Vanmorgen ben ik bij de verloskundige geweest. Ze vroeg of ik op zag tegen de bevalling. Nu zie ik niet zo zeer op tegen de bevalling maar wel tegen het overtijd zijn. Mijn dochter is pas geboren na 42 weken en 2 dagen zwangerschap. Ik ben met 42 weken ingeleid. Nu heeft ze me aangeraden om framboosbladthee te gaan drinken, vanaf volgende week want nu is het nog iets te vroeg. Zijn er meer vrouwen die dit wel eens geprobeerd hebben vlak voor de uitgerekende datum en heeft het nut gehad? Gr van Otje
Waar dient dat dan voor Otje, wekt dat de bevalling eerder op? Heb ook ergens gelezen dat het eten van ananas de bevalling opwekt, of het waar is weet ik niet hoor.
Ik heb het ook gebruikt.. het smaakt eigenlijk als gewone thee. Je moet het in een thee-ei doen en dan kokend water erover gieten Ik heb nog wat over, als je wil kan ik het wel opsturen! Ik heb het te weinig gebruikt om de bevalling ermee op te wekken.
Molly: Het schijnt de baarmoedermond wat losser te maken. Susanne1979: Lief aanbod van je om het op te sturen! Maar ik heb het al meteen gekocht dus voor mij is het niet meer nodig. Misschien kan je er iemand anders blij mee maken? Gr Otje
Ik heb nog wat meer info gevonden over deze thee: Framboosblad-thee Toepassingen: - zwangerschapstonicum (om weeen op te wekken) - voor een ontspannen bevalling - ontspant de baarmoeder - werkt bloedzuiverend - bevordert de spijsvertering - verkort de bevalingstijd - beschermd tegen geboortecomplicaties (inscheuren) Framboosblad is een traditioneel middel dat in de zwangerschaps wordt gebruikt als hulp bij de bevalling. Wanneer het gedurende de laatste twee maanden dagelijks wordt gebruikt helpt het om de spieren ie belangrijk zijn in het geboorteproces voor te bereiden op de bevalling. Daardoor kan het geboorteproces sneller en pijnlozer verlopen terwijl teven bij gebruik van framboseblad het aantal tang en vacuumverlossingen en keizersnedes kan dalen. Framboosblad word ook gebruikt om de melkproductie te stimuleren en wordt een bloedzuiverende werking aan toegeschreven.
otje, waar heb je dat gekocht? ga ik er ook eens aan beginnen volgende week. kijken wie er eerder bevalt?!? 8)
Joh, je mag het dus de laatste 2 maanden al gebruiken..? Ik ga het zeker proberen! Bij de 2 meiden heb ik aan de tonic en bitter lemon gezeten en of het toeval was of niet, ik kreeg bij beiden vrij snel daarna weeën
Ik had het ook aan de VK gevraagt maar zij wist niks over deze thee maar ik mag het van haar vanaf 37 weken drinken. Dus ik ga het wel gewoon proberen en het klinkt ook erg gezond. @Susanne1979 als je de thee nog hebt kan je mij er wel blij meemaken
Ik heb het bij een reformzaak gekocht. Het is losse thee, dus niet in een theezakje. Je kan dus zoveel ineens kopen als je wil. Het is ook niet duur.
eh... mag ik van u een kilo framboosbladthee hahaha Ik ga het zaterdag ook maar eens even aanschaffen! Je weet maar nooit he!
Gaan we met zijn alle aan de frambozenthee Hopelijk werkt het ook Gaan jullie het gelijk drinken dan?want van mijn VK mag ik het pas met 37 weken drinken.
Ik ben er ook een week geleden ongeveer mee begonnen. Hoop dat het helpt! Kan in ieder geval geen kwaad. Al zou het alleen al bloedzuiverend zijn, dan is dat toch al mooi meegenomen.
Ik heb het gekocht bij de natuurwinkel. Het is niet te koop bij een gewone supermarkt. Het is idd losse thee en ik heb 1,90 betaald voor een zakje van 50 gram. 50 Gram lijkt weinig maar dat zakje is best groot. En als het op is koop ik gewoon nieuwe. Volgens mij is het trouwens niet goed om het al 2 maanden van te voren te gaan gebruiken. Mijn VK raadde me aan om er niet eerder dan volgende week mee te beginnen en ik ben dan bijna 36 weken. We zullen zien of het helpt! Hoop stiekem natuurlijk van wel! Gr Otje
Tegen mij heeft ze gezegd dat ik het vanaf week 34 mag gaan drinken... Ik zal het voor de zekerheid nog wel een keer aan haar vragen... hij moet natuurlijk niet té vroeg komen!