Frankrijk vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Chocolat, 19 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    Dat weer viel mij zwaar tegen vorig jaar. 2 weken zuid-frankrijk gezeten en de eerste week zeker 3 dagen véél regen gehad.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Veel plezier 😃 daar waren wij naar onderweg, niet door gegaan ivm autopech de heenweg. We hopen er ooit toch eens heen te gaan. Ziet er leuk uit en goeie reviews!

4. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Wie heeft er ervaring bij de volgende 3 campings... Ik kan maar geen keuze maken. We willen graag eind juni 2 weken hiernaartoe met onze kleine man (van dan 2 jaar en 3 maanden)

-Yelloh Le brasilia
    -Yelloh Aloha
    -Yelloh Le Sérignan Plage

We willen graag in een Premium huisje met alles erop en eraan. We houden wel van wat luxe (nu kan het nog omdat we nog niet aan hoogseizoen zijn gebonden)
    We zoeken een leuke activiteiten voor de kleine man en ook een park waar je goed kan eten.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ik lees Zelf slechte reviews qua service met eten halen dat het onvriendelijk is, maar goed als we uit eten gaan doen we dat niet opende camping zelf, meestal kook ik gewoon,

En dat het zwembad spekglad is maar ik en gemaild en de kinderen mogen surf schoenen aan ! ( hebben ze altijd ook in het gewone zwembad)

Wij Hebben er nu al onwijs zin in ! Duurt nog zo lang haha, Maarja hij was nu zo goedkoop voor 2 weken,ik kom op veel sites rond de 1400 euro kwijt voor twee weken op een camping dus bij deze dachten we laten we maar boeken voor het straks duurder word of alle tenten al geboekt Zijn wanneer wij vakantie hebben dus ja beetje nadeel wel van nu Al weten haha we vertellen de kinderen ook nog mooi niets, dat doen we rond mei juni wel

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Zelf geen ervaring mee maar heb hier op het forum in het onderdeel zomervakantie 2015 goede ervaringen gelezen over serignen plage, yellow schijnt goed te wezen ! Dus denk dat alle drie wel goed zijn ;)

Luxe houden wij ook van ;) wij gaan om
    En om.. Vorig jaar 5 sterren hotel Turkije met de kids en dat jaar daarvoor ook nu zal onze dan bijna 2 zijn en lijkt ons erg lastig met overal zwembaden en nergens heen kunnen behalve je hotel kamer dus nu weer
    Gekozen voor Frankrijk was met de oudste twee ideaal lekker voor de tent spelen, ik heb in mijn leven niet gekampeerd tot ik kinderen had haha
    Alleen hebben wij ondervonden ( hoeft niet op elke camping te wezen uiteraard) dat in een huisje je minder aanspraak hebt
    Bij tent kun je lekker voor de tent zitten mensen lopen langs kinderen spelen samen ouders of opa's en oma's komen erbij zitten als je zo nu en dan gezellig gekletst hebt, een tent is minder luxe maar onze persoonlijke ervaring is dat in een tent gezelliger is :p

7. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ja die dingen zie je inderdaad voorbij komen en dat de caravans dicht op elkaar staan. Maar inderdaad niet duur! Wij moesten 220 betalen en zaten alle toeslagen en verzekeringen bij in voor 1 week in de middel luxe stacaravan.
    Veel plezier 😃

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik vind Frankrijk niet bijzonder duur. Wij kamperen met eigen kampeermiddel en als je de grote kampeerfabrieken links laat liggen, zijn de normale campings echt goed te betalen. Ook de boodschappen vind ik niet echt duurder dan in NL, eigenlijk. Alleen de tol op snelwegen maakt het reizen wel een stuk duurder, helaas. En de afstand tussen Noord-Brabant en Zuid-Frankrijk ga je ook bij de pomp wel voelen in je portemonnee.

Ik heb nooit zo gelet op de prijzen van stacaravans, maar ik denk dat die het hoogseizoen wel heel duur zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat een weekje Frankrijk goedkoper is dan een paar dagen Noord-Brabant, eigenlijk.

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    De brandstof is Frankrijk in zeker niet duurder dan in NL. Hoe weet ik dat, omdat ik er woon:D En tanken kan je het beste even naast de snelweg. Maar dat is in Nederland hetzelfde.

Boodschappen liggen qua prijs hetzelfde als in Nederland. Je kan ook kiezen uit Aldi,Lidl en bijv de Dia of Netto zijn ook niet duur.

Hoe zuidelijker hoe beter het weer, normaal gesproken dan. Hoe toeristischer hoe duurder. Dat geld voor alles campings,boodschappen, uitstapjes etc.

Kies je voor grote campings met veel activiteiten zal je meer betalen. Goed kijken en vroeg boeken kan je geld besparen.

10. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Helemaal met Nynke eens.
    Wij keken goed naar de prijzen bij tankstations, het kan soms heel wat schelen als je een paar kilometer verder rijdt.
    Wij betaalden dit jaar iets van 1,46ct voor benzine, dat redden we hier niet!
    Grote campings met animatie, zwemparadijs enz kost meer dan een kleinere camping zonder animatie en een gewoon zwembad.
    Wij waren dit jaar incl alles (tol, benzine, uitjes, boodschappen, uit eten, campingplaats enz) nog geen 2000 euro kwijt. En dit voor 3 weken.

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ht hoeft inderdaad niet duur te wezen, wij hebben nu een camping voor 2 weken, wel een wat grotere camping en animatie en groot zwembad voor kleuters,.. Maar daar betalen we 700 euro voor voor 2 weken in het hoogseizoen, ongeveer 300 euro benzine, tol rond de 100 euro en dan moet je daar nog boodschappen doen en eventueel uit eten of souvenirs
    Wij verwachten rond de 1500 euro uit te komen voor 2 weken, wij vinden zelf dat dat een leuk prijsje is :p zeker voor hoog seizoen ( wij zitten wel in een bungelo tent )

12. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

+ 1

En long time no see ;) alles goed?

On topic: diesel is hier momenteel 1,229 per liter. Dus níet langs de snelweg, daar betaal je makkelijk 15 cent meer.
    Plus inderdaad Aldi en Lidl vind je tegenwoordig overal, en ook bij de 'dure' supermarkten kun je ook goedkoop inslaan. Je moet alleen wel goed opletten. (Voorbeeld: er liggen bijvoorbeeld zo'n 25 soorten ham - allemaal hetzelfde soort, maar variërend in prijs van zo'n 1,50 tot een euro of 4).

13. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik wil zo graag weer naar de Dordogne dit jaar, maar gaat niet lukken. We gaan nu 2 of 3 weken naar een camping in Tournon :)
    Dichtbij mijn schoonouders, die wonen er een half uur vandaan.
    Zo kunnen we bij hun op visite, maar kunnen we ook ons eigen ding doen. Mijn man gaat naar Frankrijk fietsen, en ik rij met de kinderen (in de auto) een paar dagen later na zijn vertrek die kant op.

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Dordogne zijn wij nog niet eerder geweest, wij zaten elke keer in de vendee, nu toch voor de dordogne gekozen,

Pff dapper hoor dat stuk fietsen haha,

15. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ja, dik 1000 km. Doe het hem niet na haha
    Vind het ook doodeng hoor, hij alleen op de fiets naar Frankrijk... moet er nu nog niet teveel over nadenken. Gelukkig fietst hij een veilige route waar hij veel meer fietsers tegen zal komen. Maar toch.. hij moet mij elke ochtend voor vertrek en middag/avond bij aankomst een berichtje sturen haha

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #36 Hippo89, 26 nov 2014
    Laatst bewerkt: 26 nov 2014

Ja en jij alleen in de auto ;) vind ik ook dapper haha, zou ik niet durven zo'n end alleen naar Frankrijk, niet qua echte angst ofzo maar qua verkeer zul je altijd zien dat opeens de motor weer afslaat enzo of dat je verdwaald raakt omdat je de verkeerde afslag genomen hebt.... Ik laat manlief wel rijden haha maar vind het wel knap van je hoor !! En van je man natuurlijk ook !

Gaat hij ook terug fietsen of dat niet ?

17. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Daar maak ik mij het minst druk om eigenlijk. De eerste dag is het maar 500 km ongeveer. En heb de route vaker gereden. Een verkeerde afslag is wel balen, maar dan rijden we gewoon 50 km om hahaha
    Volgend jaar hebben we een kleinere auto en hebben we misschien een kar nodig, daar moet ik wel aan wennen. Dus dat zal eerst oefenen worden.

Nee, hij gaat niet terug fietsen maar rijdt dan met ons weer mee.

Ik heb er wel zin in, weer heerlijk naar Frankrijk!

18. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Heerlijk in Frankrijk. Afgelopen hebben we een vouwwagen gehuurd en hebben zo'n 3500 km gereden, uiteindelijk blijven hangen in Cavalair sur Mere, bij S Tropez.

Ik vind vooral het brood duur! Dus elke dag vers stokbrood, ben ik 3 euro kwijt en dan heb ik nog geen croissantjes!
    Verder laat ik de vouwwagen vol met etenswaar, pakken sap en cola, koek en snoepjes, maar ook potten saus, knaks en gehaktballetjes en porties rijst of macaroni (das makkelijk want ik kan het niet afwegen).
    Dus ik hoef weinig naar de supermarkt, op de markt koop ik het groenten en fruit. Het vlees vind ik wel erg duur, zelfs als je op let!

Ik denk dat je het zelf zo duur kan maken als je zelf wilt.
    Afgelopen jaar waren wij 540 huur vouwwagen, benzine betaalt de baas, tol ong 200 euro, kamperen 600 euro en eten ong 400 euro, totaal 1740 euro!
    Dit jaar hebben we een vouwwagen gekocht, dus we hebben er enorm zin in!

19. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Gisteravond 2 weken (laatste twee weken van juni) Yelloh! Le Brasilia geboekt :) ziet er super uit.

Deel Deze Pagina