Hoi, Dan verhuis ik van het zwangerschapsgedeelte ook maar naar de andere kant,hier dus. Gisteren vernomen van de gyneacoloog dat er na 6 weken geen hartje te vinden is en de vruchtzak ziet er niet meer goed uit. Dus ons kleintje gaat ons verlaten. Dit zou mijn eerste kindje geweest zijn en ik was al zo ver in gedachten,ook al was ik nog maar 6 weekjes zwanger. Ik ben dus nog steeds aan het wachten tot het spontaan komt,alhoewel de ik het liefst zo snel mogelijk achter de rug wil hebben,maarja ik wil echt geen curretage. Zijn er dingen die ik kan doen die het zouden bevorderen? Doet het veel pijn als het vruchtje komt en hoelang bloed je?
lieve framboosje. wat erg meis!Bij ons ging het hetzelfde als bij jou,eerste kindje en ook al zo bezig met de toekomst!Het is heel hard en moeilijk als er dan zoiets gebeurd!Vind het echt heel erg voor jullie! Bij mij heeft het twee weken geduurd tot ik helemaal stopte met vloeien.Was net zoiets als een mensruatie alleen zit hier een hele andere gedachte bij en dat maakt het moeilijk!Per persoon is het verschillend hoeveel "pijn"je hebt met vloeien.Ikzelf heb het ervaren als een zwaardere ongi!heb het vruchtzakje niet gevonden aangezien dat in me baarmoeder al oploste! meis ik leef erg met je mee! sterkte en een dikke knuffel
Framboosje, ik kon ook pillen krijgen van de gyn. Die heb ik ingebracht. En kramp begon meteen. Na 2 uur begon ik te vloeien. Na 6 uur begon ik ook 'stukjes' te verliezen. Dat was om 8 uur 's avonds. Om half 2 's nachts ben ik het kindje verloren. Alles bij elkaar heeft het dus 12 uur geduurd. De kramp dan. De kramp is ongeveer 6 uur erg heftig geweest en daarna viel het wel mee. Ik heb nog precies een week gevloeid. Vandaag is het over.
Lieve Framboosje, In het kort mijn ervaringen: Mijn eerste miskraam (missed abortion) werd niet door mijn lichaam zelf afgestoten, kennelijk had mijn lijf zelf niet in de gaten dat het allang voorbij was. Na twee weken afwachten wilde ik de natuur een handje helpen. Ik kreeg toen Cytotec-tabletten (misoprostol) die de miskraam zouden kunnen opwekken. Ben wel veel verloren gedurende een heftige nacht met weeën, maar niet het belangrijkste: het vruchtzakje. Dus uiteindelijk ben ik toch gecuretteerd. Van tevoren zag ik hier vreselijk tegenop, maar de ingreep zelf viel me 100% mee. Nadien heb ik nog nauwelijks gevloeid (2 dagen licht) en geen krampen meer gehad. Mijn tweede en derde miskraam zijn spontaan losgekomen bij 6 weken. Het bloeden deed geen pijn, het was vergelijkbaar met een hele heftige en korte menstruatie. Wel zaten er stukjes weefsel en stolseltjes bij. Het enige verschil was feitelijk dat ik even daarvoor positief had getest omdat ik wat zwangerschapsklachten had. Je kunt helaas zelf niets doen om de voortgang van je miskraam te bevorderen. Veel sterkte meid, en als je tegen ons aan wilt praten of vragen hebt, laat het dan vooral weten! (ik lig wel in het ziekenhuis van 12 t/m 16 februari i.v.m. mijn keizersnee, dus ik moet helaas nog even wachten voordat ik weer kan lezen hoe het met je gaat). Liefs, Wendy
Hoi Framboosje, Ik heb in oktober een miskraam gehad, ook een missed abortion. Die zat er al vanaf week 6 en we kwamen er pas bij week 10 achter! Wachten kan lang duren dus...al was het onbewust bij ons. Ik wilde niet wachten en ook niet die pillen, ik heb een curretage gehad...die viel me echt mee. Wel vond ik het heel eng, maar de ingreep zelf was pijnloos vanwege de verdoving (narcose). 1 dag licht bloedverlies gehad en dat was het... Sterkte met het verwerken van het verlies en succes met je beslissing...
framboosje, ik heb er geen pijn van gehad het is er toen gewoon afgekomen, de dokter zei toen tegen me, het kan nu beter zijn dan een kindje te hebben dat gehandicapt is ofzo, want een vruchtje wordt afgestoten als er degelijk iets niet juist zit. Durf eerlijk zeggen dat het toen heeeeeeeeeel hard aankwam en heel boos op hem was, maar we hebben later 2 gezonde kindjes gekregen, het is nu bijna 13 jaar geleden maar denk er nog regelmatig aan. Indien je een luisterend oortje nodig hebt je weet me te vinden. Live schat, hopelijk vergist de gynocoloog zich ....maar ik wens je heeeeeeeeel veel sterkte
Hoi,bedankt voor de reacie's. Ik dacht dat ik het zou kunnen maar ik kan niet wachten,het idee dat het er nog weken kan zitten maakt me gek. Ik bel maandag voor een curretage.
he framboosje, ge weet dat je altijd bij ons terecht kunt voor een luisterend oorke he, veel sterkte meis
Hoi lieverd, als jij eraan toe bent moet je zeker een afspraak maken voor een curettage. Want inderdaad: afwachten in onzekerheid is ook slopend. Ik hoop dat je snel terecht kunt, dat de ingreep goed zal verlopen en dat je daarna in ieder geval lichamelijk snel van alle ellende af bent! Dikke knuf, Wendy