Hallo, zijn er dames die net als ik al wat ouder zijn en onverwachts zwanger zijn geworden van hun 2e of 3e kindje? Wil graag ervaringen uitwisselen... Groetjes van mij
Ben wel wat ouder, maar mijn 2e kindje kwam niet onverwacht. Een 3e zou zéér onverwacht zijn, maar is hier niet aan de orde. Denk niet dat je naar mij op zoek bent, of je zou ervaringen moeten willen uitwisselen met een andere oudere moeder... Bij de algemene clubs in de lounge zit ook een groepje dat zich de Rollator girls noemt, dat zijn allemaal wat oudere moeders (rond de 40). Misschien kun je daar ook wat aansluiting vinden?
Ik lees in haar andere topics dat ze inmiddels 39 is, en al kinderen van 11 en 12 heeft, en dat ze zich zorgen maakt over de statistieken. Beste Zaansesjaan, ik was 36 toen m'n oudste geboren werd, en 38 bij m'n tweede. Ik ben spontaan en heel snel zwanger geraakte (2e en 1e ronde), en beide kinderen zijn behoorlijk gezond. Een allergie, wat aanleg voor astma, maar voor de rest gaat het prima. (daar spelen mijn genen een grotere rol in dan mijn leeftijd) Voor mij betekende mijn hogere leeftijd, en de bekende statistieken wel dat ik bewust heb gekozen voor een combinatietest om vast te stellen of ik een verhoogde kans op een kindje met Down had. Dat bleek niet het geval en ik heb dan ook niet gekozen voor verdere prenatale diagnostiek. Kortom: ook al gaat het op onze leeftijd vaker mis dan bij jongere vrouwen, je hebt ook nog altijd een prima kans op een goede zwangerschap en een gezond kindje. Ik wens je veel geluk en gezondheid toe.