Raambedekking draaikiepraam?

Discussion in 'De lounge' started by Anzza, Jan 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    Zoals het nu lijkt krijgen wij binnenkort de sleutel van ons nieuwe huis!

In dit huis hebben we beneden en boven grote ramen met een draaikiepraam. Ik wilde graag beneden plissé gordijnen, boven rolgordijnen. Nu kun je die dan natuurlijk op maat laten maken voor de draaikiepramen, maar dat vinden we voor nu behoorlijk prijzig. Is er iemand die toevallig een goedkopere oplossing heeft gevonden? Dit mag ook een ander type gordijn zijn hoor, alle ideeën zijn welkom!

Alvast bedankt! :)

2. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,260
    11,867
    113
    Wij hebben gewoon glasgordijnen en overgordijnen. Werkt prima, maar dat wil je vast niet, als je voor rolgordijnen wil gaan.

3. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    Moest even kijken wat glasgordijnen zijn, haha. Maar vitrage dus? Nee, dat was niet helemaal de bedoeling..

Vind dat een plisségordijn een groot oppervlak breekt, en vind het ook net iets gezelliger staan.

De rolgordijnen boven hebben trouwens echt een verduisterende functie, maar dat kan natuurlijk eventueel wel met dikke overgordijnen..

4. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
    Bij ons boven bestaan de ramen uit 2 gedeeltes,een groot raam en een klein draai/kiep raam ernaast.
    Voor onze slaapkamer hebben we een rolgordijn voor het grote raam en voor het kleine raampje doen we 's avonds de overgordijnen voor.

Bij de kids hangen er glasgordijnen met overgordijnen over het hele raam.

En in de badkamer hangt er gewoon een rolgordijn voor het draai/kiepraam.
    Werkt perfect wel de ophanging ver genoeg naar boven bevestigen
    zodat je het raam altijd kunt openen.

5. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    In dit huis is er dus geen ruimte voor om een rolgordijn er boven op te hangen. Dan wil het raam niet meer open :p Ja, dan moet je hem ervoor hangen, op de dag noemen ze dat geloof ik, en dat vind ik absoluut niet mooi!

Voor boven neig ik nu in ieder geval naar overgordijnen. Tja, en dan voor beneden toch maar iets op maat laten maken dan..

6. rums

rums Niet meer actief

Als ik jou was dan zou ik naar een speciaalzaak gaan. Uit ervaring weet ik dat het qua prijzen reuze mee kan vallen en je hebt een goed product met garantie (wel checken of ze cbw keurmerk hebben)

7. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    Oke, dank je wel!

8. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij hebben boven vouwgordijnen van de Leen bakker. Die maat past precies! daarbij heb ik boven ook overgordijnen.
    in de badkamer hebben we ook een vouwgordijn, maar omdat die met het licht aan iets doorschijnen, heb ik daar tot de helft plakfolie op geplakt.

9. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    En die heb je ook in de dag hangen? Is dat niet irritant als je het raam open zet, dat het gaat bungelen zeg maar?

10. Zonn

Zonn Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb n leuke en vooral goedkope oplossing!
    Onze ramen moeten namelijk vervangen worden en daarom zocht ik iets makkelijks om tijdelijk de kiepramen van raambedekking te voorzien:

Bevestig een spandraad met schoefhaaljes (allemaal bij de Hema te koop) en maak de gordijnen van gordijnstof op maat. Heel simpel, gewoon tunnels maken en zorgen dat de stof wel strak komt te staan, maar niet te strak ivm verschuiven.
    Op kamer van mijn dochter is 1 kiepraam en daar heb ik 2 spandraden waar de vitrage op zit en 2 spandraden waar de overgordijnen opzitten.
    Ziet er gezellig uit.

Succes!

11. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,625
    9,137
    113
    Female
    Rotterdam
    Kijk eens bij clickforblinds. Poolse site, maar goede service en prima betaalbaar.

12. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    Bedankt!! Ga ik zeker even kijken :)

13. Dvd87

Dvd87 Actief lid

Jan 27, 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kun je het niet op het hout van het raam bevestigen? Wij hebben gewoon ikea rolgordijnen op de draaikiepramen.

14. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    Ja, maar is het dan niet super irritant dat dat gaat bungelen als je het raam open zet in die kiep stand?

15. minon

minon Niet meer actief

Wij hebben bij dochter op het raam bevestigd. Onderaan ztten er links en rechts twee oogjes. Van de 'rol' naar beneden is er een dun nijlon draadje gespannen wat door de oogjes gaat. Zo bungelt het rolgordijn dus niet. Het gaat om een raam van 2,5 meter en daarnaast heh draaikiepraam. Bij een stofferingzaak in het dorp hier gekocht kostte alles bij elkaar 190 euro. Inclusief inmeten, monteren en verduisterende spul aan de achterkant. Hebben er ook garantie op. Bij de karwei zou het grapje meer dan 350 euro gekost hebben (op maat gemaakt)

16. sanell

sanell Bekend lid

Dec 16, 2008
    628
    0
    0
    Wij hebben rolgordijnen die je met haken/klemmen over de bovenkant van je raam hangt. Zo hoef je niet in je houtwerk te boren. En aan de onderkant zit een stukje klittenband. Je hebt dus weinig last als het raam openstaat. Wij hebben ze een paar jaar geleden bij de praxis gehaald, maar ik denk dat iedere grote bouwmarkt wel zoiets heeft.

17. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    Wat slim, klittenband! Ik had die haken inderdaad wel gevonden, maar geen oplossing voor het hangen. Goed idee!

18. minon

minon Niet meer actief

Even een foto gemaakt ter verduidelijking.
    De rol zit dan bovenaan op het raam geschroefd.

Edit: sorry voor de gedraaide foto. Maar dat witte dingetje onderaan het raam daar zit het nylon touwtje dus in en dat kun je dus op maat afstellen zodat het strak staat. Aan het rolgordijn een haakje waar het touwtje doorloopt. Als je het raam nu dus open doet blijft het gordijn strak ertegenaan zitten en hangt het niet te wapperen.

19. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    Dankjewel nijntje! Dit soort rolgordijnen vond ik best duur, wat ik zo op internet zag, maar wat jij noemt is op zich te doen :)

20. minon

minon Niet meer actief

Ja klopt hadden wij ook op internet maar zijn gewoon naar de plaatselijke stoffeerder geweest. Zn eenmanszaakje is dat. We hadden verwacht dat die dus duurder was maar dat was juist niet zo.

Share This Page