hallo meiden ik had een vraagje, strijken jullie de hydrofiel luiers ? want heb vandaag een heleboel kleertjes en hydrofiel luiers gewassen en nou heb ik die hydrofiel luiers ook gestreken. maar nou zei mijn moeder dat je die niet moet strijken, omdat ze dan veel minder vocht opnemen dus vandaar mijn vraag. liefs diane
Het schijnt inderdaad dat ze dan minder vocht opnemen, maar ik heb ze wel gestreken, ziet er zo netjes uit nu . En het is waarschijnlijk toch de enige keer dat je ze strijkt... straks geen tijd meer voor/zin meer in.
haha ik heb ze ook niet gestreken. ik heb ze wel in de droger gedaan....dan zijn ze wat zachter.en vouwen wat lekkerder op vindt ik.
Ik heb een hekel aan strijken, maar die doeken gaan zo makkelijk! Ik heb juist niet de kleertjes gestreken, ze zien er helemaal niet zo gekreukeld uit . En als baby ze aan heeft, kreukt het toch ook? Zo denk ik ook altijd bij mijn eigen kleren. Ik strijk wel als het er echt niet uitziet anders .
hihi ik moet bekennen;wij strijken nooit hier.alleen soms als we een bepaalde bloes aan willen of broek,maar verder nooit.dus babyspullen ook niet....maar kleding hang ik ook zo op n droogrek aan n hangertje hoor....strijk ik ook niet.en beddengoed....ook niet.als t dekentje over t lakentje ligt zie je t niet eens.
Hier nog een niet-strijker hoor! Babykleertjes hang ik netjes uit. Hydrofielluiers vouw ik gewoon meteen op als ze nog warm uit de droger komen dan kreuken ze ook niet zo. De eerste babykleren he bik uitgehangen omdat ik dat zo krimpgevoelig vind met de wasdroger. En hij moet er zometeen niet met 2 dagen al uit zijn he?
ja vindt t ook zonde om t in de droger te doen hoor....zou t zonde vinden als t krimpt... we hebben zo'n extra droogrekje gehaald zo'n kleintje die je ergens aanhangt.en daar hangen we alleen alle babydingen aan.zodat ik alles netjes bij elkaar heb.en dan pakjes meteen uit de wasmachine aan n hangertje aan t rekje.en als t droog is kan t meteen zo de kast in...nog handig ook.moest alleen zo lachen toen we aan t opvouwen enzo waren....staat ie met een rompertje in zn handen (die ik voor t in de was ging binnenste buiten had gedaan),van hoe moet ik dit nou uit elkaar halen ....hihi...niet gewend nog al die kleine dingetjes...wel lief om te zien ...
Ha ha, ahhhh leuk! Maar het is ook echt genieten hoor, die kleine pakjes en rompertjes die door je handen gaan nu! Ze zijn er zoooo snel weer uitgegroeid! Mijn zoontje is in korte tijd zo groot geworden, hij is nu alweer anderhalf, dus ik weet hoe snel het gaat! In het begin heb ik er menig traan om gelaten, nu vind ik het geweldig om te zien hoe hij zich ontwikkeld heeft en nog steeds ontwikkeld! Als je dan ineens die doos weer opent met de eerste kleertjes..........nostalgie! Of als je weer met iets thuiskomt voor je uitzet...!
Hihi ben gelukkig niet de enige niet-strijker hier . Voel me soms echt raar als ik hoor wat mensen allemaal strijken. Mijn schoonmoeder strijkt dus echt alles, ook zakdoeken, sokken en strings. En heeft dat altijd gedaan en dat met 4 kinderen. Daarbij voel ik me een beetje een ontaarde moeder (nu al...). Het verbaasde me hoeveel kleertjes er in de wasmachine kunnen en dat alles dan ook met gemak op het droogrek past! Kon zo 2 wasjes erop kwijt, als ik al onze was zou ophangen past 1 was er net op. Wel een gehannes om alles weer terug van binnenste buiten te halen, mijn vriend kan heel handig met 1 vinger een hele mouw terughalen .
Ik kom net van de infoavond van de verloskundige en je MOET ze dus WEL strijken! Je strijkt hiermee de meeste bactieren dood. Je kindje wordt (bij een thuisbevalling) als eerste in zo'n doek gewikkeld en er mee schoon gemaakt. En je moet ze vanaf een week of 3 voor de verwachte geboortedatum strijken anders heeft t geen nut meer. Doe je het eerder dan moet je ze bewaren in een dichte zak....
Maar wat voor schadelijke bacterien kunnen er in zitten dan? Ze komen uit een dichte verpakking, gaan in de ongeveer kookwas en liggen hier in de kast. Daar komt het kindje straks toch ook mee in aanraking. De verloskundige heeft er tegen ons niets over gezegd...
ze liggen hier opgevouwen maar niet gestrenken in de commode. vind het maar onzin om ze te strijken want ja strijk me eigen handoeken ook niet
ook ik, heb gehoord van die bacterien, ik streek zoiezo al alles, van onderbroeken tot aan dekbedden. Vind het nog leuk ook. hahahah. maakt mij dus niks uit.
moet je de kleren eerst binnenste buiten keren ? dat wist ik echt niet.. ja ik strijk ook altijd alles..dekbedovertrekken,kussenhoezen,lakens.. k heb bijv allemaal verschillende kleuren kleertjes maar van elke kleur 2 ofso hoe moet k dat doen dan?
O wat heerlijk dat er nog meer mensen blijken te zijn die alleen het hoognodige strijken net als ik! Ik ga denk ik alleen de lakentjes strijken omdat dat wel netjes staat. Dat verhaal van die bacterien lijkt me niet zo nuttig hoor... de eerste hap lucht die t kindje neemt zit namelijk al vol bacterien! Ik dacht juist dat die luiers niet in de droger moesten omdat ze dan minder vocht op kunnen nemen?
Ik strijk ook eigenlijk nooit hoor. Het enige wat ik ga strijken zijn de lakentjes inderdaad en verder niet. Misschien de hydrofielluiers ook wel maar dan alleen als ze gekreukeld opgedroogd zijn. Als dat niet zo is dan doe ik het dus niet. groetjes
Net als een aantal anderen kan ik je zeggen dat ik dat soort dingen niet strijk! Je hebt het bovendien al zo druk met een pasgeboren baby'tje... Ik vond het wel best. Ik hang ze altijd al vrij netjes op en dan ziet het er op een stapeltje toch nog wel keurig uit hoor. Lekker makkelijk!
Zo een beetje de hele stapel strijk ik niet en een heel klein stapeltje strijk ik wel. Vind dat netter staan als ik ze onder de hoofdjes leg in de kinderwagen en in de bedjes. Die voor het afdrogen, geen haar op mn hoofd die er aan denkt die te gaan strijken
Ik ben ook van het niet strijken en hup in de kast, maar ik vond die doeken er zo zielig en gekreukeld uitzien dat we ze wel gestreken hebben. Doen we straks echt niet meer hoor!