'Koos H. eist miljoenen' - Laatste nieuws binnenland en buitenland | MSN Nieuws Het is toch de zot voor woorden dat een man zoals hij nu een proces kan aanspannen tegen Peter R de Vries ... Ik vind het te absurd voor woorden dat er dan gezegd word dat de verborgen camera beelden niet uit mogen gezonden worden omdat dat een inbreuk op de privacy is van de veroordeelde .. Moet toch niet gekker worden dat dat hoger gestraft word dan waar het hele verhaal eigenlijk om gaat ? ... Ben ik nou de enige die dit zo absurd voor woorden vind ?
Nee hoor, ik vind het ook van de zotte dat deze man nog eisen kan stellen. Zijn slachtoffers kunnen dat niet meer. Maar wat wil hij met die miljoenen? Stel dat hij het toegewezen krijgt, en dan? Zit hij in de bak voor de rest van zijn leven (waar wij voor moeten betalen) en heeft een miljoen op zijn rekening:x
Heeft Peter R de Vries dan niet gezegd dat de families van de slachtoffers dan maar dit geld moeten gaan opeisen?
Nou sorry hoor. Die vent heeft alle rechten verspeeld toen hij die verschrikkelijke misdaden heeft gepleegd!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hij heeft niks meer te eisen, en wat privacy? Heb je geen recht meer op, t**v*sd*b**l
Ziek....... Maar je zult zien dattie het wel voor elkaar krijgt. Zo krom zitten sommige dingen nou eenmaal in NL. Die vent heeft niks te willen. Vieze klootzak!!
Tja, proberen mag: daarvoor leven we in een democratie met een werkend rechtssysteem. Ik zou het wel vreemd vinden als hij dat geld toegewezen zou krijgen, maar dat lijkt me eigenlijk stug, vanwege het feit dat per de Vries nu gewoon een dwangsom van 15.000 moet betalen. Dat Koos H. dit nu eist, vind ik trouwens wel weer getuigen van het feit dat hij een gevaar is voor de samenleving (geen inzicht in eigen gedrag en de effecten van zijn gedrag op anderen). Dus misschien graaft hij hiermee zijn eigen graf wel, (ik heb begrepen dat hij overplaatsing naar TBS heeft gevraagd destijds om via die weg ooit nog eens vrij proberen te komen). Maar een zieke man is het wel. Ik vind overigens dat de Vries ook fout zat met het uitzenden van de beelden, (alhoewel ik de rechter verdenk van uitlokking met die lage dwangsom). Niet dat ik privacy van dergelijke misdadigers nou zo belangrijk vind, maar eigen rechter spelen vind ik toch echt een kwalijke zaak en wel een bewijs dat het hem erg om de sensatie ging, (want het maatschapelijk belang is natuurlijk kolder: de familie van de slachtoffers hadden de beelden sowieso wel te zien kunnen krijgen).
Ik vind het ook te zot voor woorden. Maar zoals Rozemarijke al zegt.. Hij graaft zijn eigen graf. Hoe kan hij nu geld gaan eissen.. hij heeft iets verschrikkelijks gedaan, altijd ontkent. En nu wil hij centjes omdat het uit is gekomen? Ik hoop dat hij door zijn hebberigheid levenslang zonder kans op vervroegde vrijlating krijgt.. Rotten in een cel moet hij.. * komt stoom uit oren*..:x
ach ja, als er een gek iemand bijna doodslaat krijgt ie een boete van 2000 euro, maar als er beelden worden uitgezonden van een kinderverkrachter kan ie zulke eisen stellen. idioterie
Ik vind het goed dat Peter die beelden heeft uitgezonden. Nu kunnen wij ook eens achter die deuren kijken die altijd voor de buitenwereld gesloten blijft. En privacy? Ik man heeft alle privacy van die meisjes gestolen en nog veel meer. Dan vind ik dat hij er mooi vanaf komt in die kliniek met een paar verborgen camera's. En dat Peter het besluit van de rechter naast zich heeft neergelegd dan denk ik er gebeuren wel ergere dingen. Maar goed laat het niet een voorbeeld zijn voor anderen. Peter heeft gedaan wat een groot deel van nl denkt. Wat ik jammer vind dat ik als gewone burger er helemaal niks aan kan doen dat die man (koos) voor altijd zijn mond houdt. En dat er voor hem niks meer te eisen valt. De enigen waarvan ik vind dat ze recht hebben om wat te eisen zijn de nabestaanden van die meisjes.
Ik vind dit zo'n lastig onderwerp he. Ik sta er echt met 2 benen in. Verstandelijk denk ik: Peter R. had zich aan het vonnis van de rechter moeten houden. Het materiaal is onrechtmatig verkregen en daarnaast schendt het de privacy rechten die een ieder van ons heeft. Ook Koos H. Dat zijn advocaten in naam van hem een schadevergoeding eisen vind ik dus ook niet meer dan een logisch gevolg. Gevoelsmatig denk ik: Een dwangsom van 15.000 euro is bijna een vrijbrief om deze beelden wel uit te zenden. Koos H. moet zich zijn ogen uit zijn kop schamen om over de ruggen van al die meisjes en hun families een slaatje uit te slaan uit deze dwaling van het recht. Laat hem dat geld aan die mensen geven. Niet dat ze er wat aan hebben, want daarmee krijgen ze hun dochters niet terug en dat geld verzacht in geen geval de wonden die opnieuw zijn opengereten na deze openbaring. Mijn conclusie, wat schieten 'wij' hier nou mee op. Een discussie laait op die al jaren gevoerd wordt. Gevangenissen zijn te luxe, je hebt geen recht meer op wat dan ook als je gevangen zit, en dus zeker niet je privacy, etc, etc. Wat wilde Peter R. hier nu feitelijk mee bereiken?
Kijk cijfers! Ennnnn... ik denk ook dat hij hart heeft voor de nabestaanden en dat hij deze mensen wou laten zien.. kijk.. hij heeft bekend! Toch een stukje afsluiting. Al had dit niet op nationale tv gehoeven..
Hiermee zou bereikt moeten worden dat wij als samenleving ons een laten horen! Helaas gebeurt dit niet... Het moet zoals ik al eerder zei verdomme een afgelopen zijn met die lage straffen en privacy wetten op deze gore mannen:x!!! Al die luxe kunnen ze ergens anders wel gebruiken, zoals ik vandaag weer pijnlijk heb gemerkt op mijn werk. Enneh hier heb je ook wel corrupte politie en jusitie....