Lange cyclus, woensdag naar huisarts. Wat kan ik verwachten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Homeland, 13 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Homeland

Homeland Niet meer actief

Mijn CB ovulatietesten zijn negatief, vandaag CD 86. Vorige keer 50 dagen ertussen. Ik heb een afspraak gemaakt met de huisarts.
    Heeft iemand hier ervaring mee en wat heeft de huisarts toen geadviseerd?

2. Help85

Help85 Fanatiek lid

23 feb 2015
    2.005
    1
    36
    Huisarts zegt vaak kom maar terug als je jaar bezig bent. Zeiden ze bij mij ook. Toen druk op gezet en aangetoond met temp kaarten dat ik geen ei had steeds. En toen stuurde ze me pas door

3. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Na een jaar doen ze pas wat...mijn advies: houd twee temp curves bij, dan ben je ze een stap voor.

Hier ruim een jaar bezig voor de derde, inmiddels doorgestuurd en intake gehad heb tijdens intake direct medicatie meegekregen zodat we direct kunnen starten!ook is er een echo gemaakt hier is pcos uitgekomen, beide eierstokken zaten vol met kleine eiblaasjes. Ook bloed onderzoek gehad

Zit inmiddels op cyclusdag 97,

4. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

7 jul 2009
    1.238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    Mijn ha stuurde me direct door, maar zei hij ik wil wel dat je 1 maand je temperatuur bijhoudt. Toch kon ik zelf de stap niet goed zetten en heb pas flink later gebruik gemaakt hiervan.

Feit is met dergelijk lange cycli is dat je vaak geen idee hebt wanneer te klussen en je veeeeel minder kans hebt per jaar dan anderen. Zou dat vooral aan je ha voorhouden. Ikzelf had 3/4 x per jaar een eisprong.

Bij de fert.Arts kreeg ik op de eerste afspraak direct een inwendige echo en wat bleek, PCO.

Succes!

5. Homeland

Tnx voor jullie reacties. Hadden jullie voor de diagnose ook symptomen die erop wezen?

6. Homeland

Ik ben al ouder en mag met een half jaar worden doorverwezen. Had niet verwacht dat het nodig was maar nu duurt het wel echt te lang.
    Hoe ging je behandelgesprek?

7. Homeland

Jeetje dat is ook al lang!
    Wat is voor jou de vervolgstap?

8. Homeland

Tnx voor de tip! Zo heb je idd minder kansen. Jij ook veel succes!

9. Ssan1985

Ssan1985 Lid

4 okt 2015
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook lange cyclussen gehad bij de eerste, wij gaan nu voor een tweede kindje maar na het stoppen met pil nog geen menstruatie. Ben vorige week naar de ha geweest, die gaf aan dat ik af moest wachten tot januari en dan gaan ze het opwekken. Ik wil echter dan nogmaals aankaarten om een verwijsbrief te krijgen zodat ze kunnen kijken of er wat aan de hand is.

10. Homeland

Ja ik snap dat je een doorverwijzing wil. Hoewel het na het stoppen met de pil wel een tijdje op zich kan wachten tot het vanzelf komt. Bij mij ook 10 weken dit jaar en in 2013 ook exact 10 weken.
    Succes en hoop dat er niets is en het snel komt en daarna wegblijft om een goede reden :)

11. Ssan1985

Ssan1985 Lid

4 okt 2015
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik natuurlijk het alle liefste!
    Ik heb altijd langere cyclussen gehad rond de 45 dagen, hier heb ik me ook nooit druk over gemaakt. Na mijn bevalling hebben ze na een half jaar mn menstruatie moeten opwekken omdat het uitbleef en daarna meteen aan de pil gegaan. Ik zou alleen willen checken of alles goed functioneerd, ik heb een naar voorgevoel dat dat niet het geval is. Ik heb dit ook kenbaar gemaakt bij de ha dat ik bang wad voor pcos maar ze zei dat ze dat dan bij de bevalljng (keizersnede) gezien moeten hebben. Ik twijfel hier nogal aan.....je hebt immers geen eisprong tijdens je zwangerschap....

12. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Homeland, Ja de tijd tikt wel door hihi...

Morgen word ik besproken in het grote overleg. Ik krijg dan groen licht of ik mag starten met eerst een 10 daagse provera kuur... daarna Clomid.

op de echo waren naast de vele eiblaasjes ook te zien dat ik amper baarmoederslijmvlies had, oftewel... ze verwacht dat ik niet / nauwelijks zal menstruatie op de provera kuur. Dag 1 tot en met 10 moet ik vanaf morgen/woensdag Provera slikken en dag 13 starten met Clomid... en anderhalve week later een echo om te kijken of de Clomid aanslaat... zo ja dan kan ik een eisprong verwachten.... zo niet, dan wordt de dosering Clomid verhoogd... De dosis kan tot 3x verhoogd worden (50mg-100mg-150mg) als dat niet helpt ga je over op hormonen spuiten.

Deel Deze Pagina