5 wkn 3 dgn zwanger en licht bloedverlies door de Utrogestan heen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lutty, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Na drie miskramen zijn wij sinds januari in behandeling bij de fertiliteit.
    En raar maar waar ben ik nu na de eerste geholpen cyclus zwanger. Wij hadden er beide goede hoop in aangezien alles nu gecontroleerd en goed is gegaan. Eitje mooi tijdig gerijpt, tijdig gesprongen, tussenschotje is uit mijn baarmoeder weg en Utrogestan ter ondersteuning.
    Gisterenmiddag merkte ik na het inbrengen van de Utrogestan dat mijn afscheiding licht bruinig (beige) van kleur was. Ik vond dat al wel wat gek maar wou niet panikeren aangezien ik gisterenochtend voor de tweede keer was gaan bloed prikken en net telefoon had gekregen van de fertiliteit dat alle hormonen mooi gestegen waren en alles goed ging. Ik moet nu normaal pas binnen twee weken terug voor een bloedprik en dan meteen ook echo.
    Deze ochtend had ik na het plassen enkele druppels helderrood bloedverlies bij het afvegen. Ik ben dan maar met het slechtste idee terug in bed gekropen en heb samen met VL even flink liggen huilen. Toen ik even later opstond had ik helemaal geen bloedverlies meer en is het weer overgegaan is die lichtbruine, beige afscheiding. Ik weet nu helemaal niet goed wat ik hiermee aan moet.
    Bel sowieso deze namiddag even de fertiliteit op na hun pauze maar wou toch ook even mijn hart luchten.

2. Ang88

Ang88 Actief lid

24 feb 2014
    182
    0
    16
    Ik werk als spoedeisende hulp verpleegkundige
    NULL
    Hoi Hoi
    Ik heb niet zoveel ervaring met fertiliteits behandelingen maar een paar druppeltjes rood bloed lijkt me niks om je zorgen om te maken!
    Ik had zelf met 6 weken ook wat helderrood en bruinig bloedverlies. Maakte me daar toen ook erg veel zorgen over maar waarschijnlijk gewoon wat bloedverlies omdat de baarmoedermond beter doorbloed raakt. Is na een dag of 4/5 over gegaan en alles was goed hier!! Als je geen krampen hebt en het is vanzelf gestopt is er denk ik geen reden tot paniek!! Sterkte

3. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Dankjewel voor je reactie Ang88.
    Ben gewoon een beetje bang met die Utrogestan. Ben nogal een afwachter op dat gebied maar door die Utrogestan kan een bloeding worden tegengehouden dacht ik begrepen te hebben. Dus vind dat wel een gek idee.

4. Tikske

Tikske Actief lid

30 jan 2007
    265
    0
    0
    Thuismama
    België
    Utrogestan helpt idd om bloedingen tegen te houden/baarmoeder kalm te houden. Kan ook zijn dat het bloedverlies van de baarmoedermond komt, of een lichte bloeding die onderaan zit/zat.
    Zelf ben ik sinds 6 weken aan utrogestan, door bloedverlies/hematoom in de baarmoeder. In de 2-3 weken erna heb ik ook soms nog bruinverlies gehad. Altijd schrikken maar het hoeft dus niets te betekenen.
    Als je krampen hebt of veel bloedverlies zou ik toch aan de alarmbel trekken.
    Hoeveel utrogestan moet je gebruiken?

5. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ik gebruik 3 keer per dag 1 tabletje van 200mg vaginaal.
    Het was echt enkel deze ochtend een heel klein beetje. Heb een inlegkruisje in en daar is niets aan te zien dus was echt wel heel weinig. Maar ben toch flink geschrokken.

6. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Heb tot 10,5 weken af en aan wat bloedverlies gehad. Maar nooit veel. Wel genoeg om me ongerust te maken. Zelfs een keer wat meer en meerdere keren huilbuien dat ik dacht dat het over was.
    Uiteindelijk bleek alles goed maar had ik een poliepje op de baarmoedermond die heel snel bloedde en ook de utrogestan die weekmakers zijn zorgde ervoor dat ik nog makkelijker bloedde.
    Dus combi van die twee. Ook lag in net begin de vruchtzak wat tegen de baarmoedermond aan wat bij wrijving voor bloedverlies kon zorgen ( zeker wisten ze het nooit)

Toen ik af ging bouwen met utro en echt gestopt was nooit meer wat gezien.
    Bloedverlies deze keer en met de miskraam was ook verschil. Deze keer was het telkens ineens dat het begon te lopen alsof er wat knapte ( was ook zo) en dan hield het snel op, dan een dagje bruinig en dan niks of weer een bloedinkje. Zo ging het dus door.

Dat was dus mijn verhaal. Met de miskraam begon ik ook stolsels te verliezen en vaak buikpijn. Toen leek het net of er een kraan openstond.

Niemand hier kan je garantie geven dat het goed gaat maar ik weet dat ik in die periode graag verhaken las van goede afloop. Dus ik heb de mijne erbij gezet.

Hopelijk gaat alles goed.

7. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Verhalen met een goede afloop zijn inderdaad "meer" welkom dan verhalen zonder. Al was het maar om moed te houden.
    Op de fertiliteit hebben ze me gerustgesteld. Zo weinig bloedverlies is heel normaal, moet de Utrogestan gewoon doornemen en ervan uitgaan dat alles goed zit!

8. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Op 16 weken stroomde bij mij het bloed na buiten!
    Maar ben nu inmiddels al 32 weken zwanger!
    Bloed is dus niet altijd foute boel.
    Succes!

9. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Probeer je geen zorgen te maken, zoals ik het lees en inschat lijkt het mij meer vanuit je nu goed doorbloede baarmoedermond te komen. Je stopt er toch driemaal daags zo'n tabletje bij, dus misschien komt het daarvan. Veel meiden hebben ook wat bloedverlies bij een prille zwangerschap als ze het gezellig hebben gehad. Ikzelf heb ook bruinverlies gehad, maar bruin bloed is oud bloed en mij werd verteld dat het ook nog van innesteling kan komen. Dat was met 6 weken.

Ik hoop dat je snel kunt gaan genieten en dat je een mooie zwangerschap zult hebben!

10. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad en die was super!!! Vruchtje is 8mm gemeten en daarna is 9mm, was echt duidelijk te zien! Hoe mooi kan zoiets zijn!!!
    Ik zat in dat kamertje te wachten en ik zei gewoon nog tegen mijn vriend "gaan we niet terug naar huis?". Onder het mom van wat niet weet niet deert durfde ik echt niet te kijken. Daarna op de tafel, ik wou echt niet naar het scherm kijken, vriend wel, die zat er echt heen te loeren, wat een lef. En toen zei de gyn in zijn hele gebrekkige Nederlands (was een Waal haha) dat alles in orde was en het hartje klopte! Was en ben nog steeds helemaal in shock!
    Er is ook nog bloed geprikt achteraf en die uitslag hoor ik vandaag, hoop nog even verder op goed nieuws en dan ga ik maar proberen genieten, maar bah, wat ben ik ongelofelijk onzeker!

11. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Goed nieuws gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina