Fragmin

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Snoopy1983, 22 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik spuit nu al een hele tijd dagelijks Fragmin 2.500. Nu vroeg ik me ineens af of het straks wel samengaat met borstvoeding? Ik moet het namelijk ook nog tot 6 weken na de bevalling gebruiken. En hoe gaat dat met bevallen? Moet je dan plotseling stoppen?

Ik ga het sowieso nog even vragen aan de gynaecoloog en of internist. Maar misschien dat er hier ook meiden zijn die het weten?

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb ascal en fraxiparine gebruikt tijdens mijn vorige zwangerschap en moest hier in week 36 mee stoppen ivm een evt. Bloeding tijdens de bevalling.

3. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Met borstvoeding lijkt me dat geen probleem, met bevallen zou ik t niet weten.... Idd vragen aan je gynaecoloog. Waarom gebruik je fragmin als ik vragen mag?

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik ben hiervoor een zoontje verloren tijdens de zwangerschap en de oorzaak is nooit gevonden. Omdat mijn zus afgelopen mei plotseling is overleden aan een longembolie en mn vader hier ook al bekend mee is hebben ze me uit voorzorg op de bloedverdunners gezet. Tijdens de ICSI al dus gebruik het al een tijd. Ze zeiden dat het heel misschien toch mogelijk is dat het bij ons zoontje een klein infarct was maar dit kan je niet altijd terug vinden in de placenta. Ik heb trouwens wel een uitgebreid stollingsonderzoek gehad en hier kwam niets uit. Echt uit voorzorg dus.

Lees over borstvoeding verschillende verhalen. In de bijsluiter staat ook dat het alleen kan als de voordelen voor de moeder opwegen tegen het risico voor de zuigeling;) Nu gebruik ik dus wel een hele lage dosering van 2.500.

5. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje zeg, wat ontzettend heftig zeg ! Snap je vraag heel goed.
    Ik heb na de keizersnede 3 dagen bloedverdunners gekregen en nooit iets gehoord over dat dat met bv niet kan. Maar weet niet hoe het zit met het lang gebruiken van bloedverdunners. Kan me voorstellen dat het belang van moeder hierin bepalend is, zoals jij al omschrijft.
    Heel goede zwangerschap gewenst!

6. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik heb ook bloedverdunners en mag gewoon bv geven! ik spuit 2x daags 9500 eenheden fraxiparine. Moet ik zeker nog een maand of 4 spuiten.

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Oh kijk dat is fijn om te horen! Volgens mij is de Fraxi vergelijkbaar met de Fragmin? En jij spuit dan nog eens veel meer. Heb je trombose gehad?

*edit* ik zie het al in je onderschrift. was dat tijdens de zwangerschap?

8. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ja een maand geleden is er een bloedpropje in me hoofd gevonden nadat ik gebeld had dat ik zo'n verschrikkelijke hoofdpijn had.

9. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    fraxi en fragmin zijn het zelfde alleen een andere naam van de fabrikant.

10. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap ook fragmin moeten spuiten (dezelfde eenheid als jij). Ik moest het spuiten vanaf dat ik zwanger was tot 6 weken na de bevalling. Borstvoeding heb ik niet gegeven, dus daar kan ik je geen antwoord op geven.
    Ik ben met 38 weken ingeleid en ik moest vanaf de ochtend dat ik werd ingeleid stoppen met spuiten.
    Als ik jou was zou ik dit inderdaad even navragen aan je gyn.
    Succes! :)

11. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Kan prima! Heparine komt al nauwelijk in de moedermelk terecht, (moleculen zijn te groot) en wát er eventueel in terecht komt kan vervolgens slecht worden opgenomen via de maag, dus voor de baby is er eigenlijk geen effect te verwachten.

Groeten, Mia
    (lactatiekundige IBCLC)

Deel Deze Pagina