Weeen maar geen baby...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marscha, 25 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marscha

Marscha Niet meer actief

Wie heeft dit nog meer gehad?

Ik ben afgelope dinsdag gestript, maar de verloskundige zei al dat mn baarmoeder mond nog teveel ervoor zat en nog niet helemaal had losgelaten dus dat het waarschijnlijk niet zou aanslaan dus we hebben voor morgen weer een afspraak gemaakt.

Maar nu heb ik dus vanaf dinsdag avond serieuze weeen die vaak tot helemaal in mn onderrug doortrekken. Heb gister een half pak maandverband erdoorheen gewerkt omdat dus mn baarmoederwand enorm aan het loslaten was... Zoveel dat het eruit ziet alsof mn hele baarmoeder naar buiten is komen zetten zeg maar :oops: En de hele nacht door weeen.

Ik word helemaal gek van die pijnlijke weeen omdat ik weet dat ze niet doorzetten, soms dan wil ik bellen want dan komen ze elke 5 minuten en dan heb k de telefoon in mn handen en houden ze weer op en komen ze weer om het uur.

Heb dus al 2 nachten geen oog dichtgedaan! Het enige dat soms helpt is even in bad liggen of even onder de douche stappen. Dan houdt het eventjes op...

Ik ben bang dat ik vannacht weer niet kan slapen (3e nacht al) en dat ik veel te moe ben als de bevalling echt begint zo... Ik ben kapot! Ik loop snachts alleen maar te huilen van de pijn en van het feit dat k weet dat ze niet echt doorbreken dus dat ik ze voor niets op zit te vangen...

Kent iemand dit? Weet iemand hoe ik de weeen moet "wegpuffen"? ik heb dus nooit een zs-cursus gehad ofzo en krijg de weeen niet weg op dat moment. het lukt me ook niet om erin mee te gaan...

2. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    Is het niet handig om de VK te bellen...

3. Marscha

Marscha Niet meer actief

heb ik gedaan, die zegt dat als ze niet doorzetten, ik onder de douche moet staan. Als mn baarmoeder er klaar voor is zetten de weeen door en zo niet dan houden ze op. Das het enige wat ze zegt...

4. keepsmiling

9 dec 2007
    90
    0
    0
    'Heb gister een half pak maandverband erdoorheen gewerkt omdat dus mn baarmoederwand enorm aan het loslaten was... Zoveel dat het eruit ziet alsof mn hele baarmoeder naar buiten is komen zetten zeg maar '

? Tegen mij was gezegd dat je wel een beetje bloed mocht verliezen maar geen dikke maandverband vol........?

5. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Marscha, als je het niet meer trekt gewoon nog een keer bellen. Want volgens mij ben je doodop en misschien dat de verlosk. vandaag nog een keer kan strippen en zet het dan wel door. Gewoon op je strepen staan, hoor. En anders laat je je mannetje bellen.

Sterkte!

6. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik heb dat serieus zo tegen haar gezegt. Dat het extreem veel was. ze zei dat dat normaal was...

De baby beweegt ook nog steeds dus verwacht niet echt dat het kwaad kan... Ik ga zo gewoon een eindje lopen kijken of de bevalling dan doorzet want ik ben inderdaad doodop. En zo niet dan bel ik de VK nog wel een keer.

7. Tulpjuh

Tulpjuh Lid

24 sep 2008
    26
    0
    0
    Dromenland
    ik heb anderhalve week zo doorgelopen vreselijk. had wel weeen maar ze zorgde niet voor ontsluiting, slapeloze nachten gingen vooraf en toen hebben ze uiteindelijk ingeleid..maar trek op tijd aan de bel voordat je helemaal uitgeput ben, want het zwaarste werk komt nog voor jou.

8. Marscha

Marscha Niet meer actief

Was jij niet helemaal uitgeput dan?

ik doe echt geen oog dicht, ik heb dehele nacht gekeken op mn telefoon vanwege de tijd die ik bijhield van de weeen, ik zag, 00.02 en toen 1 uur en toen 2 uur toen half 3 en toen half 4 en toen moest ik wel 20 keer op en neer naar de wc omdat ze tegen mn blaas zat te duwen. en dan zat ik op de wc en dan kwam er maar een druppel uit...

terwijl ik dus enorm veel moeite moet doen voor ik uit mn bed ben en dat doet vaak nog pijn ook...

ben om half 6 onder de douche gaan staan en gelukkig heeft dat wat geholpen, heb van half 7 tot 8 kunnen slapen en toen nog in slaap gevallen tot 11 uur. Maar dit trek ik niet zo lang...

9. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik zou bellen en zeggen dat je het echt niet meer trekt! Je raakt uitgeput zo en je hebt nog een hele bevalling voor de boeg. Misschien krijg je een slaappil of iets anders.

Sterkte! Laat je het even weten?

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ik zou naar de ehbo gaan, het lijkt me echt niet normaal dat je maandverband volbloed. Als je vk je niet serieus neemt, dan maar zo toch.

11. Marscha

Marscha Niet meer actief

niet echt volbloeden, het is meer slijm dan bloed. Er komt gewoon bloed mee. Maar het is echt gigantisch veel slijm. meestal hoor je van een slijmprop van 2 cm ofzo. nou als je dit bij elkaar hebt is dat echt een prop van 10 cm minstens hoor :confused:

Bel de verloskundige wel op na ik een stukje gelopen heb en het is weer raak als ik rustig ga liggen...

12. Tulpjuh

Tulpjuh Lid

24 sep 2008
    26
    0
    0
    Dromenland
    dat was ik ook, doordat ze mij TE lang hebben laten doorlopen is de bevalling absoluut niet goed verlopen..was zelfs kritiek voor mij en de kleine man..daarom waarschuw ik je ook, trek aan de bel! doe het!
    het is niet goed als een totaal uitgeput lichaam zon zware taak te voorduren krijgt. gewoon bellen en je waterlanders laten lopen, want al een vrouw gaat huilen..luisteren ze dus wel beter! (klink raar maar als jij nuchter en vrolijk opbelt..nemen ze je niet serieus, want je lacht dus kan je best nog wel even wachten..)

13. Tulpjuh

Tulpjuh Lid

24 sep 2008
    26
    0
    0
    Dromenland
    moest even in je album spieken om te kijken hoever je ben, maar je ben haast 41 weken! belachelijk dat ze je niet een handje helpen om te kijken of de weeen wat krachtiger en regelmatiger gaan worden zodat ze voor ontsluiting kunnen gaan zorgen!

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Oh, ik dacht dat het alleen bloed was, sorry!

In dat geval wens ik je heel veel sterkte en ik hoop dat je het nog even volhoudt en dat de kleine niet lang meer op zich laat wachten.

Als je het echt niet meer volhoudt, gewoon weer de vk bellen hoor!

15. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik ben nu pas terug van het wandelen... ik moest nog wat spullen hebben dus ik ben met mn vader inkopen wezen doen, we hadden in een kwartiertje klaar kunnen zijn maar omdat ik geen stap kon verzetten van de pijn heb ik er 2,5 uur over gedaan :oops: En nu beginnen de weeen weer... Ga zo idd de verloskundige bellen. Dit trek ik niet meer... Ik weet zeker dat ik vannacht niet kan slapen.

Alvast bedankt voor jullie reacties en hopen dat ze er wat aan kunnen doen...

16. Marscha

Marscha Niet meer actief

Pff heb de verloskundige aan de lijn gehad en die was nogal sjagie. Ik had gister ook gebelt en dat slijm met bloed was echt gewoon normaal en ze konden niets doen voor me.

Als ik er echt mee zat mocht ik naar het ziekenhuis (zie 45 min rijden) om te laten onderzoeken welke slaappil ik mag nemen. Verder konden ze niets doen.

Nou toen zei ik dat ik niet in de auto durfte te stappen met zulke weeen en ik mn ouders echt niet helemaal anderhalf uur laat rijden voor een slaappilletje.

Toen kreeg k te horen dat ik dan maar weer terug moest bellen als ik van gedachte veranderde en ze gooide zo de hoorn erop...

Voelde me echt alsof ik me vreselijk aan het aanstellen was... Ik ben nog nooit zwanger geweest ik weet niet wat alles is ben erg onzeker en aan de andere kant helemaal kapot en gesloopt...

Snap hier niets van maar vind het niet leuk dat ze zo met mensen omgaat.

Gelukkig heb ik morgen ochtend een afspraak met ze om het nog een keer te proberen (strippen) Ik hoop dat het dan wel echt aanslaat anders trek ik het echt niet meer. Ben echt in staat om het er dan zelf wel uit te halen!

(weet niet hoe, maar zo extreem is mn gevoel nu :( )

17. pffft sorry hoor maar vind het echt belachelijk van je VK dat ze zo de hoorn eropgooit! :confused: :confused: zij snapt toch ook wel dat je er onzeker over bent sjongejonge zeg daar zijn die VKs toch voor :rolleyes:

ik vind in ieder geval niet dat je je aanstelt hoor meis! Het is toch niet de bedoeling dat je al helemaal kapot bent voordat je nog aan de bevalling moet beginnen.. :( Hoop dat het strippen morgenochtend helpt! Ga voor je duimen!

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wat een ongemaniert mens zeg. Zij is er voor jou hoor!

Je vroeg een beetje hulp met het wegzuchten van de weeën, hopelijk kan ik je vanuit hier een beetje helpen. Zoek een voor jou zo prettig mogelijke houding..Dat kan van alles zijn, bijvoorbeeld; steunend op de tafel, liggend liefst op je zij, op handen en knieën al dan niet met je hoofd op je armen, hangend aan bijvoorbeeld de deur of met je armen om de nek van je man, lopen door de kamer, maakt niet uit wat je doet, als het voor jou maar fijn voelt. Sluit je ogen en adem rustig in door je neus!, nààr je buik toe (richting je baby). Met uitademen tuit je je lippen en stel je je voor dat je een pluisje wegblaast (probeer je ook dat pluisje voor te stellen, kan erg rustgevend werken). Je kunt op die manier je adem in 1x rustig laten ontsnappen, maar je kunt het ook in 3'en doen door elke keer heel even je uitademing te stoppen (in volksmond ook wel puffen genoemd, je doet dan 2x keer kort en 1x lang, dus; pff pff pffffffff). Adem gòed uit, dat is heel belangrijk, voordat aan een nieuwe ademhaling begint. Bedenkt dat een wee zich opbouwd, concentreer je daarop...Hij begint rustig, wordt heftig, heel heftig en zakt weer af. Probeer heeeeel rustig te blijven en te ontspannen. Des te meer je je mee laat gaan, des te beter zijn ze op te vangen. Als je tegenwerkt worden ze pijnlijker en kun je paniekerig raken waardoor je gaat hyperventileren..Als je onder de douche gaat voor ontspanning, is het mss een idee om daar een plastic stoel onder te zetten, zodat je daarop kan zitten of op kan hangen/steunen..

Ik hoop dat ik je hiermee een klein beetje heb kunnen helpen vanaf hier. Ik heb het erg met je te doen dat je zo aan je lot wordt overgelaten door je vk, maar je moet er toch doorheen. Laat de moed niet zakken meis, je gaat het gerust redden. KOM op, je kunt het!

Liefs,
    Linda.

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hoe gaat het nu met je? En wat zei de vk vanmorgen?

Deel Deze Pagina