frambozenbladthee

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babs1977, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Hoe bedoel je het werkt niet?
    Het is niet bedoeld om je weeen op te wekken hoor.

Framboosblad heeft een aantal werkzame stoffen die een heilzame werking hebben op de zwangerschap van zowel mens als dier. Het werkt bijvoorbeeld bloedzuiverend, dat is bevorderlijk voor de moeder want haar nieren en lever moeten een marathon lopen tijdens de zwangerschap. Ook versterkt framboosblad de spieren en bindweefsels, dit maakt dat de spieren krachtiger en effectiever kunnen samentrekken. De weeën worden dus effectiever en de bevalling verloopt daardoor sneller. Dit heeft meestal ook effect op het bloedverlies tijdens de bevalling wat vaak vermindert omdat het lichaam de betrokken bloedvaten sneller kan samentrekken waardoor de bloedplaatjes een minder grote opening hoeven te sluiten. Omdat de bevalling over het algemeen sneller en soepeler verloopt ervaren veel vrouwen minder pijn tijdens het baren

2. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hier nog iemand met een positieve ervaring met frambozenbladthee. Ik heb het vanaf week 37 gedronken. Het heeft de bevalling niet opgewekt, want ik heb 9 dagen overtijd gelopen. Wél is mijn bevalling goed verlopen, vooral de ontsluitingsfase. Om 17.30 moest ik voor het eerst de weeen echt wegpuffen en om 00.00 uur had ik volledige ontsluiting. Ik had echt krachtige weeen die al meteen heel regelmatig kwamen. Het was goed te controleren. Ik kijk hier echt met een goed gevoel op terug.

Helaas voor mij :( ging het persen voor geen meter. Maar ja, das een ander verhaal.

Ik heb het gekocht bij een reformhuis, niet in theezakjes verpakt. Maar als pure kruidenthee.

Succes :D

3. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Zooow, even up-pen hoor dit onderwerp!

Ben namelijk vd week bij ons naar de Rozemarijn geweest voor de frambozenbladthee...
    Het eerste wat ze me daar vroegen is wat ik precies van plan ben hiermee.
    Ze adviseren hier dus het pas te gaan gebruiken als je uitgerekend bent of als je weeen begonnen zijn, eerder niet!
    Volgens hun kan het namelijk zorgen voor een vroegtijdige bevalling.
    Ik zeg volgens hun he..............ik heb er namelijk de ballen vertand niet van haha! ;)
    Ik heb uiteindelijk gekozen voor vrouwenmantelthee, voor een spoedig herstel na de bevalling. (Deze mag je ook rond de 38e-40e week gaan drinken)

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het klinkt wel positief allemaal!
    Wat mij betreft hoeft de kleine niet eerder te komen, maar een snelle bevalling en herstel klinkt wel erg goed! Ik ga morgen maar eens bij de Tuinen kijken.

5. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    klinkt interessant, ik zal het zeker onthouden ( lees: opschrijven) 8)

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik ga het ook halen, maar wel eerst overleggen met de gyn.

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

klinkt verleidelijk allemaal!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb het gister gehaald, maar er staat wel op de verpakking dat je het niet bij een vroege zwangerschap mag gebruiken. Ik zou het dus niet eerder dan met 36 weken gaan gebruiken.

Het is trouwens best wel te drinken, maar ik vind het niet echt lekker. Maar ik ga wel braaf 1 a 2 kopjes per dag drinken en zal wel laten weten of het het juiste effect heeft gehad ;).

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ben wel heel benieuwd wat een gyn daar nu van zal zeggen...
    De meeste artsen in een ziekenhuis zijn meer van de gewone pillen dan van natuurlijke geneesmiddelen. Hoewel dit geen geneesmiddel is...

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar van sommige kruiden is bij gyns ook bekend dat je daar mee moet uitkijken... maar ik weet niet of ze hiervan weten. Ik zou er sowieso een beetje mee uitkijken, ze zetten zo'n waarschuwing natuurlijk niet voor niets op de verpakking.

Deel Deze Pagina