Hallo Dames, Ik ben voor het eerst bezig met Ovu test. Ik heb de dipsticks van zwanger en kids. Ik ben al een paar dagen bezig en nu heb ik zelf het gevoel dat de test streepjes iets donkerder worden. Hoe werkte dit eigenlijk bij jullie? Wordt het streepje steeds donkerder zodat het op een gegeven moment net zo donker is (of donkerder) dan de controle streep? Of is hij op het juiste moment gewoon ineens donker? Alvast bedankt voor jullie reacties! Groetjes Kelly
ik heb nog niet zo veel ervaring met ovu testjes maar de afgelopen periodes was het zo dat ze dan weer donkerder dan weer lichter waren en in ene was hij dat 2dgn heel donker.... Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Hey Kelly, Bij mij wordt hij eerst iets donkerder en dan opeens echt zo donker/ soms donkerder dan de controlestreep. Bij mij is echt duidelijk te zien wanneer de piek is dus! Succes ermee Gr handbalster
Een ovu-test wordt niet donkerder met de dagen, dit komt door de concetratie van je urine. De concentratie LH in urine is de hele maand constant. Alleen rond de eisprong schiet de concentratie ineens omhoog (wat het woord al zegt: je meet een lh-PIEK). Wel kun je een dag voorafgaand aan de positieve test al wel een wat donkerder lijntje zien. Maar het is dus niet zo dat de testen elke dag een stukje donkerder worden totdat hij positief is.