Kinkhoest

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MamavanF2009, 2 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ik zie nu dat ik mijn bericht verkeerd had gepost dus nu in de juiste map:

Ik heb de pech om al vanaf week 7 met kinkhoest te lopen, alhoewel ik toen dacht dat ik 'gewoon' een zware griep had.
    Na een week kreeg ik er ook oorontsteking bij, waarvan ik nu weet dat dat een complicatie is van kinkhoest.
    Nu ben ik weken verder, zit ik al op dag 8 dat ik van het hoesten alleen nog maar kan fluisteren (en héél af en toe wat geluid eruit krijgen) en ben ik zowat uitgeput van het slaapgebrek, omdat het 's nachts het ergst is.
    Ik stel me in op snel herstel maar ondertussen heb ik het wél even goed gehad.
    Ben gewoon boos en gefrustreerd omdat ik niks kan, niet eens praten en omdat ik op deze manier niet kan genieten van mijn laatste zwangerschap.
    Nou ben ik zowat 13 weken maar het zou toch wel héél fijn zijn als het een beetje leuk was!
    Inmiddels is mijn maag enorm van streek door al dat hoesten, voel beurs aan alsof er telkens in gestompt word.
    Eten wordt zo heel lastig want ik word er misselijk van.
    Los van dit allemaal heb ik gelukkig maar één zwangerschapskwaaltje maar daar is heel goed mee te leven zolang ik mijn neus maar dicht hou :D :p

Wie herkent dit of weet wat ik nog zou kunnen doen??

2. mus12

mus12 Actief lid

18 nov 2007
    115
    0
    16
    Hè hoi,

Helaas herken ik het....en er is niet veel aan te doen, dan uitzieken en dat kan enorm lang duren.
    Ik heb het ook mijn laatste zwangerschap gehad, de eerste 2,5 maand. Heb me enorm beroerd gevoelt. Idd ook slaapgebrek, door de ellendige nachten. Enorm veel overgegeven omdat ik ook erg misselijk was en 1x hoesten genoeg was om boven de pot te hangen.
    Heb letterlijk bloed gehoest en viel soms bijna flauw door ademnood tijdens de hoestbuien.

Gelukkig heeft de baby nergens last van gehad, ondanks dat ik me enorm ellendig gevoeld heb...

De meest heftige periode duurde ongeveer drie weken bij mij, week 2 t/5 ongeveer van het ziek zijn ongeveer, daarna werd het heel langzaam beter.

Heel veel beterschap! Hopelijk ben je snel door de ergste periode heen!

Groetjes Mus

3. MamavanF2009

Oooow dan heb je het nog heftiger gehad dan ik, wat akelig zeg :(
    Ik hoef er gelukkig niet bij over te geven maar moet daar soms wel moeite voor doen dat tegen te houden.
    Vooral als er die akelige kriebel bij komt en ik daar 's nachts door wakker word.
    Gelukkig heb ik het ergste gehad, ik word nog maar één of twee keer wakker per nacht en overdag is het ook minder maar nog zeker niet weg.
    Hier gelukkig ook geen problemen met de baby, die groeit goed door maar ik lever wel veel in hoor, omdat ik door de spierpijn in mijn buik, gevoel van beurse maag en half gekneusde ribben moeite heb met eten.
    Maar ook dat komt weer goed, zal het inderdaad gewoon moeten uitzieken.

4. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou vitamine c poeder (ascorbatenpoeder)nemen van een goed merk.. (bonussen,solar) om je lichaam te ondersteunen..
    Hier helpt het altijd goed!!

5. MamavanF2009

Ik heb pillen van it's pure gehad en die zijn nu op, voel meteen verschil.
    Ik hoest weer meer, meer last van mijn keel dus heb die vitC echt nodig idd.
    Morgen nieuwe halen en dan kijk ik voor poeder, bonusan is sowieso een goed merk

Deel Deze Pagina