hallo alemaal gister de eerste echo gehad op 7,5 week zwangerschap tot onze verbazing en die van de gynacologe zagen we niet een maar twee vruchtzakjes alleen de ene was heel klein de helft wel van de andere wel beiden met een duidelijk kloppend hartje wie o wie heeft hier een soort gelijke ervaring mee en hoe is het verloop gegaan de gynacologe vertelde ons dat we er wel rekening mee moetsten houden dat de kleinste het mogelijk niet ging redden maar vertelde er wel bij ondanks dat heeft het een duidelijk kloppend hartje
hey, hier precies t zelfde meegemaakt. op de echo bleek er niet 1 maar 2 kloppende hartjes te zijn. echter bleek al snel erna dat er een hele grote vruchtzak zat en 1 kleine. in de grote zat een kindje met een hele trage hartactie en in de kleine zat een kindje met een hele goeie hartactie. ik moest elke week op controle in het ziekenhuis omdat ze dit eigenlijk niet veel zagen. als de kindjes nou andersom hadden gezeten dus die met trage hartactie in de kleine zak en die met goede hartactie in de grote zak dan hadden ze me meer zekerheid kunnen geven. bij 10.5 was een kindje helemaal verdwenen ( grote vruchtzak ) dit noemen ze een vanishing twin. deze vruchtzak zit er nu nog steeds en neemt nog steeds de overhand. het kindje in de kleine vruchtzak is wel gewoon goed gegroeid en heeft ook goed plaats gemaakt dus deze leek het wel te redden. bij 15.5 weken zwangerschap een hele goede echo gehad ( eigenlijk de eerste goeie echo ) en bij 16 weken heb ik weeen gekregen en zijn mijn vliezen gescheurd/gebroken waardoor het kindje in de kleine vruchtzak nu in de problemen komt. we moeten nu elke week op controle in het ziekenhuis en ze houden ons goed in de gaten. we moeten ervan uitgaan dat ik elke dag kan bevallen maar de situatie is nu al 2,5 week stabiel en het vruchtwater lijkt ook steeds weer iets meer te worden. er is die zaterdag iets gebeurd van binnen maar ze kunnen niet achterhalen wat! wel is ons meisje een echte vechter want in het ziekenhuis zijn ze elke week weer opnieuw verbaasd dat ze er nog inzit en het gewoon nog super goed doet en lekker meegroeit en op schema ligt. ik hoop dat je deze ellende allemaal bespaard blijft en dat je gewoon mag gaan genieten van de 2 mooie wondertjes wat er in je buik groeien. want het is echt een WONDER. succes met je zwagerschap en probeer ervan te genieten
Hier ook hetzelfde gehad. Helaas op de echo erna te zien dat het kleine vruchtzakje nog kleiner was geworden en dat het 2de kindje er helaas niet meer was. Moeilijke periode ik was blij zwanger te zijn maar verdrietig dat het met een kindje mis was gegaan. Hopelijk krijg jij een betere 2de echo en groeien beide kindjes goed