal moeilijk met drankjes haha en het had het kleurtje niet mee ;) . Hoewel ik nu hier weleens gelezen heb, dat het zo vies niet is...
    Maar ik zou zelf met zo'n hb in overleg met de vlos, met floradix beginnen. Ik zou het zelf ook gewoon een prettiger idee vinden om als de bevalling begint, toch in elk geval wel rond de 7 te zitten.

8. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    1 tip: Floradix!!! Dat helpt echt! Ik had vorig maand ook een laag hb (6,6.. normaal 8,2) en heb toen een fles floradix van 250 ml (geloof ik) gekocht. Daar doe je ongeveer 12 dagen over. 2 x 10ml per dag een half uur voor de maaltijd innemen en je voelt je met de dag beter. De smaak viel heel erg mee. Ik vond het juist lekker:D Het smaakt naar appelstroop, maar dan vloeibaar.

Succes

9. Seth

Seth Niet meer actief

floradix hielp hier goed.... ijzertabletten helemaal niet, mn hb daalde gewoon verder......

ennuhh je mag het mengen met vruchtesap... dus ik gooi de 10 ML.. in een groot glas jus'dórange... :)

10. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb van mezelf een lage bloeddruk, dus een beetje dizzy af en toe verder maak ik me niet zo zorgen, ik ga gewoon even goed shoppen deze week!

bedankt voor de tips!

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    nou hier hielp tabletten en Floradix helemaal niet.. groentes en vitamines slikken ook niet.. Gelukkig ben ik bij de bevalling maar 250ml bloed verloren, maar had echt niet te veel moeten zijn.. na de bevalling is het vanzelf weer omhoog gegaan en zit nu weer netjes rond 8.5

Floradix vond ik wel lekker haha.. Heerlijk in de jus d' Orange:D

12. marla

marla Fanatiek lid

24 okt 2006
    2.239
    2
    0
    Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn dochter boterhammen met appelstroop gegeten en Floradix gedronken.
    (2 keer per dag 10 ml: een half uur voor het eten innemen. Ook handig als je straks misschien BV zou gaan geven)

Marla

Deel Deze Pagina