Van 2 naar 1 / halve miskraam

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blien, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blien

blien Lid

15 sep 2013
    53
    0
    0
    Hallo dames!

Afgelopen woensdag kreeg ik een miskraam, was 8,4 weken zwanger. Was zo verdrietig en mijn wereldje stortte een beetje in. Na bijna een jaar 'klussen' toch zwanger geworden en we waren zo blij! En dan gebeurt er dit. Gister moest ik naar de vk om de miskraam te laten bevestigen.
    Maar toen ineens, klopklopklopklopklop, zat er nog 1! En zagen we een leeg vruchtenzakje en nog een vruchtenzakje waar een 'pinda' inlag met een goed kloppend hartje!
    Rollercoaster!
    Zo blij weer! Zo gelukkig en tegelijkertijd voelde ik me ook schuldig, mag ik wel blij zijn? Er is er toch een weg? Van verdriet naar verbaasdheid, naar onwerkelijk en enorm blij, naar vraagteken of dit wel eerlijk is. Diep van binnen toch echt heel blij, maar wel een beetje dubbel.

Zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben of wat zouden jullie doen?

... Liefs blien ...

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet meegemaakt, maar kan me je gevoelens goed voorstellen. Je mag je ook zo voelen, je bent een kindje verloren, maar hebt ook nog een kindje
    Hopelijk kun je genieten van je zwangerschap en gaat het allemaal goed.

3. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ik heb het ook mee gemaakt ik ben nu ook zwanger van eentje. Aan het begin waren het er ook 2. De een heeft maar 6 weken geleefd en de andere zit er nog. Ik heb een echo foto er van gevraagd toen het er nog 2 waren en heb het in een fotolijstje gedaan en op mijn nachtkastje gezet zodat ik er nog wel naar kan kijken.

Voor mij was het ook een heel dubbel gevoel. Toch heb ik het wel een plekje kunnen geven. Ik denk er nog wel regelmatig aan. Vanishing twin noemen ze het.

4. blien

blien Lid

15 sep 2013
    53
    0
    0
    Heel gek. Door het lege vruchtzakje te zien, maakt het denk ook 'echt'. De vk heeft wel fotos gemaakt van de kleine 'pinda' maar bewust Zonder het vruchtzakje van het 'sterretje'.
    En speentje, hoe wist jij dat je zwanger was van een tweeling?

5. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    hier ook meegemaakt..
    en ontzettend moeilijk mee gehad en soms nog..
    dubbel gevoel inderdaad!

het hartje van onze 2e baby zagen we met 9 weken en 4 dgn niet meer kloppen..
    het heeft wel geklopt met de echo van 7 weken en
    8 weken en 4 dgn
    ze noemen het een vanishing twin;)

op onze echo van 12 weken en 3 dgn zag/zie je de 2e vruchtzak nog steeds met daarin nog steeds een deel vrucht..
    de gyn zegt dat het je het wel tot 20 weken zwangerschap kunt blijven zien en mss nog wel langer!

de vruchtzak van baby 2 ligt precies boven het hoofdje van baby 1 die het heel goed doet;)

6. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Bij ons hadden we met 6-7 weken een echo en toen zagen we twee vruchtzakjes e.d. maar toen een dikke week later was er maar eentje over met een kloppend hartje, eerst waren we helemaal verbaasd dat het een tweeling was en hadden al zorgen en toen een dikke week later waren we al helemaal teleurgesteld dat er nog maar eentje was, MAAR snel overheen gezet want er zat nog een prachtig kindje in mijn buik, wel heb ik lang bloedverlies gehad dat was wel vervelend natuurlijk.

Maar nee, het was gewoon niet goed en de natuur heeft er zelf voor gezorgd en onze dochter heeft gewoon persoonlijkheid voor twee in zich zeggen we altijd tegen elkaar.

Ik snap dat het even slikken is maar je hebt nog een mooi wondertje in je buik geniet daar lekker van, het was gewoon niet meant to be maar misschien heeft jullie pinda ook wel persoonlijkheid voor 2 en komt dat verder helemaal goed!

7. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Dat was de te zien op de eerste echo bij 9 weken dat er 2 waren. Alleen kort daarna zag ze dat er eentje niet meer leefde.
    Een week erna kreeg ik weer een echo en toen was de 2e al helemaal verdwenen. Ik heb verder geen bloed verloren. De vk zei dat je lichaam het opneemt.

8. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Ben inmiddels 18wkn zwanger.
    Maar wij hadden de eerste echo met 9wkn waarop een kloppend hartje te zien was, en daarnaast nog iets??
    Dus ik vroeg wat is dat daar, de VK bevestigde dat het een leeg vruchtzakje was, en vermoedde dat het nog niet zo lang weg was, niet veel van gemerkt overigens. Maar was even teleurgesteld, maar ook wel beetje blij.
    Begrijp me niet verkeerd een tweeling lijkt me super leuk, maar wij hebben al een kindje met een beperking , dus zou echt heeelllllll druk worden:D
    Dan zou ik echt elke dag hulp nodig hebben bij de opvoeding!

Maar snap je gevoel. Het is toch een beetje cru, maar het schijnt vaker voor te komen.

9. blien

blien Lid

15 sep 2013
    53
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties dames :)

10. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Tuurlijk mag jij blij zijn!! Verdriet en vreugde zal elkaar nog wel wat afwisselen.. Probeer tijdens het verwerken ook te genieten.. Er groeit immers een wondertje in je buik :)

11. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Zélf nie meegemaakt, wel een miskraam met 1 kindje.

Ik zou hetzelfde hebben, verdrietig maar daarna dankbaar. En blij dat de ander mag blijven zitten!

Deel Deze Pagina