Wie heeft er tips voor een leuk vakantiehuisje op Terschelling, waar we kunnen verblijven met onze dochter van 3? En welke plekjes zijn leuk om naartoe te gaan met haar (speeltuin/wandelroute/overig?) Bedankt!
Wij vinden Tjermelan en De Riesen (van dezelfde eigenaar) erg leuk. Kleinschalig, mooie chalets, leuk opgezet met veel speelmogelijkheden. Hele vriendelijke mensen op beide parken. Tjermelan ligt een beetje aan de Waddenzeekant, in wat meer open terrein. De Riesen ligt pal aan het bos en bij een klein zoetwatermeertje. Ik vond die omgeving wat veelzijdiger, vanaf het park kun je mooi wandelen in de bossen en het meertje zal in ze zomer ook wel leuk zijn. Het ligt ook lekker centraal tussen Midsland en West, waar het meest te doen is. Speeltuin of zo weet ik eigenlijk niet echt, op beide parken is er wel eentje in elk geval. Er is ook een leuk binnenzwembad bij Hotel Boschrijk in West, voor als het een middag regent.
Het is maar net wanneer je wilt gaan en in welk dorpje je wilt gaan zitten. Wij gaan altijd buiten de vakanties om (zonder kinderen) en verblijven altijd in West. In het hoogseizoen kan het dan al snel wat drukker zijn. Op Terschelling is ontzettend veel te doen. Huifkartocht is leuk en zie je ook een leuk stukje van het duin en het strand. En zijn dagen dat je bij verschillende boerderijen mag kijken naar de (jonge) dieren. Een zeehondenexcursie. Lekker wandelen kan op heel veel plekken.
Wij zijn zonder kinderen een paar keer in tjermelan geweest, het is een leuk parkje, en je bent zo bij mooi duingebied om heerlijk te wandelen enzo, maar je zit wel (helemaal) in oosterend. met kinderen zou ik naar de riessen gaan, dat ligt centraler. Lijkt mij fijner om van daar uit terschelling te verkennen. Verder zijn wij ook een keer via een bed en breakfast op terschelling geweest, in midsland, zoiets kun je ook zoeken, want wij zaten toen in een 2 persoonsappartementje, en er was ook een speeltuin van de bewoners waar gebruik van kon worden gemaakt. Maar er zijn vast ook grotere particuliere appartementen en huisjes te vinden.