Mag je dit nou wel of niet tijdens je zwangerschap? Ik kan er eigenlijk bijna niets over terug vinden. Dus dan lijkt het mij wel goed....
Staat het op de lijst van verboden middelen bij Voedingscentrum? Zo nee, dan kan je het gewoon lekker eten.
Nee, kon het nergens vinden. Super fijn thanks! Krijg je bij de verloskundige ook zo een lijst met wat wel en wat niet?
Met eten is het tijdens de zwangerschap eigenlijk heel simpel Alles wat gaar is, verwarmd en vers is mag je (zo ongeveer) eten. Dus geen rauwe producten (vis, vlees, eieren, kaas etc). Verder letten op vacuümverpakte vis als gerookte zalm ivm bacterien. Maar komijnekaas mag je gewoon lekker eten! Ik twijfel zelf soms over harde boerenkaas, en bij twijfel neem ik het niet Fijne zwangerschap!
Komijn kaas mag gewoon, maar misschien ben je in de war met Fenegriek-kaas ? dat is ook een soort kruid en die mag dan weer niet, maar pin me er niet op vast heb het alleen ergens gelezen
aanvulling: zachte kaas gemaakt van rauwe melk mag NIET. Harde kazen van rauwe melk mag weer WEL (goudse kaas enzo) En de vacuüm verpakte vis mag weer wel wanneer je het maar voldoende hebt verwarmd (bijv in een ovenschotel)
Rauwe verse vis mag ook, maar beter geen roofvis zoals tonijn. Bij twijfel gewoon op de website van het voedingscentrum kijken.
Komijnkaas mag je natuurlijk niet eten!!! Je hebt namelijk kans dat je kindje in een konijn ehh komijn veranderd bij overmatig gebruik. Tssss, dat weet iedereen toch??