Frankrijk en alles er omheen!!

Discussie in 'De lounge' gestart door jmm, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Dit dus.

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Nu weer een gijzeling Door die 2. Hoor het net op de radio!

Je kan wel doen als of het er niet is.maar het komt nu toch aardig dichtbij...

3. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    :$ zo jij durft!

Dat is een verboden woord hier hoor! :D

Ik denk trouwens dat er wel ergere topics hier op dit forum voorbij komen waar we niet meer op moeten reageren....

moet ik even gauw een lijstje maken? Zit even te denken aan de onnodige topics als, hoe vaak poets jij je tanden, was jij je haar, doe jij de was, show je woonkamer, badkamer, schoenen, laat je linker wijsvinger zien, hoe draag jij je pony, knip jij met links of rechts en heb je dan een speciale schaar, moet ik naar de dokter, waar blijft toch die verrekte kinderbijslag, wat staat er in je keukenkastje, weten jullie wat ik mankeer, zal ik de rode of de blauwe kopen, wat voor een handdoeken heb jij en hoe droog je jezelf ermee af, welk wc papier gebruik je?!

4. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hahahahaha:D

5. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ik vind het raar dat iets wat ver weg gebeurd is, wordt gebagatelliseerd omdat het zogenaamd niet nadelig is voor ons. Het brengt ons/jou niet in gevaar, dus we roepen 1 keer "ow wat erg" en verder is het de ver van mijn bed show.
    Maar nu een dergelijke situatie zich voordoet dichterbij huis zijn we ineens in opperste staat van paraatheid... ;)
    Vind je reactie over dat wij vandaag of morgen aan de beurt zijn overigens erg overtrokken

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Goed plan. If you will excuse me, ik ga nu even een plekje zoeken om mijn kop in het zand te steken.

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Hier kom maar naast mij... plek zat.

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nou zo werkt de wereld toch? Jij gaat ook niet op ziekenbezoek bij de ex-stiefoma van de buurvrouw van de moeder van een klasgenootje bij je neefje op school?

Hoe dichterbij iets of iemand staat, hoe meer zorgen je erom maakt/ hoe meer dat aan je hart gaat.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het is toch ook gewoon een feit dat een leven in de westerse wereld nou eenmaal veel meer waard is, helaas.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Euhm? :(

11. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dat is niet waar. Wij leven in de westerse wereld, daarom dat het voor ons meer waard is.

Je eigen familie is voor jou toch ook meer waard dan die van iemand anders?

12. adi

adi Niet meer actief

Ik herken dat gevoel zeker, HIER in West-Europa.

Maar ik ben er van overtuigd dat een leven van een Aziaat voor Chinesen meer waard is dan het leven van een Europeaan.
    Dat het leven van een latino voor een Mexicaan veel zwaarder telt dan het leven van een Nederlander enz.

Het is maar vanuit welk perspectief je het bekijkt. En helaas kijken West Europeanen inderdaad met een bril waardoor onze levens veel zwaarder tellen dan de rest van de wereld. DAT vind ik begrijpelijk, dat ligt in de menselijke natuur.
    Wat ik wel ziek vind is dat wij zelfs vinden dat onze welvaart veel belangrijker is dan het leven van mensen in andere werelddelen. Maar dat is offtopic.

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik ben van mening dat het niet gaat om de waarde van een leven.

Ik denk dat het menselijk is dat als je iets op jezelf kan projecteren het je meer raakt en meer aan het denken zet.

Ik vind moorden in welk land dan ook en om welke reden dan ook vreselijk. Toch vind ik het tja, hoe zal ik het noemen, interessanter? om nieuws te lezen wat dicht bij mij staat en geen ver van mijn bed show is.

On topic:

Ik denk dat struisvogel politiek niet zal helpen. Terroristen gaan niet ZP op om te kijken of er nog goeie ideeen langskomen om uit te voeren of kijken in de krant of ze nog goeie tips krijgen.
    Ze weten precies wat ze gaan doen en worden hiervoor getraind.

14. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Door geen aandacht te geven, gaat het probleem niet weg.
    Door te doen alsof het er niet is, gaat het probleem niet weg.
    Door je kop in het zand te steken, gaat het probleem niet weg.

Door het te bespreken en deze mensen op hun gedrag te veroordelen, gaat het probleem ook niet weg.
    Maar het is potverdorie het enige wapen dat WIJ hebben, dus dat moeten we inzetten ook!

15. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Die vergelijking gaat hier niet op.

In dit geval ging het meer om een situatie die lijkt op: prima dat jij doodgaat, als ik maar niet doodga of gevaar dreig te lopen want dan open ik mijn ogen pas voor wat er aan de hand is.
    Selectieve waarneming dus. En ik begrijp best dat mensen angstig kunnen worden van dergelijke situaties, maar pas gaan steigeren en piepen als het allemaal zogenaamd 'dichtbij' komt, nee daar snap ik werkelijk waar niks van.

En dat heeft m.i. weinig te maken met op ziekenbezoek gaan bij iemand die je niet kent

Deel Deze Pagina