Frans onderzoek: tampons bevatten glyfosaat

Discussie in 'De lounge' gestart door mamalacht, 14 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DQueen

DQueen Niet meer actief

Rook jij ze? ik gebruik ze juist gedrenkt in de alcohol anaal... word je snel dronken joh! :roflmao:

Huismuisie, Ysabella en jolien 1986 vinden dit leuk.
  2. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ja dat is echt een gebrek hier:o:

DQueen vindt dit leuk.
  3. DQueen

DQueen Niet meer actief

Puur uit nieuwsgierigheid aan jou, en alle wasbare mvb gebruiksters. Hoeveel van die dingen heb je dan op voorraad? Ik moet als ik maandverband gebruik overdag elk uur wisselen (en dan gebruik ik de grootste die normaal voor de nacht zijn) in de nacht gebruik ik een tampon en 2 kraamverbanden en ben dan nog in de ochtend doorgelekt. Er vanuitgaande dat ik elke 2 dagen een maandverbandwas zou draaien zou ik er al minimaal 32 aan moeten schaffen. Lijkt me geen goedkope hobby zeg maar.

4. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Onder wasbaar maandverband zit een laag PUL. Dat is een waterdichte stof. Ik ken er ook die wol of fleece gebruiken, dat houdt vocht ook tegen maar zou ik zelf niet snel gebruiken omdat ik hevig genoeg menstrueer.
    Mijn ervaring is ook dat ik veel minder krampen heb. Hoe vreemd dat ook klinkt, en ik heb ook geen idee waarom. Ik had vroeger nooit jeuk oid van wegwerp maar tegenwoordig wel.
    Ik moest een keer iets lenen en dat was geparfumeerd. Nou dat gaf me toch een jeuk! Jakkes

5. Rozemarijn33

Ik heb er 18. En je koopt ze 1 x en ze gaan zeker 10 jaar mee.

6. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Glyfosaat zit in round up, bestrijdingsmiddel die overal in Europa gebruikt wordt.
    Gisteren las ik dat mensen die veel round up hebben gebruikt in hun werk in Amerika een schadevergoeding krijgen ivm het een kankerverwekkend stof is.
    In Europa nog vrij te verkrijgen en heel veel mensen gebruiken het voor hun tuin.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Blijkbaar wel. Want ik ervaar dit niet als enige.

Er zit echt rommel in wegwerp verbanden en tampons. En dat wordt opgenomen in je slijmvlies in je vagina. Dat zal daar vast iets doen want niet goed voor je ia.

Rozemarijn33 vindt dit leuk.
  8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.045
    16.559
    113
    #128 Ysabella, 15 mei 2019
    Laatst bewerkt: 15 mei 2019
    Dan heb ik op dag 1 van de menstruatie 10 van die wasbare maandverbandjes in zodat ik op dag 2 gewoon geen menstruatie meer heb. :cool:

Moet je zien hoe je dan als een pinguïn loopt.

DQueen vindt dit leuk.
  9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.271
    6.733
    113
    Over round-up: in Amerika, met toch wel een bijzondere claimcultuur, is het blijkbaar schadelijk bevonden. Door de ophef voelde de EU zich ook genoodzaakt om onderzoek te doen. Het eerste oordeel is dat het waarschijnlijk niet kankerverwekkend is. Het moet nog worden afgerond.

10. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.489
    2.326
    113
    Ik gebruik tampons van Sanature of Cottons. 100% bio katoen.

Zou daar ook glysofaat in zitten dan?

11. Rozemarijn33

Het is in elk geval niet zo goed voor de insecten en de biodiversiteit. Of het ook kankerverwekkend is, dat weet ik niet, maar ik zou het liever niet in Mn slijmvliezen krijgen, als ik kiezen kan.

Deel Deze Pagina