Deze cyclus werd ik te vroeg ongesteld (met 10-11 dagen na de eisprong in plaats van 12-14 dagen na de eisprong zoals ik altijd heb). Mijn menstruatie was ook langer en zwaarder. Zou dit een zeer vroege miskraam (bevruchte eicel die niet innestelde) kunnen zijn geweest? (Mijn temperatuurkaartjes zijn zichtbaar via link in onderschrift; menstruatie staat daar ook aangegeven. H= menses high/zwaar, M = menses medium/gemiddeld, L = menses light/licht, * = spotting) Wat kan een andere verklaring zijn voor een langere en zwaarder menstruatie?
Hoihoi, Het is inderdaad mogelijk dat dit een vroege miskraam is geweest maar dit is helaas niet te bewijzen. Tenzij je een positieve test hebt gehad. Ook kan het zijn dat je doordat je eerder menstrueerde je daardoor een heftigere menses had. Imke
Hoi Immie, bedankt voor je antwoord Mijn vriend heeft gisteren naar de HA gebeld voor de uitslag van zijn zaadonderzoek (was normaal gelukkig). Hij heeft dit ook nog even gevraagd. De HA dacht niet dat het een vmk was. Hij gaf wel aan dat ik door een langere en zwaardere menstuatie nu misschien hormonaal gezien meer in evenwicht ben, of dat er iets uit is gekomen wat eruit moest. Dit koppelde hij ook aan het feit dat we de afgelopen cyclus op vakantie zijn geweest, zodat er meer ontspanning was. Hoe denk jij hierover?