Waar O waar kunnen we lekker een pizza-tje eten bijvoorbeeld, wat ook voor mij echt lekker is (met dunne bodem)? Lekker lunchen, kinderproof? Mooie winkels (oorbelletjes maar ook kleding en voor mij mooie accessoires voor in huis (Scandinavische stijl)?
Leiden is superleuk! Qua eetgelegenheden kan ik geen advies geven. Naturalis is hier favoriet, maar Rijksmuseum der oudheden is ook echt een aanrader. Volkenkundig museum is ook erg interessant. Deze 3 musea liggen allemaal op loopafstand van elkaar. In Alphen aan den Rijn heb je nog t Archeon, dat is ook een favoriet museum van onze dochter (en van mij ook maar wij zijn geschiedenis freaks ). De Haarlemmerstraat is de winkelstraat. Daar zul je qua winkels vast hebben wat je zoekt. Ik ben laatste jaren regelmatig in Leiden geweest, maar niet om te winkelen/eten.
Donatello's idd! Boerhaave museum vonden onze kinderen heel leuk, vooral de waterspeeltuin op de patio. En iets verder buiten de binnenstad, maar het Theehuis bij Leidsche Hout is leuk voor de lunch! Het heeft een speeltuin en er zijn hertjes en pauwen. En ook een mooi gebied voor een leuke wandeling.
Ik vind de pizza's bij de Pizzabakkers lekkerder dan bij Donatello's. In de buurt van de Pieterskerk en het gemeentehuis zitten wat leuke straatjes met winkeltjes, in de Haarlemmerstraat vind je vooral ketens. Leuke restaurantjes vind ik Bar Lokaal, Paco Ciao, Lot en de Walvis of Bocconi voor echt lekker Italiaans eten, niet het meest sfeervol. Zaterdagochtend zou ik lekker over de markt struinen en wat lekkers halen bij Mamie Gourmande, even naar de Burcht klimmen. Veel plezier, Leiden is superleuk!
Wij lunchen graag met pannenkoeken bij Oudt Leyden, naast de bioscoop. Mss vind je het museum van volkenkunde (als je met naturalis en rmo nog niet genoeg hebt ) nog leuk.
City Hall heeft ook goed Italiaans eten en ligt centraal. De Haarlemmerstraat is de winkelstraat met standaard winkels. Rondom de Pieterskerk zitten leuke zelfstandige winkeltjes. Qua musea is museum de lakenhal ook nog wel een aanrader. Prachtig kunst- en geschiedenismuseum. Hebben een leuk kinderspoor en in het weekend vaak workshops voor families.
Dank meiden, ik ben dol op pizza met dunne bodem, geen domino of iets dergelijks… wat past dan? Zoals bastacosi in Utrecht… Jammie
Lot en de Walvis is gezellig zitten bij het water. Musea in Leiden te over, de leukste voor kinderen zijn imo al genoemd maar als het mooi weer is zou je nog kunnen overwegen naar Space Expo te gaan. Is ook echt dichtbij en dan kun je daarna nog lekker uitwaaien op het strand.
Inderdaad! Ook lekkere dunne bodems. Bij donatello's trouwens ook dunne bodems. De laatste keer dat ik daar was (3 jaar geleden gok ik), was het eten daar ook erg goed. Wat trouwens ook leuk is als je richting station moet, even de molen beklimmen. Geen idee wat het kost, wij hebben een museum kaart. Het is heel kneuterig, maar toch vonden de kinderen het erg leuk om een keer een molen van binnen te zien.
Heb je al een hotel geboekt? (benieuwd welke, ik ben ook aan het kijken voor een weekendje/nachtje Leiden met m'n dochter)
Hotel d’oude Morsch is een aanrader. Mooi gebouw en toplocatie. Het is dat het in mijn eigen stad is, anders ging ik er zelf een nachtje slapen