Frambozenthee

Discussion in 'Zwangerschap' started by michke1987, Jun 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    vandaag naar de tuinen geweest voor die thee

ik vroeg aan de verkoopster vanaf waneer ik dit moest gaan drinken zei vertelde mij dat ik dat vanaf een week of 33 gewoon twee maal daags drinken kan klopt dit wel ?

2. michke1987

Jun 24, 2008
    51
    0
    0
    In mijn boekje over zwangerschap staat dat je vannaf week 34, 3 a 4 kopjes per dag mag drinken, dus het kan wel kloppen wat ze zegt.

Ook heb ik nog iets anders gelezen, maar pas op het is wel een echt weeenopwekker en werkt alleen maar daarvoor. Dus doe het alleen vannaf week 39 zou ik zeggen. Als je het echt niet meer kan houden natuurlijk. Dit is het recept

1 liter warm water
    1 kaneelstokje
    10 kruidnagels
    een stukje verse gemberwortel
    en verbenathee.

Laat dit goed trekken in een theepot of thermoskan en drink heel de dag door kleine slokjes, als het goed is komen de weeen na 2 dagen op gang.

Als hier iemand al ervaring mee heeft gehad laat het dan even weten, want als ik over tijd ben wil ik het ook zeker proberen

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Framboosbladthee is inderdaad niet direct om de bevalling op te wekken maar om te zorgen voor een vlottere bevalling en een sneller herstel. Vandaar dat je dit al relatief vroeg gaat drinken. Advies is meestal vanaf week 34.

4. AsenA

AsenA Lid

Jun 13, 2008
    40
    0
    0
    nou ik denk dat ik het zeker ga gebruiken... 37 weken beginnen dus...... heb nog wat te gaan. :D

5. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,062
    0
    0
    Heb het ook gedronken aan het einde van de zwangerschap.
    Bevalling duurde 4 uur en weinig bloedverlies.
    Herstel snel erna, dus wie weet!

Share This Page