Ik wil graag weten wanneer jullie voor het eerst jullie kindje voelde bewegen? Ben nu bijna 16 weken zwanger en voel nog niets hoop wel snel wat te voelen want ik ben daar wel erg benieuwd naar.
Hai lollifant, Wij voelden ons kleintje al heel snel bewegen. Ik zelf voelde de kleine rond de 14e week al bewegen en mijn vriend rond de 17e voor het eerst. Vergeleken met hoe ik 't nu voel waren dit hele zachte "duwtjes" die je gemakkelijki kunt verwarren met een onrustige darm of iets dergelijks. Sterker nog, als je iets verkeerds gegeten hebt, dan voel je dit vele malen sterker. Je hoeft je echt geen zorgen te maken als je de kleine nog niet gevoeld hebt hoor. Kan door van alles komen. Misschien dat je niet weet wat je moet voelen? Misschien ligt je placenta aan de voorkant? Heel veel mensen voelen 'm pas voor 't eerst rond de 18e of 20e week of zo, dus geen zorgen hoor! (je zorgen maken is veel slechter voor de baby, en heel erg onnodig als er niks aan de hand is ) Op een gegeven moment dan weet je het gewoon... dit is de baby. En dat is heel bijzonder.
Bij de eerste na een week of 20, maar toen lag de placenta aan de voorkant. Nu met 14 weken, met de placenta aan de achterkant.
bij de eerste bij 16 weken en nu bij 14 weken. maar hier begon het ook met lichte plopjes, maar zonet voelde ik de beeb echt schuiven in mijn buik. heerlijk weer om te voelen, maar maak je geen zorgen als je hetmet 20 weken nog niet gevoeld hebt, want het kan idd ook aan de ligging van jeplacenta liggen! joyce
Ik voelde mijn kleine voor het eerst bewegen toen ik 18 weken zwanger was. 2 weken later voelde mijn mannetje haar voor het eerst
Ik denk dat ik ons baby eergisteren voor het eerst heb gevoeld. Ik ben niet helemaal zeker, want uiteindelijk weet ik niet wat ik moet voelen, maar het was dus rond de 19 weken. Bij mij is het nu een drietal dagen na elkaar als ik avondeten heb gehad en dan rustig in de zetel plof.
ik voelde me ventje voor het eerst met 17 weken. voelde echt al plopjes gelijk. en vanaf 19 weken kon ik hem aan de buitenkant voelen. Liefs xx
Ik voelde ons kleine man al rond 18 a 19 weken maar was nog wel heel licht. Nu vanaf week 22 ongeveer voel ik hem echt schopen soms wel de hele dag. Me vriend heeft van het wekend de kleine voor het eerst echt gevoeld. Wel leuk hoor ik hoop voor je dat je het snel zal gaan voelen. Gr Tam
Ik voel het sinds een dag of 2 licht kriebelen in me buik (zo tegen de buikwand aan), soort van vlindertjes .
Ik voelde het rond 15 weken voor het eerst, maar het gemiddelde schijnt rond de 20 weken te liggen. Niks om je druk om te maken dus
ik voelde het afgelopen dinsdag voor het eerst, dus met 17 weken. aan de buitenkant voel ik nog niks, maar van binnen voel ik echt plopjes.
Ik voelde voor het eerst zachte schopjes/stootjes met precies 16 weken. om de dag ongeveer, na een week voelde ik het eigenlijk elke dag een stukje duidelijker.
hier ook met 19 weken en een paar dagen. Er zijn veel meiden die het vroeger voelen, maar ook die het na de 20 weken pas voelen. Dus ik zou proberen uit te gaan van de 20 weken... en niet eerder hoor. 20 weken is zo'n beetje het gemiddelde geloof ik. Maar ik kan me voorstellen dat je ontzettend zit te wachten ! Had ik ook
Ik voelde 'm pas met 21 weken, maar mijn placenta lag aan de voorkant, dan duurt het altijd wat langer! Vond ik toen erg vervelend, ik kon ook echt niet wachten...
Ik dacht ook al iets te voelen met ongeveer 14 weken (kriebels en plopjes). Nu blijkt dat mn placenta aan de voorkant ligt, dus het kan nog even duren helaas
Vanaf 15 weken wat gekriebel (zou het echt... of...) en vanaf 17,5 week echt duidelijk schopjes. M'n placenta ligt wel aan de achterkant.
ook met een voor ligendde placnta kan je het soms vroeg voelen, mij baarmoeder ligt bijv. wel heel erg voor in en voel ook al sinds 15 weken vlindertjes/kriebeltjes. en nu net voor het eerst een paar zachte schopje helemaal aan de rechterkant van mijn baarmoeder. Dus waarschijnlijk om de plancenta heen. Echt gaaf.
Mijn eerste voelde ik met 19 weken, placenta lag toen aan de voorkant. De 2e voelde ik met 16 weken, maar toen wist ik ook wat ik voelen moest.
hoi wijfie je wou weten waar neer ik het voelde beweegen ik voelden het al bij 14 weken beweegen maar het komt ver zelf de eenen is vroeg en de ander is laat en het kan best zijn dat het al beweegt maar dat het binnen in je buik is en dan voel je het nog niet zo goed groetjes caroline