En hoeveel utrogestan gebruik je? Ik heb nu 3 rondes utrogestan gebruikt na oi. (3 maal daags 1). De 2e ronde had ik een positieve test maar dit ging na een paar dagen mis. De andere 2 rondes werd ik gewoon, net als toen ik nog geen utro gebruikte op dag 10 na eisprong ongesteld. Naar mijn idee helpt het dus niet echt. Nu hebben we aanstaande donderdag een gesprek met de arts. We zullen wel de laparoscopie en hysteroscopie van vorige week bespreken en we gaan beginnen met IUI (waarschijnlijk als wij akkoord gaan) en dan wil ik voorstellen om de utro op te hogen. Het is het proberen waard zou ik zeggen. Daarom ben ik even benieuwd hoeveel jullie gebruiken.
Ik heb geen Utrogestan gebruikt tijdens de OI en IUI-behandelingen. Alleen tijdens de ICSI's en cryo-terugplaatsing. Ik moest altijd drie keer daags twee bolletjes inbrengen. Je kunt dus proberen om de dosis op te hogen. Wie weet wordt je luteale fase daar wat langer van. In principe zit je met 10 dagen nog wel goed, al is het op de ondergrens. Als dat niet werkt, zou je de Utrogestan ook nog kunnen combineren met extra Pregnyl-injecties. Dus er zijn zeker nog wel wat dingen, die je kunt proberen. Succes!
Ik gebruik utro na iui. Moet wel zeggen dat ik het op eigen initiatief gebruik ivm herhaalde vroege mk. Mijn gyn wilde het niet voorschrijven. De gebruikelijke dosis bij vroege mk is 3x 200 mg, maar heb geen idee hoe dat zit bij verlenging van je LF.
Ik heb na vier miskramen ook utrogestan gebruikt bij IUI. Vanaf de eisprong driemaal daags twee bolletjes. Hiermee ging de vijfde zwangerschap (voor tweede kindje) goed. Nou moet ik er wel bijzeggen dat na mijn vierde miskraam mijn progesteron gehalte ook erg laag was. Ik zou inderdaad vragen om de dosis van driemaal daags twee. Misschien goed om te kijken of ze de progesteron ook eens kunnen prikken.
Ik weet dat m'n progesteron te laag is,daarom was ik dus zo snel ongesteld. Maar ik weet niet hoe m'n progesteron nu is als ik utrogestan gebruik. Daar gaan we op prikken als ik weer begin met de volgende ronde. Maar ze kunnen er toch niet veel aan doen, behalve m'n utrogestan te laten gebruiken?
Ik gebruik 2 maal daags 2 bolletjes. Mijn lf ging van 6 naar 14. Je kunt ook 3x een pregnyl spuit zetten, (om de paar dagen 1) maar de voorkeur in ons ziekenhuis gaat uit naar utrogestan.
Heb je dan wel een goede eisprong? Want een slechte eisprong met Utrogestan erbij, heeft nog weinig nut. Dan zal het niet werken.
Dat weet ik dus niet, daar gaan we op bloedprikken. Of in ieder geval aankaarten tijdens het gesprek. Maar dit is waarschijnlijk een domme vraag hoor maar als je geen goede eisprong hebt springt hij toch niet? Wat kan er dan gedaan worden voor een goede eisprong?
krijg je nu geen pregnyl? als ik jou zo hoor (en je bent al een poos bezig) zou ik iui adviseren. Dan krijg je ook pregnyl zodat je ook zeker een eisprong hebt. Het bewerkte zaad komt meter op de goede plek! En dan daarna utro. 3x2 is eigenlijk echt bij ivf/icsi gebruik. Na gebruik van bv decapeptyl. Meestal word bij iui wat minder gebruikt maar 3x2 kan geen kwaad zou ik zeggen! Ik heb zelf bij m'n laatste iui 2x2 gehad (ez protocol) en dat heeft bij mij gewerkt. Ik had heel dun bms. Utro was m'n eigen voorstel.
Jawel hoor, ik spuit gonal f en daarna pregnyl voor een eisprong te krijgen..maar als ik dat dan hoor kan het ook zijn dat ik wel een eisprong heb maar misschien geen goede. Donderdag ga ik vragen of ik de utro mag ophogen en of ik mag prikken na mn eisprong. Mijn arts is best mee denkend, dus denk niet dat dat een probleem is. Ik loop er al een hele dag aan te denken..pff het beheerst zo je leven. En meesral kan ik er wel mee om gaan maar heb nu even een dip..een hele grote
Als je Gonal en Pregnyl spuit, zou je er wel vanuit kunnen gaan dat je een goede eisprong hebt. Hoeveel Pregnyl spuit je om de eisprong op te wekken? En hoe lang is je luteale fase zonder Pregnyl en/of Utrogestan?
Ik snap dat je je luteale fase liever wat langer hebt, omdat je op de ondergrens zit. Maar ik zou me niet al teveel zorgen maken als hij 10 dagen blijft. Het is gewoon nog binnen de normen. Maar wie weet helpt een hogere dosis Utrogestan.
Ik denk zelf dat daar ergens het probleem ligt van de miskramen. Hoewel 2 miskramen pas veel later was, met 5-6 weken en 7 weken. Dan heeft dat toch niks meer met innestelen te maken?
Nee, dat heeft niks met het innestelen te maken. Als er iets mis gaat bij het innestelen, word je niet zwanger. Of de zwangerschap gaat heel snel fout, meestal al met 4-5 weken. Een miskraam heeft vaker iets te maken met aanlegfouten in een embryootje. Utrogestan heeft daarom alleen meerwaarde als je bepaalde hormonen mist door een behandeling (progestron-opbouw doordat je een punctie gehad hebt/kunstmatige cyclus zonder eisprong), als de opbouw van je progesteron niet goed zit of als het een duidelijke oorzaak is van de miskramen. Is er iets fout met een embryo, dan kun je het nooit tegenhouden door Utrogestan te nemen. Een zwangerschap valt nooit af te dwingen met medicijnen, als er iets niet goed zit. Is jouw luteale fase goed genoeg, dus als hij binnen de 10-18 dagen norm valt, dan is Utrogestan eigenlijk over het algemeen niet nodig.
5 weken kan wel degelijk nog de innesteling zijn. daarboven wordt het idd anders. @jippie: utro wordt wel degelijk voorgeschreven bij vrouwen met herhaalde mk, dit om eventuele schommelingen ( die lang niet altijd aan worden getoond met bloedonderzoek) te ondervangen. Dus klopt niet helemaal wat je zegt dat het alleen zin heeft bij een te korte LF.
Daarom schreef ik ook: Als aangetoond is, dat herhaalde miskramen te maken hebben met je progesteron-opbouw. Maar niet alle miskramen zijn daar aan te wijten. Ik heb een beetje het idee dat TS persé Utrogestan wil, om op die manier miskramen te voorkomen. Maar zo werkt Utrogestan helaas niet. Een goede zwangerschap is nooit af te dwingen door medicatie te gebruiken, als de oorzaak ergens anders ligt. Het werkt alleen als de oorzaak echt met je progesteron te maken heeft. Maar dat speelt bij haar tot dusverre niet, in ieder geval tot nu toe niet bewezen. Is je progesteron-waarde hoog genoeg en je luteale fase binnen de normen, dan mag je ervan uit gaan dat in eerste instantie allemaal goed zit. Dan zou ik de oorzaak eerder zoeken bij de bevruchting.
Nee hoor dat wil ik niet. Ik gebruik utro omdat ook de arts vindt dat zonder utro m'n lf te kort is. En ik vind zelf dat ook met utro ik vrij snel ongesteld wordt maar m'n arts dan weer niet. Mijn progesteron is een tijdje geleden, nog voor de utro gecontroleerd en die was te laag. En daarom ben ik op aanraden van m'n arts ermee begonnen.