Frans onderzoek: tampons bevatten glyfosaat

Discussie in 'De lounge' gestart door mamalacht, 14 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Oké! Het hoeft dus ook niet zo vaak als een tampon? En kan ook ‘s nachts? Klinkt wel goed.

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.045
    16.559
    113
    Als ik maandverband gebruik loop ik altijd als een pinguïn.:roflmao: Ik vind het zo ontzettend vies.

Strandbal, Madelie, Paardenbloem en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ja zijn de meningen over verdeeld ivm "tampon" ziekte.
    Zo'n cupje heeft aantal factoren waardoor je dat minder snel zou oplopen. Site waar ik ooit kocht claimde zelfs 10 uur ofzo?

Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. DQueen

DQueen Niet meer actief

misschien ben ik spuit 11 want heb nog lang niet alle berichten gelezen. Maar heb op een doosje tampons nog nooit zo een grote waarschuwing zien staan als op een pakje sigaretten. Jij wel?

Lisa280887 vindt dit leuk.
  5. DQueen

DQueen Niet meer actief

Omdat het gevoel van bloed wat naar buiten vloeit in een maandverbandje nogal onprettig is is mijn reden om elke maand een week lang zo een 10x per dag een lichaamsvreemd voorwerp met liefde in te brengen.

Vlinderbloem, Ysabella, Madelie en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. DQueen

DQueen Niet meer actief

goede vraag!

Paardenbloem en Anouk2005 vinden dit leuk.
  7. DQueen

DQueen Niet meer actief

lovewinnie, Lisa280887 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  8. DQueen

DQueen Niet meer actief

:roflmao: misschien bedoel jij een ander lichaamsvreemd voorwerp dan waar ik nu aan denk. Maar als ik elk lichaamsvreemd voorwerp uit mijn vagina moet weren zal mijn levenskwaliteit daar echt onder lijden :cry:

Mystiek, Lisa280887 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  9. DQueen

DQueen Niet meer actief

Maar hoe houd zo een wasbaar maandverband lekken tegen? zit daar een soort antilek (plastic laag) in? Ik kan me er niets bij voorstellen. Nu ben ik wel extreem ongesteld altijd grootste maat OB moet ik elk uur vervangen en de nachten moet ik 2 kraamverbanden in doen.

10. DQueen

DQueen Niet meer actief

Hoe dan? Menstruatie is de afscheiding van je baarmoederslijmvlies. Dat word toch niet minder van binnen doordat je in je onderbroek een andere maandverband hebt liggen?

11. DQueen

DQueen Niet meer actief

Als je wel tegelijkertijd wilt heb je daar hele handige spons tampons voor. Zonder touwtje (handig voor een dagje sauna) en op het doosje staat dat het is voor gebruik bij seksuele beroepen. ideaal, wel seks tijdens de menstruatie maar 0,0 geklieder.

Maslov vindt dit leuk.
  12. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Haha, bedankt voor de tip! Maar sinds wanneer neem jij mijn overduidelijk ludiek bedoelde bijdragen serieus? je bent te lang weggeweest... :roflmao:

DQueen vindt dit leuk.
  13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja die begreep ik ook niet helemaal ;)

DQueen vindt dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.606
    22.053
    113
    Ten eerste moet ik wel zeggen dat ik blijkbaar niet erg hevig menstrueer. Ik stond daar eigenlijk nooit zo bij stil, maar nu ik de dingen in dit topic lees... Toen ik nog wegwerp gebruikte, verschoonde ik regelmatig mijn maandverband i.v.m hygiëne, maar niet omdat het "moest", zeg maar. Wasbaar maandverband is gewoon katoen wat veel vocht opneemt en daaronder inderdaad een soort waterafstotende stof. De reden dat ik op wasbaar ben overgestapt was omdat ik altijd jeuk kreeg ervan (de wegwerpvariant dus), maakt niet uit welk merk. Volgens de gynaecoloog was ik waarschijnlijk overgevoelig voor bepaalde materialen, ik ben bv. ook allergisch voor latex (zoals de onderzoekhandschoenen) en wat andere stoffen. Ik ben hiermee tijdens de zwangerschap mee begonnen (i.v.m een operatie verloor ik ontzettend veel afscheiding). Het beviel me zo goed dat ik er gewoon mee door ben gegaan.

Best heftig wel om zo te lezen hoe zwaar sommige vrouwen menstrueren!

DQueen vindt dit leuk.
  15. DQueen

DQueen Niet meer actief

Hahaha ik stopte met serieus nemen toen ik las dat je een piemel als tampon hebt geprobeert en je toch doorlekte... moet er weer even inkomen hier maar dit topic is een mooi onderwerp voor een comeback :roflmao:

Evanesco, Ysabella, Paardenbloem en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.606
    22.053
    113
    Ik weet niet hoe het met menstruatie zit, maar nadat ik op aanraden van de gynaecoloog dus overstapte op wasbaar maanderband werd de afscheiding waar ik last van had tijdens de zwangerschap wel veel minder. Misschien heeft het op menstruatie geen effect, dat weet ik niet, bij mij is het niet veel veranderd in ieder geval.

DQueen vindt dit leuk.
  17. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ja wat een verschillen he?! Ik ben er bijna vanaf. Ik laat me binnenkort sterriliseren en krijg een nova sure behandeling waardoor ik (als het goed gaat) nooit meer ongesteld hoef te worden.

18. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Sorry even off-topic:
    Leuk dat je terug bent!

DQueen vindt dit leuk.
  19. DQueen

DQueen Niet meer actief

Thanks! Ook leuk om terug te zijn (tenminste dat hoop ik) ;)
    Mis door de overstap naar Alles voor de Kids nu wel heel erg alle smileys/emoticons die daar gebruikt kunnen worden.

20. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Dat komt alleen omdat een tampon minder goed aan te steken is dan een sigaret. Dus geeft het merendeel het al op na een stuk of drie lucifers... maar potentieel is het roken van tampon zéker zo gevaarlijk als het roken van een sigaret..

jolien 1986, Paardenbloem en DQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina