ik heb een dochter en die was vrij zwaar bij de geboorte...4610gram, 53cm. Er was al vrij snel niks meer van te zien want ze is erg bewegelijk! Na de geboorte kwamen de opmerkingen meteen... wat een reus, zo die is groot, hoe komt dat? omdat je zelf stevig bent? etc etc... na je snapt wel niet echt leuk dus. nu dat ik weer zwanger ben merk ik dat ik er weer opmerkingen over krijg. zal deze ook zo groot worden? je hebt al een flinke buik dus zal wel weer een groot kind zijn! of van mede zwangeren: mijn kleine is geschat op 6pond dus gewoon een kleintje, gaat iig wel passen (ivm mijn KS) voel me nu zo ongemakkelijk met mijn buik en kijk nu al tegen de bevalling/opmerkingen op omdat ik waarschijnlijk weer een groter kindje ga krijgen... hoe moet ik hier mee omgaan of heeft iemand hetzelfde meegemaakt?
Nou ja, wat een onzin zeg die opmerkingen. Mijn baby was iets over de 4 kg en 53 cm en ik ben zelf 1,65 en 57 kg. Mijn man is ook slank, maar wel lang. Daar heeft er echt niets te maken. Ik was zelf ook flink bij de geboorte, 4 kg en 54 cm, maar daar is nu niets meer van te zien hoor. Heeft er dus niets mee te maken. Ik zou zeggen niets van aantrekken, zo zonde om je daar druk over te maken. Laat de mensen lekker kletsen.
Ik heb nog geen kinderen dus kan er nog niet over meepraten, maar trek je er niet teveel van aan joh! Ben blij dat je een gezond meisje op de wereld hebt gezet en zeg dat ook tegen ze! En als ze wat groter zijn kunnen ze tenminste tegen een stootje
Waarschijnlijk is het helemaal niet naar bedoeld, ik heb laatst ook aan een vriendin gevraagd van "goh, hoe kwam 't eigenlijk dat je zoontje zo groot was, was je suiker verhoogd of was 't zomaar". Gewoon belangstelling. Kan moeilijk doen alsof het een klein popje is met 9-10 pond, maar dat wil niet zeggen dat het negatief bedoeld is.
Bij mij werden ze steeds lichter Agnita woog 4530gr Elisa woog 3900gr Martina woog 3070gr En ik ben zelf niet een van de slanksten hoor ,laat je niet gek maken door die opmerkingen.
Probeer je er niks van aan te trekken hoor! Mijn dochter was 4440 gram en 51 cm. Ik was enorm dik en de meest gehoorde opmerking was achteraf, dat ze groot was was wel te zien. Ik had al twee slanke kinderen, mijn man is namelijk slank. Nou krijg ik opmerkingen van nou eindelijk jouw bouw. Nou bedankt. Je moet maar zo denken hebben ze wat reserve.
Mijne was 4105 gram en ik had een buikje dat niet eens op viel onder een ruime trui of jas. Net zo goed als een grote buik niks zegt, zegt een kleine buik ook helemaal niets.
Frits was bij zijn geboorte 4530 gram en 54 cm.. Toen die geboren werd, dacht de dokter dat het allemaal wel mee ging vallen met de voorspellingen, hij zag er helemaal niet flink uit (mams wel trouwens hahaha), maar toch bleek die na de metingen aan de flinke kant te zijn. Het maakt mij niet uit, wij zijn allebei groot, dus heel ienimini zou ik juist apart vinden!
Agh helemaal niks van aantrekken Die van mij is geschat op 7 1/2 pond misschien wel 8 pond....en krijg een meisje. Ben zelf normaal 1.74 en 65 kilo dus gewoon een normaal postuur Moet je sommige horen...........jeeeeeeeeeeeeeeeeeeetje dat word een flinkert dat word flink uitscheuren bla bla bla. Nou ik vind het wel meevallen...ben blij als ze een beetje spek heeft...zorg niet voor niks zo goed voor d'r Ik trek me er echt niks van aan.......beter een flinkert en gezond als een dunnerd en een kleintje die opstartproblemen heeft
het klopt lang niet altijd wat ze inschatten! bij mijn eerste zeiden ze dat ze een flinke baby was nou ze werd geboren met een geboorte gewicht van 6 pond en was 44 cm lang, ik had wel heel veel vrchtwater en een zware placenta van 1000 gram bij de tweede zeiden ze dat hij hetzelfde zou wegen als de eerste. (dus 6 pond, misschien 6,5 ) omdat ik niets was aangekomen de hele zwangerschap. nou die woog dus ruim 8 pond, en was maar 44 cm lang eh kort hihi ze hebben er niets over gezegd in het ziekenhuis, alleen dat hij zich gedroeg alsof hij al 2 maanden oud was, en dat klopte ook, hij kon al gelijk zijn hoofd optillen en was zo sterk, (nu nog) daar stond ik ook van te kijken! een klein massief kereltje, zo kan ik m het best omschrijven het was echt een heerlijke baby met allemaal van die babyspek rollen zeg maar, nou hij is nu bijna 2 en dat spek is bijna weg hoor, hij is nog steeds breed en sterk maar niet te dik
oh ik moet het nu al aanhoren alysia was 4410 gram en ik zelf woog 10 pond bij de geboorte en me vriend was ook groot... horen nu al ben 12 weken zwanger zo zal dit kind weer zo super groot zijn je buik is al super groot dus denk het wel.. denk ik kom op ben net 12 weken kan je nog helemaal niet zien.. en ook steeds oohh alysia was zo groot het net ene peuter gelijk.. dan zeg ik altijd voor mijw as het me kleine meisje! en nu klaaR!
Niks van die mensen aantrekken hoor. Mijn zoontje woog 4960 gram en was 56 cm. Ik was helemaal niet stevig toen en (voor zwangerschap 65 kilo bij lengte van 1.76) had ook maar een klein buikje, dus dat zegt niks. Hier ook heel vaak de opmerkingen: 'wat een reus' , ' het babyachtige is er al af' enz.. Nou, ik vond hem wel klein en het was mijn babytje! Ik had er echt maling aan.
Joh niet op je kop laten zitten hoor! Gewicht en lengte van je kindje heeft helemaal niets te maken met je eigen postuur! Voordeel van een groter kindje is dat het ook direct wat meer hebben kan, inplaats van een teer poppetje van 6 pond. Uiteindelijk zijn alle kindjes (uitzonderingen daar gelaten) met het jaar weer gelijk aan elkaar. Zelf woog ik ruim 9 pond bij 51cm, mijn vriend woog ook ruim 8 pond met 50cm. En onze baby werd op de laatste echo (met net 33 weken) geschat op ongeveer 6 pond. Ik hoor het de echoscopiste nog zeggen: "Als jij uitdraagt tot het endje, kun je wel rekenen op een pondje of 10/11, jij liever als ik hoor" Right... En wat dan nog als ze gelijk zou krijgen... Uiteindelijk is de wereld wel weer een mooi, nieuw en gezond mensje rijker toch? Ondanks dat ik zelf nog geen kindje(s) heb wil ik je toch meegeven; Vooral genieten van de (stevige) beeb, en iedereen vooral lekker laten kletsen.
ik woog zelf ruim 7 pond bij de geboorte en mijn man ook en ons dochter was 6 pond, dus zegt niets, ze kunnen ook slechts gokken en weten het zelf ook niet zeker hoor!
Wat een onzin joh! Laat mensen maar lekker l*llen. Mijn man was ook 9 pond bij zn geboorte, terwijl zn moeder helemaal niet stevig is oid.
Als je zeker wilt weten moet je vanaf een week of 35-36 een groeiecho laten maken dan zitten ze er vaak niet meer als 500 gram vanaf bij mij is besloten om in te leiden (ook vanwege mijn ziekte) maar omdat anders de kleine 10-11 pond was geworden en dat niet nodig was.. ik mis bij heel veel artsen dat kleine stukje begeleiding wat ze juist kunnen geven, je moet altijd overal om vragen.. je moet zo assertief tegenwoordig zijn als je zwanger bent... is jammer dat het zo moet.. Maareh niets aantrekken van andere mensen hoor ze weten niet beter moet je maar denken!
bedankt voor alle reacties! jullie hebben helemaal gelijk maar blijf toch steeds het gevoel hebben mezelf te moeten verdedigen omdat het miss weer een KS word of een groot kindje etc... ik en mijn man vinden het niet erg echt niet, niks mooier dan een gezonde beeb op de weereld zetten...weet gewoon niet hoe ik mensen de mond kan snoeren zodat ik van dat gezeur af ben!
ik woog bij de geboorte bijna 5 pond en me vriend ook en wij hebben al gehoort een groot kindje te krijgen najah dan is dat zo ik zij ook al maak mij dat nou uit hoe zwaar hij is moet vanmdidag weer naar de vk omdat hij is stuit lig en me bloeddruk wat hoger was dus extra controle maar hoor elke keer hij is te groot loop anderhalve week voor ja pech dan kan er niets aan doen zeg ik dan als ik na de kindjes van me broer kijk 42 a 43 cm en 2300 gram denk ik liever groot kind dan zo klein
Ik heb eens een vraagje, waarneer zien ze dat je een groot kind krijgt? Toch bij de 20 weken echo? of... Ik hoor het wel! Liefs
hier loopt de kleine al sinds 12 weken voor en nu nog steeds afgelopen woensdag weer gehoord dat het geen kleintje word zal me benieuwen wat het vanmiddag word