Hi, ik heb gelezen dat het drinken van thee gemaakt van de blaadjes van frambozenstruiken, een ontspannend effect geeft op de baarmoeder. Dus niet direct in relatie tot een bevalling maar in het algemeen. Ik kan me er wel wat bij voorstellen. groetjes, Corrine
Mijn vriendin de afgelopen zondag bevallen is adviseerde me nadrukkelijk aan de thee te gaan. Zij gaf aan wel baat te hebben gehad bij de thee die ze overgens al weken dronk. Zodoende heeft mijn vriend vanmiddag toch maar even een paar doosjes (wat een optimist he?!) bij de Tuinen ingeslagen (3 euro per doosje/ 20 zakjes, valt best mee als je er een paar uur puffen mee bespaard) Hoe het uiteindelijk zal verlopen is toch niet te voorspellen maar ik ga het gewoon proberen.
k heb het uiteindelijk maar 2 dagen gebruikt (zon 6 kopjes gedronken ) maar heb ook 700 ml bloed verloren...... wie weet als je het langer gebruikt heeft het meer effect
Maar hoe was je bevallling verder dan? En is 700 ml veel? Als je bloeddonor bent geef je 500 ml en heb je (ik ) er geen last van. Gefeliciteerd trouwens!
Ik heb ook gehoord dat het helpt de baarmoedermond te verweken heeft iemand hiervan gehoord? Ben van plan om er zelf over een paar weken ook mee te beginnen
Te vinden via de zoekfunctie: Framboosblad-thee Toepassingen: - zwangerschapstonicum (om weeen op te wekken) - voor een ontspannen bevalling - ontspant de baarmoeder - werkt bloedzuiverend - bevordert de spijsvertering - verkort de bevalingstijd - beschermd tegen geboortecomplicaties (inscheuren) Framboosblad is een traditioneel middel dat in de zwangerschaps wordt gebruikt als hulp bij de bevalling. Wanneer het gedurende de laatste twee maanden dagelijks wordt gebruikt helpt het om de spieren ie belangrijk zijn in het geboorteproces voor te bereiden op de bevalling. Daardoor kan het geboorteproces sneller en pijnlozer verlopen terwijl teven bij gebruik van framboseblad het aantal tang en vacuumverlossingen en keizersnedes kan dalen. Framboosblad word ook gebruikt om de melkproductie te stimuleren en wordt een bloedzuiverende werking aan toegeschreven.
Maar stel nou dat het echt weeen opwekt he, dan is het toch niet verstandig om het al 2 maanden van tevoren te gaan drinken? Dan zou ik het pas vanaf 37 weken proberen...
@Vlinder: volgens mij, maar dat is echt mijn persoonlijke mening voor wat ie waard is, helpen weeenopwekkers als thee en kinine alleen als je lijf er klaar voor is. En kun je deze thee dus prima vanaf week 34 drinken. Ik heb deze zwangerschap met 26 weken in het ziekenhuis gelegen wegens vroegtijdige weeen. Ik durf het deze zwangerschap dus niet aan om al met 34 weken te beginnen. Ik ga weer lekker aan de thee vanaf week 37.
Ja dat denk ik ook wel. Maar stel dat het echt weeenopwekkende middelen bevat, dan is het best link. Ik zal pas na 37 weken beginnen. Zal je zien dat ik met 42 weken beval
Hihi, hoop het niet voor je meid. Aan de andere kant, als het wel helpt om een makkelijkere bevalling te hebben met een snel herstel is dat ook mooi toch? Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik dus wel met 34 weken begonnen. Ik ben wegens zwangerschapsvergiftiging ingeleid op 39 + 4 en uiteindelijk een dag later bevallen. Alles zat toen nog potdicht, niets wees op een naderende bevalling. Wel heb ik een mooie, rustige bevalling gehad met weinig bloedverlies en herstelde ik echt heel snel. Geen idee hoe het zonder de thee zou zijn geweest maar goed, ik ga het nu zeker weer gebruiken!
Wat moet ik me voorstellen bij een mooie rustige bevalling? Het lijkt me zo zeer doen haha. Maar geen paniek dus van jou kant over de bevalling zelf? Enneh precies, je weet niet of het dankzij de thee is, maar ga het maar niet zonder uittesten
Haha, ja het doet ook erg zeer. Maar het was een bevalling van 8 uur, niet slecht voor een eerste. En geen stress of rare dingen. Enne, lang leve de pijnstilling tijdens een bevalling!
8 uur is idd niet slecht voor een eerste. Enneh, die pijnstilling zal ik misschien ook geen nee tegen zeggen. Ben toch in het ziekenhuis dan, dus als het me te gortig wordt ga ik lekker mee op een morfine-high
Denk dat ik met 39 weken pas begin met die thee. Ben 9 janurari uitgerekend en heb geen zin om met oud & nieuw te bevallen dus zodra het 12 uur is geweest ga ik pas met de thee beginnen Zal idd wel veel te laat zijn, maar echt niet dat ik zelf iets ga doen waardoor het kindje eerder komt O en aangezien ik ook in het ziekenhuis ga bevallen zeg ik geen nee tegen een ruggeprik . Het lijkt me ook zoooo zeer doen maar goed, we zien het wel, kan er nu nog niets over zeggen.
toevallig ook van de week voor het eerst gelezen, en nu zie ik het overal. word hier wel heel veel aangeraden, ik ga het zeker proberen. baad het niet dan schaad het niet toch? ik wil wel een soepele bevalling!
Maar je hoeft niet met oud en nieuw te bevallen, 30 december is ook een hele mooie datum! Echt heel bijzonder om de dag erna het vuurwerk vanuit je bed te zien met je kindje van 1 dag oud (*pinkt weer even een traantje weg* )