Hallo, voel mij een beetje down... heb gisteren te horen gekregen dat ik zwangerschapsvergiftiging heb... ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet. Bij mijn eerste zwangerschap had ik het op 37 weken en toen is onze dochter gekomen met een keizersnee... deze keer heb ik het dus vroeger... als dit maar goed afloopt zeg ik constant tegen mezelf... pfff vreselijk dat ik me nergens anders op kan concentreren. wie heeft dit ook of heeft dit gehad? grtjs
Mijn moeder kreeg het met 31 weken en heeft toen 6 weken in het ziekenhuis gelegen. Daarna is de bevalling opgewekt omdat mijn zus niet meer groeide. Lig jij in het ziekenhuis of ben je thuis? Ik wens je veel sterkte meid en doe rustig aan, stress maakt het alleen maar erger. Al heb je weinig aan die info, ik weet t...
ik ben thuis lig in mijn bed. mijn moeder is hier om voor mijn dochtertje van 20 maanden te zorgen. dit is dus echt balen hé! maar goed na alles wat ik al heb gelezen probeer ik mij rustig te houden en vooral in bed te blijven! alvast bedankt voor je berichtje grtjs
Oh fijn dat je moeder er is om voor je kleine meid te zorgen. Ik dacht dat je echt in het ziekenhuis moest blijven met zwangerschapsvergiftiging? Of komt er wel elke dag een vk of arts langs om je te controleren? Ik weet niet hoe het werkt hoor, maar stel dat er iets gebeurt, dan ben je liever in het ziekenhuis denk ik. Of heb je zelf gevraagd of je naar huis mocht? Snap ik ook goed als je thuis nog een kleintje hebt rondlopen...
de huisarts komt elke dag langs om alles te controleren en het ziekenhuis is hier niet ver vandaan dus als het moet ben ik er heel snel. hopelijk hoeft het niet hé
Ok, dus je word goed in de gaten gehouden, das mooi. Enneh hopelijk hoef je idd niet naar het ziekenhuis en blijft die kleine nog lekker een paar weken binnen
Heel erg veel sterkte! Weet precies hoe je je voelt! Bij mij is van de week ook te hoge bloeddruk geconstateerd. Moest toen gisteren bloedprikken in ziekenhuis en had vandaag de VK aan huis voor 2e controle bloeddruk, uitslag bloedonderzoek en controle urine. In mijn geval was alles gelukkig goed, maar weet precies wat er allemaal door je heen gaat want heb de afgelopen dagen ontzettend in spanning gezeten. Onze beeb is ook al iets meer dan 37 weken dus als het bij mij wel foute boel was geweest zouden ze hem ook eerder proberen te laten komen. Dat is dan wel weer een groot verschil met 32 weken, dat realiseer ik me ook wel. Maar toch, dat alles ineens heel anders gaat dan je had gedacht en het is ook iets waar je totaal geen invloed op hebt. JE voelt je dan zo machteloos! Nou, HEEEEEEEL erg veel sterkte! Hoop dat alles iig tot de 37e week goed blijft gaan! Kop op en nogmaals veel sterkte en beterschap!
Bij mij was de bloeddruk vorige week ook wat te hoog, maar na urine onderzoek bleek dat alles verder goed was, ik blijf nou alleen 2x per week onder controle maar dat vind ik wel een fijn idee. Sterkte ermee
bedankt voor de lieve berichtjes, ik ben doodmoe wil nog 100den dingen doen en toch moet ik rusten...pfff alles voor mijn kleine ventje...
Hoi Channa, eerste symptoom is veel te hoge bloeddruk, waarna ze je urine gaan controleren op eiwitten (geloof ik). Mocht dat raak zijn, dan hoeft er nog niet perse heel erg veel heftigs te gebeuren: je wordt dan onder controle gehouden en de groei van de kindje wordt heel goed gecontroleerd: als dat stopt, is het foute boel en gaan ze je kindje halen. M'n schoonzusje heeft doorgelopen met zwangerschapsvergiftiging, (toendertijd vond ik dat niet vreemd, nu ik weet dat je de laatste weken elke week controle hebt en elke keer je bloeddruk opgemeten wordt, vind ik dat wel nogal raar: moet haar nog eens vragen of dat nou nooit is opgemerkt, of dat zij gewoon zelf te eigenwijs is geweest... Haar kennende zou het goed het laatste kunnen zijn). Maar goed, die heeft dus HELPP-syndroom gehad: dan krijg je epileptische aanvallen. Zij heeft het maar net gered, m'n neefje was nog geen 4 pond, heel heel erg klein... Da's dus de reden dat ze goed controleren: om dat te voorkomen...
He meis, Sterkte! Ik had het eigenlijk al eerder, maar het is pas echt geconstateerd met 39,3 weken.. Toen idd een te hoge bloeddruk en eiwit. Al was mijn bleoddruk een aantal weken daarvoor al erg hoog, maar er werd gezegd dat t binnen de grens lag. Toen moest ik door naar het ziekenhuis voor CTG en verdere bloed en urineonderzoek. gevolg: blijven/opgenomen en inleiden (omdat ik toch al over de 39 weken was..) Inleiden: wat een hel zeg.. en tijdens de bevalling bleef de hartslag van de beeb te regelmatig, dat is wat ze (gyn en VK) dus niet goed vinden. Dus uiteindelijk wee-opwekkers gekregen. Tijdens persen, ging de hartslag nog meer naar beneden en toen werd er een vacuum en knip (en duwen op mijn buik) toegepast. Beeb moest er gewoon uit.. Gelukkig alles ok met onze zoon (op hoofdpijn na de vacuum na dan).. Meid, dit is niet om je af te schrikken hoor.. Maar mijn ervaring met zwangerschapsvergiftiging en de inleiding die daarop volgde.. Dus veel sterkte!