Zoals jullie kunnen zien heb ik een dochtertje van 3m dat ter wereld is gekomen via een keizersnede Ik heb nooit de pil genomen en zal het ook nooit doen ( ben er niet echt voor ivm de hormomen en wil m'n lichaam niet in de warm brengen) Na de kraambloeding ben ik 1x ongesteld geweest en nu wacht ik nog steeds op m'n menstruatie. Ik heb nog niet getest. Waarom niet? Bij m'n vorige zwangerschap gaf de test iedere keer negatief aan pas toen ik een maand overtijd was, kwam er een heel licht streepje op. Dus wil ik nog ff wachten daarmee M'n vraag is eigenlijk: kan het kwaad dat ik terug zwanger ben zo kort na een keizersnede? De gyn heeft me daarover niets gezegd. Wel was m'n litteken ontstoken 2w na de ingreep. Nu is het eindelijk genezen maar er zitten op bep plaatsen korstjes op maar pijn doet het niet meer Ik wacht op jullie antw
Ik heb 4 wk geleden een ks gehad en mocht absoluut 6 mnd niet zwanger worden ivm littekenweerfsel. Ik ga dus, tegen het plan in, wel aan de pil voor 6 mdn. Ik zou even contact opnemen met je vk of zh. Een bloedtest kan je duidelijkheid geven. Elmo
tegen mij zeiden ze dat het niet aan te raden was binnen een jaar zwanger tew raken. ivm scheuren van de wond.
Tegen mij is er ook gezegd dat je zeker een jaar moet wachten voor je terug zwanger wordt na een keizersnede! Idd i.v.m. openscheuren van de 1ste wonde. Wij wouden ook nu voor een 2de gaan maar dat zullen we helaas nog even moeten uitstellen. Toch liever een veilige zwangerschap zonder zorgen over een kans dat mijn litteken openscheurd!
Ook ik ben aangeraden te wachten met zwanger worden tot ongeveer een jaar.. Dit is mijn 2de keizersnede,en het is idd niet bevordelijk ivm littekenweefsel! Groetjes,Alida
Mij is na de keizersnede ook verteld minimaal 6 maanden wachten met opnieuw zwanger worden, t liefst een jaar wachten... Ik heb positief getest vlak voor de 1e verjaardag van mn zoontje.
ja, ik moet zeggen dat ik het wel raar vind dat er niets over is gezegd dat je nog niet zwanger mag raken iig niet binnenste de 6 maanden na de laatste bevalling. ik zou toch dan heel snel naar een ziekenhuis bellen.. want helemaal als het litteken onstoken is geweest lijkt mij dat al helemaal niet bevordelijk voor het herstel van t litteken (zowel aan de buiten als de binnenkant..) en ze zeggen het natuurlijk nietsvoor neits... neemt wel risicos met zich mee... maar het lijkt mij vanzelfsprekend dat het na 3 maanden nog te vroeg is voor een volgend zwangerschap... heb je daar zelf neit aan gedacht als ik vragen mag?
OOk ik heb te horen gekregen na beide keren keizersnee dat het verstandig was minimaal 6 maanden tot een jaar te wachten met een volgende zwangerschap ..
Ik zou je gynacoloog bellen, en het voorleggen. Hij kan eventueel een onderzoek doen of je zwanger bent en je daarna ook verder informeren wat en hoe nu verder!
Echt er werd me niets gezegd. Zelfs niet op de laatste dag dat ik ontslagen werd uit het ziekenhuis. Had het wel bepaalde personen horen zeggen vroeger. K wist niet dat ik zo vroeg zwanger zou geraken omwille van bepaalde zaken. Ik hou jullie op de hoogte. Heb wel al eens gelezen (op een ander forum) dat er iemand ook zwanger is geraakt na een keizersnede (na 3m ook) We zullen wel zien Ik doe er mss nu nuchter over maar denk dat ik anders ga piepen moest ik problemen beginnen krijgen Bedankt voor jullie antwoorden
Staat een verhaal over in in het blad van ouders van nu.. Die os ook na 3 maanden weer zwanger geworden..
Jee Oem... Ik ben ook benieuwd wat je arts heeft gezegt? Of ben je er nog niet geweest? Hoe gaat het met jou? Ik wens jullie heel veel succes! Mij is trouwens ook niet verteld dat ik minstens 6 maanden moet wachten met zwanger worden. Nu ligt niet niet in de planning, maar toch... Ik vind het nog wel belangrijke informatie om achterwege te laten...
Ben nog niet geweest. Ik durf niet zo goed. Ben beetje bang voor haar reactie. Maar ja, eens moet ik gaan hé. Ik voel me voorlopig prima Tja, ik vraag me nog steeds af waarom men er niets over zie. Ik kan niet alles weten hé. Die ass kwam de laatste dag en zei dat ik over 6w een afspraak moest maken bij de gyn ivm. Ben wel een aantal keer geweest maar was voor de naad te controleren en te verzorgen. Verder is er met geen woord gerept over het wel of niet vlug zwanger worden na een miskraam
Ik wou je in iedergeval van harte feliciteren en hopelijk komt het goed en mag je een goede zwangerschap hebben zonder complicaties. Liefs