Volgens mij zijn dat bakerpraatjes. Heb ook gehoord (volgens mij hier op het forum) dat het hart van een ananas juist erg ongezond is.
Nou ik heb het gebruik en mn bevalling was echt niet makkelijk, en het vloeien is ook niet al te weinig geweest. Ach een lekkere thee is het wel
Framboosbladthee heeft niets te maken met het opwekken van een bevalling. Dat zou het hart van een ananas wel doen. Of dit werkt of niet zijn de meningen over verdeeld. Bovendien kan een grote hoeveelheid kinine (waar het bij de ananas om gaat) er toe leiden dat je baby in het vruchtwater poept. Om op de framboosbladthee terug te komen: dit zorgt voor een vlottere bevalling en een sneller herstel na die tijd. Hoe precies ben ik kwijt maar dat kun je wel googelen. Ik heb het zelf gedronken vanaf week 37. Ik vond het erg lekker waardoor het ook makkelijker werd om 2 liter per dag te drinken (natuurlijk niet allemaal framboosbladthee). Ik heb een bevalling gehad van 8 uur waaronder 25 minuten. Mijn herstel ging wonderbaarlijk snel. Kraamhulp en VK waren echt verrast over wat ik kon en hoe weinig last ik had van b.v. mn hechtingen. Ik ga het bij een volgende zwangerschap zeker weer drinken!
Ojee, als ik ananas eet, eet ik altijd het hart ook op, vind ik gewoon lekker. Kan ik dus beter niet meer doen. Hoewel: ik eet niet zovaak ananas hoor, misschien eentje per maand ofzo. Die thee lijkt me wel lekker, ben gek op frambozen! Gelukkig had ik met m'n twee eerste zwangerschappen ook hele vlotte bevallingen (zonder die thee trouwens). Denk dat het meer te maken heeft met de grootte van je bekken? Maar proberen kun je het altijd.
Grootte van je bekken zegt weinig over je herstel na je bevalling. Met de framboosblad thee vloei je minder lang en je baarmoeder is sneller op formaat. Wat ananas betreft: volgens mij moet je wel veel eten wil het schadelijk zijn hoor. Van 1 ananas krijg je echt geen last.
Ah, dus de thee is dus meer bedoeld voor ná de bevalling... Geloof best dat er in bepaalde kruiden en planten werkzame stoffen zitten die dit of dat bevorderen. Het is in elk geval te proberen. En zeker als je erin gelooft, dan kan het je geestelijk ontspannen maken, en dat is weer bevordelijk voor je bevalling en daarna. Als je je happy voelt, ga je lichamelijk meestal ook veel beter dan wanneer je in de put zit, toch?
Zeker weten! Ook tijdens de bevalling schijnt het te helpen hoor. Wetenschappelijk bewijs is altijd moeilijk maar ik heb er in ieder geval voor mezelf een goed gevoel over.
Dat ananashart hielp bij mij echt niet, na een week nog niet bevallen... Dat probeer ik deze keer dus niet eens meer. Ik drink nu wel frambozenbladthee (je mag max. 3 kopjes per dag), maar dat is om je weeen krachtiger te maken en niet om de bevalling op te wekken. Ik ben benieuwd, vorige bevalling duurde 21 uur (ik ben nu 41 weken en ben benieuwd of deze bevalling sneller zal gaan). Ik heb trouwens van alles geprobeerd om eerder te bevallen en het zijn stuk voor stuk ALLEMAAL bakerpraatjes
In de catagorie 'ik heb wel eens gehoord dat' Wanneer je in het prille begin van je zwangerschap vel ananas eet, dit de kans op een miskraam aanzienlijk verhoogt. Maar dat van die frambozenbladthee heb ik vaker gelezen en ik ga dat ook zeker drinken! Baat het niet dan schaadt het niet. Je mag het alleen niet voor week 37 drinken en het versterkt je baarmoeder. Als je al wél weeën hebt, dan versterkt het de weeën zodat de bevalling goed doorzet.
Als je op internet gaat lezen raden sommigen verloskundigen het wel aan om de bevalling op gang te laten komen, dat is ook de reden waarom ze niet willen daty je er mee begint voor de 35e week. En om de weeen krachtiger te maken + herstel van de baarmoeder wordt het ook gebruikt. Volgens mij zijn dit wel echt van die middeltjes uit grootmoeders tijd maar het kan geloof ik geen kwaad... Ananashart zou idd kunnen helpen maar dat moet je er geloof ik wel een paar kilo per dag van eten en liters tonic en bitterlemon om het weg te spoelen.
En meestal komt het vanzélf ook wel goed. De natuur is een prachtig iets!Sommige bevallingen zijn twee, drie weken te vroeg, en sommige komen gewoon pas op gang als je drie weken overloopt. Niet dat dat zo leuk is hoor, maar ieder kindje komt op zijn/haar tijd. Ik heb tenminste nog nooit gehoord dat er een baby is blijven zitten 8)
Vanaf 36 weken ben ik begonnen met het drinken van framboosblad thee. Dit ook omdat ik gehoord had dat je bevaling sneller zou kunnen gaan. Mijn bevalling duurde maar 5 uurtjes waarvan 20 min geperst. En na 9 dagen was het vloeien voorbij. Wil niet zeggen dat dat door de thee kwam. Maar bij een volgende zwangerschap zou ik het ook zeker weer gaan drinken op het eind.
ook ik heb het gedronken, mijn bevalling duurde van 14.00 tot 16.30, 1 hechting gehad kon ook dezelfde dag zitten op mn hechtingen ed. bloedingen waren ook zo voorbij.. het was trouwens lekkere thee. Ik gebruikte zelf wel theeblaadjes en geen zakjes...
Denk dat ik toch zo'n pakje ga halen, terzijnertijd. M'n vorige bevallingen waren een fluitje van een cent, zelfs geen scheurtje of hechtinkje had ik. Maar ja, da's dus 21 jaar geleden, en eigenlijk leek me dat wel weer prettig: om die klus lekker vlot te klaren. 8) Ik moet nu wel naar het ziekenhuis omdat ik diabetes heb, het is dan vast toch al minder ontspannen, dus een beetje geluk kan ik dan wel gebruiken. En ergens stond het al: baat het niet, dan schaadt het ook niet, toch?
ik heb al liters op, en hier werkt het niet. Ik wordt er juist alleen maar misselijk van. Bij ons bij de novembermama's had eigenlijk niemand er baat bij eerlijk gezegd. Wel hoor ik dat het na de bevalling wel helpt, het vloeien stopte bij sommigen eerder