Ik lees hier wel eens dat vrouwen framboosbladthee drinken terwijl ze zwanger proberen te worden. Het zou de baarmoeder stimuleren waardoor een vruchtje beter kan hechten. Maar ik heb deze thee in de laatste fase van mijn zwangerschap gedronken. Het zou dan de baarmoeder(mond) iets weker maken en het zo ervoor zorgen dat je bevalling vlotter verloopt en dat je daarna minder heftige bloedingen hebt (even heel in het kort). Je mag in die laatste fase niet te vroeg beginnen met het drinken van deze thee omdat het ook de bevalling op zou kunnen wekken. Weet iemand hoe het precies zit met deze thee. Want als het in het ene stadium juist zorgt voor innestelen kan ik me zo slecht voorstellen dat het in een ander stadium juist zorgt voor het afstoten. Is het dan echt wel goed om te drinken tijdens het zwanger worden of kan het er dan ook voor zorgen dat je eitje juist niet goed innestelt of dat je misschien zelfs een vroege miskraam krijgt? Ik wil niemand bang maken, maar ben er zelf gewoon nieuwsgierig naar en kan door te googlen niet echt een antwoord vinden.
Ik heb het zelf gedronken tijdens het icsi traject en het begin van mijn zwangerschap, tot een week of 8 geloof ik. Ik ben zwanger geraakt toen ik voor het eerst deze thee (en granaatappelsap) heb gedronken. Mij is inderdaad ook verteld om op tijd te stoppen en dat je het vanaf 34/36 weken weer kunt gaan drinken, dat je dan minder last hebt van bloedingen na de bevalling.
Deze las ik laatst. Maakt de baarmoederwand juist stevig. https://wachtenopeenbaby.wordpress.com/2008/07/09/frambozenbladthee/ Wellicht heb je hier wat aan?